< Tilbake til oversikten

Gjør jeg det riktig?

Photobscura sa for siden:

Hei alle gamle travere, og dere med god lavkarbokunnskap!

Jeg synes forsåvidt jeg har hatt en god nedgang, men vil selvfølgelig bli bedre. Vil derfor skrive litt generelt om meg selv, og om en vanlig dag, kosholds- og mosjonsmessig, sånn at dersom det er noen som har forslag til forbedringspotensialer, så vil jeg gjerne høre dem!:)

Først litt om meg selv, og min tilnærming:
Jeg, som man ser av tickeren min, veier meg ikke, men måler meg. Jeg veier nemlig ikke så mye, sist jeg satte min fot på en vekt var sommeren for to år siden, og da veide jeg 69 kg (jeg er 167 cm høy). Og jeg tror jeg er i ca samme størrelse nå som da. Det er målene mine som bekymrer meg. Jeg tar målene som sådan: omkrets bryst, midje og mage. Alle er over hundre i snakkende stund, og jeg vil gjerne, sånn omtrentlig i alle fall, komme ned i sånn ca 95, 75, 90. Da er midjen det jeg stiller meg etter, og jeg antar ut fra litt hobbyforskning at dette vil være ganske normalt i forhold til kroppen min. Men jeg har fryktelig smale hofter, så man får se hvordan det regulerer seg etter som flesket forsvinner!
Jeg har spist ren lavkarbo i ca halvannen måned, og tapt 20 cm i mine vitale mål:)!

Dette er gårdagen, og en ganske gjennomsnittlig dag for meg (Jeg spiser ca hver tredje time.):
Står opp ca halv sju, tar en kopp kaffe, trener 15 minutter yoga og isometri (man skal ikke ha spist de siste tre timene når man trener yoga, i hvert fall ikke tantrisk, som er min retning) Drikker en halv liter vann, og mekker frokost. Frokosten bestod av en av MHM's fantasiske pannekaker, med ost og en dæsj rømme.
Lunsj bestod av en stor skål tyrkisk yoghurt med usukra bær, mellommåltid var en liten pose cashewnøtter, middag var spinatgrateng med fløte. Ellers løk, hvitløk, champignon og cashewnøtter. Stekte alt i forkant i smør, og hadde salat og rømme som tilbehør. Til kvelds spiste jeg to rug sprø med brie.
Dette er ganske representativt for en vanlig dag. Ellers har jeg begynt å spise veldig mye fisk. Jeg er jo gammal veggis, men måtte kaste inn håndkleet hva angikk sjømat. Men, selv om det KAN være uheldig for en lakarbodiett, så kommer jeg IKKE til å spise animalsk kjøtt igjen!
Ellers drikker jeg som regel to-tre liter vann om dagen, ellers bare kaffe (et par kopper om dagen ca) eller grønnsaksjuice, som f.eks tomatjuice. Har en dag i uken hvor jeg skeier litt ut, men de dagene har blitt begrensa, da smaken for søte greier har avtatt, og bare en rute melkesjokolade smaker som en teskje farin:eek::D!
Ellers går jeg fra en halv til en hel time hver dag. Om jeg drikker alkohol, så er det enten vin (hvit -hjemmelaget, eller rødvin), og noen ganger whisky. Men jeg drikker ikke så ofte. Synes jeg da. To til tre ganger i måneden på det meste.

Så det var meg. Noen innspill? På forhånd, danke schön!

ja, det glemte jeg å nevne. jeg tar også hver dag b-vitaminer (ølgjærtabletter), c-vitaminer, og en svælj tran m/sitron!

Huldr sa for siden:

Wow! Så flink du er med trimmen din :blomster: Og så tantrisk yoga, da :).

Synes du er veldig strukturert og flink med maten også, jeg. Og gratulerer med "forsvunnet" sukkerbehov!

Ellers spiser du jo lite protein ... som du allerede påpeker. Bra du spiser sjømat, kanskje du kan få i deg noe soya også? Tofu, f eks.

Tomatjuice er jo knallgodt :sikle:, men bare husk at det er relativt mye karbo i det. generelt er det best å få i seg grønnsaker og frukt som de er, dvs med cellevegger og alt, for det senker blodsukkeret. Men tomatjuice er nå hundre ganger bedre enn appelsinjuice, da :).

