< Tilbake til oversikten

Kvalm og vondt i hovudet...

Konkelimonke sa for siden:

Er no min 3. dag på Ketolysekuren, og eg går rundt her med uvel mage (sånn dagen derpå kvalme) og litt vondt i hovudet.

Kjem dette av lavkarbo? Det går vel over???

Huffameg... Har ikkje lyst på mat eller nokonting i dag... Velvel!

Må lida for skjønnheita!

Klem frå Konkelimonke

cathrine sa for siden:

Jeg tror det er helt vanlig...Men om du har boka så står det vel litt om det der, gjør det ikke?
Men som sagt tror jeg det bare er positivt, for det viser at ting skjer!

Lykke til videre..

Konkelimonke sa for siden:

Ja, det står i boka at ein kan få litt vondt i hovudet, vera litt svimmel, litt trøtt... Men det står ikkje noko om å føla seg uggen i magen...

Eg trur nok dette er forbigåande eg, satsar på det iallefal!

Takk for svar!

-Konkelimonke:D

jeef-micro sa for siden:

Ganske mange opplever å reagere slik du gjør når de starter lavkarbo. Kroppen trenger litt tid til å venne seg på det nye kostholdet, og dette vil gi seg etter en stund

stinasol sa for siden:

Helt normalt med kraftig hode pine,kvalme,diare,hard mage...kroppen reagerer på omveltingen nå, men snart er det over og du vil merke at hud,hår,negler,magen osv osv blir bedre enn noen gang :)

Kanutten sa for siden:

Skulle akkurat til å spørre om dette med huden, er jo blitt knusktørr i ansiktet!!:( Har vært på parfymeri og spurt om råd, men de bare gir meg fete kremer, vil tørrheta gi seg etterhvert?

Prøøøøver å drikke nok vann da jeg ser at dere ofte påpeker det:p

Takker for svar

stinasol sa for siden:

er dette første gang du er blitt tørr i huden?er jo ofte sånn at når det er kaldt man blir tørr...vi er 3 jenter som spiser lavkarbo og vi har ikke blitt tørr i huden men kansje noen andre??? ellers så ja det er VIKTIG med masse vann,har lest at masse vann er bra for huden generelt ;)

jeef-micro sa for siden:

husk også å få i deg nok fett :)

avocado, ha oljer på maten, MCT-olje, udo's eller lignende... Hjelper på huden det også

Nille sa for siden:

Du har ikke disse probleme på grunn av hva du spiser, men på grunn av hva du har spist og har sluttet å spise. Karbo-abstinenser i tillegg til at kroppen "renses" for uhumskheter. Når du har kommet over de første par ukene vil du merke radikal bedring regner jeg med. Og du bør absolutt ikke bruke fete kremer. det er ikke fett utenpå huden din trenger. Den trenger fuktighet og fett innenfra og fuktighet utenpå. Den Kilda Skindiver serien de har kommet med nå er faktisk veldig bra. Min hud er überomfintlig for kremer og sånn. Jeg har brukt en svindyr krem - prøvde senere en fra L´Occitane som var grei, men etter å ha testet ut Kilda har jeg byttet. Meget fornøyd. Den gir huden masse fukighet av den rette sorten.

Men som de andre sier her; Veldig viktig å drikke masse og få i seg nok fett maten :)

Kanutten sa for siden:

Da blir oppskrifta mer vann og mer fett :D

Og denne Kilda kremen har jeg faktisk snusa litt på........

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.