< Tilbake til oversikten

Hvordan få i seg nok fett?

jennys sa for siden:

Det eneste lovlige produktet som inneholder mer fett enn protein er bacon, og det kan man ikke leve på... Hva spiser man gjennom dagen for å få i seg minst 65% fett? Kjøtt og fisk innneholder jo mye mer protein enn fett. Desperat

Jenny :)

Georgine sa for siden:

Om du tåler meieriprodukter så er jo rømme, setersmør, fløte og fet ost helt glimrende. Ellers så er det å helle olje over maten, lage seg kakao av kokosmelk helt glimrende.

Eller kjøp mct eller cocosa og hell innpå/spis :D

Borealis sa for siden:

En feit smoothie?

Mum 4 2 sa for siden:

Lage dressing med olje og friske urter og hvitløk i. Kjør i blender til urtene/hvitløken er knust.

Deilig. Rett og slett. Helles over salat, wokede grønnsaker, kjøtt/fisk osv.

Har selv tenkt å prøve å lage med ingefær også, istedenfor hvitløk. Gubben syns visst jeg lukter vel mye hvitløk for tiden.;)

Nille sa for siden:

Om du ikke klarer smaken av Cocosa eller kaldpresset oliven eller raps olje, kan du kjøpe noe som heter MCT olje på apoteket. Den er lukt og smakfri og kan brukes til all matlaging utenom steking. Jeg hiver oppi en ss eller to i det meste jeg lager av smoothies og pannekaker, sauser, dressing etc.
[color=purple][/color]
Denne oljen brukes bl.a. i ketogen diett til barn som har epilepsi. Barn liker ofte ikke oljer og den er fin å "lure i" maten :D

Mum 4 2 sa for siden:

Glemte å si at du bør ha i salt og pepper i dressingen. Smaker nok best da. ;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.