Synes det er litt "fælt" at du drikker kaffe før du gjør øvelsene dine og på tom mage jeg da ... :o Men regner med det er noe du ikke har lyst til å gjøre noe med?

Ellers høres det ut til at du har typisk eplefasong og har slanke armer og bein, stemmer? Da er den gode nyheten at du mister fett fort :) (jeg har pærefasong ... sukk).

Lykke til, du er på god vei! :heia:

Ps: Ville kanskje tatt et godt multivitamin/mineraltilskudd i tillegg, f eks "Spektro" (fra helsekosten). Butikkvitaminer, som er syntetiske, forsvinner for en stor del ned i do, så det er best å kjøpe "The real thing" ;). Og siden du røyker, ville jeg tatt mer C-vitamin (det kan du godt gjøre uansett - nå vet jeg jo ikke hvor mye du tar men ... :rodme: ), og ta det ihvertfall to ganger daglig.

litt klipp og lim og html-triks og fiks, her var det en del å kommentere!!
veldig bra svar, frøy, takker!

yoga er herlig! og det er en enorm helsegevinst. jeg har arva en helt elendig rygg, og hadde allerede issias første gang tidlig i tenårene, og hatt det et par ganger etter. ellers generellt mye ryggvondt, og stivhet i leddene. etter yoga-borte! det er nesten pinlig, men før klarte jeg ikke å reise meg opp i senga uten å bruke armene, det kan jeg nå! jeg har bedre pust (puste med magen) og i det hele tatt så begynner kroppen å tones og føles sterkere. dette er også en grunn til at jeg ikke veier meg. jeg hadde en elendig muskelbygging før, jeg så tror ikke jeg kommer til å gå ned noe særlig i vekt tatt treninga i betraktning!
jeg bruker å kjøpe en grønnsaksjuice på en innvandrerbutikk like i nærheten fra skolen, om jeg glemmer å ta med meg mat. den har 3,2 karber, så det er ikke så ille. og det er veldig godt, og man føler seg helt sånn sproing-sunn!:) men det går nok mest i vann. jeg liker ikke brus eller saft, så det er overhodet ikke noe savn.
ellers spiser jeg en del soyating, når jeg har råd, that is! og en god del brokkoli, blomkål etc... der er det jo proteiner å hente.
og, det sa jeg kanskje ikke, men jeg er storforbuker av egg! er ikke det en del proteiner i det, a?

jo... men det er mest for å ha en koselig stund med kjæresten min før han drar på jobb.
drikker vann ved siden av. har hørt at man skal drikke en enhet vann pr enhet vanndrivende drikk. te kaffe vin etc.. så jeg prøver å overholde det. jeg har prøvd å trene yoga nesten rett etter jeg har spist. ikke bra! fikk hold, og hodt på å spy, fordi et par av øvelsene jeg gjør presser ganske mye på den regionen hvor magesekken ligger...

WOHO! ja, jeg vil gjerne miste fett fort! men jeg skulle veldlig gjerne ha tenkt meg flotte svungne hofter. har en vintage-plakat av marylin monroe i nettoen på baderomsdøra, som jeg har god utsikt til fra det store badespeilet hvor jeg kan skue over min egen nøgenhet, og jeg må si jeg er littegrann misunnelig.
da jeg ble utredet for cushing og lignende sykdommer (så som pcos) så sa legen at jeg hadde alt for lite underhudsfett i beina, særlig leggene, og at muskulaturen var tilsvarende en tolvårings:eek:. de sa også noe særs lite hyggelig; at om jeg overskred 90 kg, så ville jeg komme til å havne i rullestol før jeg var førti. men så veide jeg meg, og veide kanskje 15 kg mindre enn de trodde. hmm.... skummelt å tenke på da.
så svaret er ja! jeg har slanke bein, pipestælker er vel mer beskrivende:D. armene er sånn normalt slanke.
(kanskje greit å nevne også at jeg ble hundre prosent friskmeldt, heldigvis! jeg har stor sympati for dere som sliter med pcos, og andre hormonlidelser!!)

