Som kanskje noen har lest så har jeg problemer med å få i meg grønnsaker. De to første ukene gikk jeg ned ca. 6,5 kg og den siste 1,5 uke har ikke nålen beveget seg på vekten.( mister snart motet ) Jeg går utifra at det skyldes for lite grønt. Det jeg har begynt å gjøre nå er å koke opp vann med kjøttbuljong sammen med løk, kål, blomkål, selleri, brokkoli, gulerot og kålerabi ( de to siste spiser jeg ikke ) og noe stekt kjøttstrimler. Jeg varmer en skål av dette hver dag nå og synes faktisk at det er godt. Jeg spiser også en liten salat hver dag. Det store spørsmålet er, er dette nok? får jeg i meg nok grønnsaker nå? Noen som har peiling? :confused:
Ja, ta å gjør det. Vei grønnsakene før du tilbereder de. Da får du rette vekt/karbeinnhold. Er smart å gjøre ei stund, da blir det lettere å ta det på feelingen senere.. :)
Jeg lager potetmoserstatningen og jeg lurte på om det ble regnet som grønnsaker? Det hadde vært veldig greit for det er ihvertfall en ting jeg liker og jeg trenger ikke å spise noe annet den dagen. Vekta mi beveger seg ikke og jeg gir snart opp.
Fant denne tråden og tenkte jeg kunne spørre her isteden for å lage ny tråd:
Jeg ble plutselig redd for å få i meg for MYE grønnsaker....?
Jeg har stort sett spist grønt 2-3 ganger om dagen, salat til lunsj, wok til middag osv.
Jeg tenkte ikke på at man kanskje fikk for mye karbohydrater hvis man spiste for mye av det.
Hvor mye grønt inntar dere andre her?
Men betyr ikke det da et inn i granskauens mas med å veie opp grønnsakene? Stod det ikke nettopp i boka at man ikke skulle behøve å veie maten?
(Det er det jeg husker - selektiv hukommelse :p )
Skulle gjerne visst hva dere andre inntar sånn circus til vanlig.
Spiser dere grønt en eller flere ganger om dagen?
Det sår at man bør veie de i starten, slik at man etterhvert har nok erfaring til å ta det på øyemål.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.