< Tilbake til oversikten

Holliday-dippgryte

jeef-micro sa for siden:

500 gr kjøttdeig
1 pose holliday dipp-pulver
1 gul løk
1 boks minimais
ca 2 dl matfløte

brun kjøttdeig, ha i dipp-pulver og løk pluss minimais. hell over fløten og la småkoke i noen minutter.

yummi :D

Aline sa for siden:

Deeeet hørtes godt ut!! :sikle:

Nille sa for siden:

Hvor mye karber & sånn er det i sånn Holiday Dip ?? Noen som har en pose eller som vet ?

jeef-micro sa for siden:

57 i en pose, så ganske mye...

jeef-micro sa for siden:

og det ble litt feil...

det er 57 pr 100 gr, og det er 22 gr i en pose, så 12,5 pr pose da...

Aline sa for siden:

Puh! Det hørtes skremmende mye ut med over 50 :) Nå ble jeg lettet :)

:klem:

Hyper sa for siden:

Behøver man å bruke hele pakka da?..Bare tilsette litt som et krydder kan jo være godt?

Nille sa for siden:

Takker, det var jo ikke avskrekkende for noen det!
Skal prøve denne gryta ja ! :sikle:

jeef-micro sa for siden:

:) den er kjempegod, men det går sikekrt an å bytte ut eller tilsette mere grønnsaker da... tror den dippen har smak av bl.a rødløk og paprika...

Titti sa for siden:

Må prøves :sikle: Kan sikkert bruke rømme i stedet for fløte også, sparer jo litt karber der, gryta blir bare litt tykkere?!

LilleVille sa for siden:

Holiday-dip er nesten det beste jeg vet! :)

Har aldri tenkt på å bruke det i middag før.. kanskje det er godt med kylling også?

jeef-micro sa for siden:

Det var kanskje ikke så dumt... jeg har ei kyllingoppskrift med kyllingfilet, creme fraishe, løk og sopp... kanskje det hadde vært godt med sånn dipppulver i den :)

nomma sa for siden:

Tusen takk Jeffern for at du tipset om å bruke dip til saus.. noe så godt. Denne lagde jeg på lørdagskvelden.

kyllingfile
champingjong
purreløk
paprika
løk
hvitløk

stekte alt hverfor seg så blandet jeg det sammen i panna.. rørte inn en pose holliday-dip. så hadde jeg en boks "creme-fresh", serverte vill ris og salat til.. knall godt altså...

Nila sa for siden:

Denne var GOOOOOOOOD!!:) brukte lettrømme istedet for fløte og det funka som bare det:)

tech sa for siden:

Lettrømme?! Bruk seterrømme eller creme fraiche du :)
På lavkarbo holder man generelt unna lettprodukter, fordi lettproduktene gjerne har mer karbohydrater og mindre fett enn de "vanlige". :)

Nila sa for siden:

ok:) Takk for tips. Brukte ikke lettrømme av noen annen grunn enn at jeg synes den er best på smak. Men, Creme Fraiche skal prøves:)

Ullabulla sa for siden:

Når det gjelder carb. i lettrømme ser det for meg ut at Q-lettrømme har samme carb. pr. 100 gr som både seterrømme og CF - 2,8 carb.
Hvilket fabrikat er det som selger holliday dip - hvor kjøper man det?

Iset sa for siden:

Det er Maarud sin dipmix, selges i alle butikker.

tech sa for siden:

Jeg puttet opp i 850g kjøttdeig, 2 løk, 400g sopp, 1 og en halv boks seterrømme, 2 poser holiday dip.
Vel, for å si det slik syntes jeg det ble litt for stram smak (men nå liker jeg ikke seterrømme i utgangspunktet), så jeg puttet oppe i pepper, hvitløkskrydder, oregano og pizzakrydder.

Da ble det OK. :) Serverte det med pasta til familien, huff, også ødela to av de maten min med masse ketchup! :P
Lurer på om det hadde blitt bedre med fløte dog, men jeg tok det vi hadde akkurat nå.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.