ølgjørtablettene er fra helsekost. c-vitaminene er nok fra butikk, tror jeg. tranen er jeg avhengig av, jeg er vel en av de få som har lyst på mer tran etter den første skjea. synes det smaker litt digg, faktisk!
når c-vitaminbegeret er tomt, så skal jeg kjøpe det neste på helsekost. det høres i grunn fornuftig nok ur. men jeg ooorker bare ikke å ta hundre piller hver dag. men kanskje multi i tillegg!?! ølgjærtablettene kan anbefales på det sterkeste for de som har problemer med håravfall, langsom vekst og flisete negler i alle fall! jeg reverserte det noe helt sinnsykt med en gang jeg begynte å ta det:D dessuten er det noe jeg har bruk for som ikke-kjøttspisende!

dette ble sikkert voldsomt, men tusen takk for svar så langt! jeg er veldig takknemlig for innspill!:):):)

Enid sa for siden:

Du er rett og slett utrolig flink og målrettet! Er imponert! Kudos!! :cool:

Jeg har også supersmale hofter og oppå de sitter en rimelig stor mage. Lekkert, hehe :D
Men når det forsvinner endel av magen så blir det ganske så tøft med smale hofter - liker den kroppsfasongen jeg! Synes du skal være stolt av hoftene dine jeg!

Eneste problemet for meg ndg hoftene er at de fleste bukser er for store i rompa og hofte-regionen, og altfor smale i livet. Sukk.

jojo, hehe! jeg har bare i mange år skjult meg bak maskuline klær. det gjør jeg forsåvidt ikke lenger, og kan alle jukse-hofte-triksene i boka:) klart det er fint med smale hofter! alle former har jo sine kvaliteter, og med en c-cup så kan jeg alltids overskygge *fjernkontrollformen min :D (*et riktig så fint bilde ene søstra mi ga av kroppen min, haha -liksom!):rodme:

jeg gleder meg til magen forsvinner! håper den også strammer seg opp, for det er snakk om en sånn nittitalls rumpetaske, snudd bakfram, som er litt for god venn med tyngdekraften, ved hjelp av yoga håper jeg på å ikke å få noen tomme hudlommer.

åååå! så godt å høre at jeg er flink! tror nok jeg bare er litt utålmodig:o.. og i blant er det vanskelig å stole på seg selv, og man blir litt redd for at man gjør noe helt gæli!
og så er det jo også ålreit å få en ånkli evaluering! så mye bra ressurser og kunnskap her!
men det er en bra ting, for store deler av livet mitt består av et ytterst nødvendig kaos. så å ha struktur og kontroll på helsa føles som en fin rød tråd gjennom all sikksakkeriet!

Huldr sa for siden:

Egg er bra! :) Det skjønner jeg :). Men du kan jo drikke en god urtete i stedet ...? Neida, skal ikke mase jeg :p. Lurt! :) Jepp, det har jeg prøvd også. Trente en stund kickboksing, det var ganske tidlig på dagen, og jeg rakk ikke å spise i god tid først. Så da var det å enten å pese rundt med en klump av mat i magen eller være helt tom for mat-energi ...

Akkurat C-vitaminer er det ikke så nøye om du kjøper i butikk, da de er syntetiske uansett. Men det finnes jo mer og mindre bra der også ... Mange meninger om hvilke C-vit som er bra, det er masse tråder her på forumet om det ... Selv tar jeg ren ascorbinsyre på skje (fra apoteket).

Multi er lurt, for da får du i deg en basis av alt du trenger :).

Så bra at du har fått så god effekt av ølgjær! Jeg tok også ølgjær før, men ikke lenger nå, tar så mye annet at det blir dyrt å ta alt jeg har lyst på ... men B-vitaminer burde jeg definitivt ha i meg mer av altså ...

Lipolar tar jeg i stedet for tran. Fordi det er bedre renset og har bedre sammensetning av fettsyrer og jeg kan ta mer av det for å få i meg nok omega 3 uten å få for mye A- og D-vitamin. Mye omega 3 er bra for folk med kroniske sykdommer. Men tran er bra det også! Og ikke minst billig, da ...

Vita Biosa er melkesyrebakterier som er laget på urter, bra for magen og hele kroppen. Iset (helsekosteksperten vår) sier her et sted at Vita Biosa er den beste detox'en. Annen detox er egentlig bortkasta når du går på lavkarbo. Det er masse tråder her om det også ... Kan finne dem til deg seinere hvis du vil :).

Spektro Multi er bra multivit/ mineraltilskudd fra helsekosten, ganske rimelig (i forhold til kvaliteten) og ofte på tilbud.

Kelp er tang/ jodtilskudd som er bra for stoffskifte (og forbrenning).

Krom er bra for blodsukkeret, jeg bruker det for å bli kvitt søtsug.

Eplesidereddik? Det vet jeg faktisk ikke ... Det sies jo at det virker bra på forbrenningen, men det er liksom ikke så mange som bruker det lenger har jeg inntrykk av. Men det er jo greit å prøve, man kan jo ta det fra flaske så blir det billig også.

Generelt er det vel sånn at foreskjellige ting virker på forskjellige mennesker, siden vi har litt forskjellig kroppskjemi ...

Ellers er det mange som bruker ketolysetilskuddene her, men de har jeg ikke prøvd ennå. Spesielt bra for de som er i ketose, men det er vel ikke du tipper jeg, sieden du ikke ligger så lavt på karber.

Dette ble det kanskje ikke så mye hjelp i, men ... :o Du får bare spørre videre, og bruk gjerne søkefunksjonen også, det finnes mange bra tråder om alt mulig her! :)

Enid sa for siden:

Synes det var et veldig fint og utfyllende svar, Frøy! Hjalp iallfall for meg :)
Spektro multi og vita biosa har jeg lurt på om jeg skulle prøve, så neste gang jeg har litt ekstra penger skal jeg jammen prøve de!

tusen tusen takk for utfyllende svar! veldig bra!! og det var absoultt til hjelp.:)
grunnen til at jeg vil ta rensekuren (tamskylling er veldig dyrt, og man blir liksom "kroppslig avhengig av det, i følge dama på telefonen på et tarmskyllingssted jeg ringte) er at kjøttet man spiser legger igjen rester i "foldene" i tarmen. det kan ligge der i inntil 10-15 år, og blir stadig erstattet med litt nytt. jeg vil gjerne få den gørra ut! og så er man jo stadig utsatt for forurensning og etc... det har vært litt problemer med ødemer i familien. om jeg har det, så er kuren vanndrivende på det som er unødvendig av væskeansamlinger, så vidt jeg forstår. venninna mi tar sånn kur ved hvert årsskifte, og roser det høyt! hun er også en lavkarboer, dog en mer moderat en da hun er normalvektig.

jeg testa epleeddik en gang. tok et par spiseskjeer i et glass vann og drakk til hvert måltid. det hører dog med til historien at det var min snevreste periode i livet da jeg bodde i trondheim og levde på sossepenger, og alltiv var blakk. så jeg raste ned i vekt, men tviler i ettertid på om det var epleedikken sin fortjeneste. og de kiloene raste like fort på den ene måneden jeg bodde hjemme hos mor og far før jeg flytta til oslo...
det den beviselig skal gjøre er å holde lenger på metthetsfølelsen, og stanse søtsug. så grunnen til at jeg kjøpte den var rett og slett at jeg omtrent ikke hadde råd til mat, og for stolt til å be om penger hjemmefra, så jeg ville få det lille jeg spiste til å vare lenger...:( helt håpløs tankegang. men det funka faktisk, så man følte seg mett lenger. men nå spiser jeg meg stort sett akkurat passe mett ved hvert måltid.

jeg er ikke bråsulten på morgenen lenger, så jeg rekker å trene yoga før jeg blir særlig sulten, og da er det faktisk EKSTRA godt med mat etterpå!
jeg tror ikke jeg behøver å gå i ketose, jeg er såpass mye i aktivitet. men jeg holder meg som regel under 60g karber om dagen, grovt regna. og noen går i ketose allerede da. jeg har litt sånn "søt" ånde i blant, når jeg har vært ekstra streng med meg selv. så det kan hende jeg er der i blant?!

jeg kommer garantert til å investere i multivitaminer, og kelp hørtes interresant ut, og kanskje krom? nå er søtsuget mitt omtrent ikke eksisterende. hehe, i starten så shotta jeg et dramglass med biola (kjæresten min er avhengig av det:)) om jeg fikk søtsug. følte at det var litt mer sunt, enn om jeg skulle spist et par ruter mørk sjokolade. men behovet er der ikke lenger. nå har jeg aldri vært en utpreget slikkemunn, egentlig. så det går i grunn lettest av alt!

igjen takk! veldig til hjelp! jeg søker litt rundt her i blant, og det er utrolig mye å ta tak i. får jo nesten ikke gjort noe annet enn å henge her på forumet:D

Borealis sa for siden:

Hm...dette skulle jeg gjerne hatt ekspert-kommentarer på...Nille?! :confused: Torkild?!!:confused:

trodde dette var et relativt kjent fenomen. men her er noen linker, som kan forklare litt. både skylinng med slange, og med kur som du drikker (yoga -funker ganske likt som sånne du kjøper, bare at de antagelig er mer effektive?!):
www.yogakurs.no/tarmskylling.html
www.pensjonor.pl/norsk/tarmskylling.htm

tarmskylling/rens er noe som har blitt utøvet i årtusener, og jeg kjenner folk som gjør det jevnlig, og sier at effekten er betydelig, særlig de første gangene!:)

Nille sa for siden:

Spiser man lavkarbo over lang tid er det ikke nødvendig med noe tarmskylling eller detox, da selve dietten/kuren er detox nok i seg selv. Og selv om en skulle spise kjøtt så legger det seg iallefall ikke "i foldene". Den rensingen har kroppen selv tatt seg av. I følge helhetsterapeuten jeg var hos, som sa at jeg ikke hadde noe avfallstoffer i vev eller tarmer etc på grunn av kostholdet mitt. Det samme ang detox, tarmskylling etc sier også Atkins, og jeg regner med at han hadde greie på det etter over 30 års erfaring. Det eneste som har noe for seg er som Frøy sier Vita Biosa type tilskudd, spesielt om man er plaget med candida etc.

Tarmskyllingsfolka sier så mye rart, og går man på et vanlig norsk kosthold med masse karber har de nok en del rett i det de sier..... :rolleyes:

Nille sa for siden:

Og i tillegg til det jeg allerede har skrevet, jeg ble overtalt til å ta en såkatl rensekur - som et forsøk. Hadde absolutt ingen effekt hverken på den ene eller andre måten. Den terapeuten skjønte ikkeno... helt til jeg sa hva jeg spiste.....
[color=purple][/color]

Borealis sa for siden:

Ja, altså, det var ikke tarmskylling/renselse som sådan jeg var undrende til, men det at kjøttet vi inntar, legger seg i foldene i tarmen....har hørt dette før også. Og da blir jo lavkarbo-kosthold med relativt mye kjøtt, plutselig "skummelt"!:(

hvor lenge er lang tid? jeg har spist lavkarbo i under to måneder, altså ikke så voldsomt lenge. dog jeg har fått mindre oppblåst mage etter at jeg slutta å spise f.eks hvete, så er det fortsatt et problem. det er også andre plager tarmrens/detox påstår å hjelpe mot, som jeg gjerne skulle ta fordelen av.

men som borealis spør, ikke at jeg tviler på om det stemmer for ditt tilfelle, altså, men når vanligvis lavkarbodietten består av så mye kjøtt, hvordan klarer kroppen å få skylt ut alt fra tarmene? er det pga den større mengden fett man spiser. jeg blir litt nysgjerrig, og jeg vil jo gjerne være mest mulig kunnskapsrik på ernæringsområde. jeg tar litt stolthet i det om dagen, når venner og familie er nysgjerrige og eller skeptiske på hva i alle dager jeg driver med, når jeg spiser "tjukkas-mat" og danser ned størrelse etter størrelse:D

jeg har uansett lyst til å prøve dette. det er ikke voldsomt dyrt, og alle ingredienser er naturlige (saltvann/tang etc... vil ikke ha en slange i rompa, nei!).
men! ingen mennesker er like, og noe som fungerer godt for noen, kan ha overhodet ingen effekt på andre..!:)

Nille sa for siden:

Det er fordi tarmveggene blir helere, tykkere og glattere når man har et lavkarbo kosthold, dermed setter ikke ting seg fast. Det er kombinasjonen av matvarer man spiser altså.

Jeg har flere ganger fått kommentarer fra behandlere hvor de har spurt hva i alle verden jeg spiser, siden jeg har lite/ingen slaggstoffer i kroppen. Det undrer meg jo at slike terapeuter/behandlere av ulike typer ikke vet mer om kosthold, men slik er det nå - en kan vel ikke vite alt om alt. Jeg har lest en del om dette tidligere, men hadde ikke tenkt stort over det før jeg hadde min første skikkelige SPA-opplevelse på Gol for 2 år siden. Da jeg gledestrålende fortalte de andre hva damen på SPA'et hadde sagt om at jeg ikke hadde slaggstoffer i kroppen (hun var helthetsterapeut og arbeidet på SPA'et av og til når det var travelt der) så Fedonisten på meg og sa "ja, selvfølgelig !". Senere har jeg fått høre det flere ganger. Damen som overtalte meg til å ta en rensekur, mente at ALLE hadde nytte av det, uansett, - og at det ville hjelpe på ødemene mine. Som sagt så jeg ingen bedring/forskjell og sprang ikke på do mer eller mindre enn jeg pleier. Nix reaksjon. Selv om jeg ble satt på høyeste dose til slutt. Ødem har mange årsaker, bl.a. hormonelle. Jeg har hatt det i 28 år og har prøvd det meste for å bli kvitt det. Nå viser det seg at det er lymfene mine som ikke funker optimalt. Det har hjulpet med lymfedrenasje på bena + at jeg har funnet en god krem som virker vanndrivende. Men selv om jeg tar vanndrivende og det hjelper med drenasje og krem, må jeg fly med støttestrømper og ikke sitte lenge om gangen....

Om noen vil prøve en sånn rens er det ikke farlig å ta en, så hvorfor ikke prøve ? Bare ikke bli skuffet om det ikke funker slik man tror/forventer. jeg mener bare kroppen har bedre av å heller ta f.eks. Vita Biosa eller (Fitline) yoghurt hver dag....

kristih sa for siden:

Hvis kjöttet skulle legge seg i tarmen så ville vi fått alvorlige problemer med tarmfunksjonene etterhvert.. Det kan kanskje skje i tilfeller hvor tarmmusklene ikke får nok fiber og dermed blir slappe og fungerer dårlig. I et normalt kosthold klarer kroppen helt fint å holde tarmen i god form og tömme ut alle matrester.. At dette er et utbredt problem er bare tull og töys.. De vil jo ha kunder??

hehe, nå begynner denne tråden å skli ut litt:p!
som sagt, en rensekur ved oralt inntak, tror jeg heller ikke er farlig. det kan uansett være arti å prøve, det skader jo ikke. og får jeg noen effekt av det, jeg som ikke har vært på lavkarbovogna så særlig lenge, så er jo det bare rossin i pølsa!
men det du sier, nille, tror dui at du kan du forklare mer spesifikt hva som gjør at tarmene blir "renere" av lavkarbomat? jeg vil jo gjerne ha gode argumenter å slå i bordet med i lavkarbofilosofiens favør, til mine nærmeste skeptikere!

ellers takk for gode opplysninger!

Nille sa for siden:

Jeg klarer ikke forklare det på annen måte enn at om du spiser "ren" mat, som lavkarbo jo er (om du da ikke spiser mye kunstig søtstoff som vi fraråder) uten tilsetningsstoffer, sukker, mel og stivelseholdige matvarer, vil mageslimhinnen bli "frisk". med et slikt kosthold finner du ut av hva kroppen din tåler/liker eller ikke tåler/ikke liker. Og det er vikrig for en god fordøyelse. Du skal, om du gjør det riktig, ha rikelige mengder antioksidanter (grønnsaker), fett og ikke minst vann i kostholdet. Tarmene blir ikke lenger påvirket av sukker, kunstige e-stoffer i mengder og slike ting som bryter ned mageslimhinnen. Du smører kroppen innenfra på en måte.
[color=purple][/color]
Har funnet en god forklaring her: www.matoghelse.no/gjoer-triste-tarmer-glade-igjen.338610-48598.html
[color=purple][/color]

jammen dette var gode nyheter! jeg spiser stort sett bare det som jeg forstår anses som ren mat. altså råvarer, og lager mat fra bunnen av, sukker avvente jeg meg fort fra, og det eneste "kunstige søtstoffet" jeg i noen grad inntar er et par teskjeer med fruktose de gangene jeg spiser mhm's nydelige frokostpannekaker:sikle:
og jeg må i sannhet si at jeg føler meg sunnere i magen og mer energisk enn på lenge! og det varer...
før pleide jeg å drikke vann med nyco flere ganger i uka på grunn av ugrei mage. jeg har ikke gjort det siden jeg begynte å gå lavkarbiske baner:) det hele virker veldig logisk.

ser visst ut til at jeg gjør en del riktig. bare veldig spent på å måle meg i morgen. prøver å ikke tenke for mye på det, for det er ikke den eneste indikasjonen på at ting går rette veien!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.