Hva er din motivasjon for å spise sunt og gå ned i vekt?
Hva drømmer du om når du har nådd målet, og hva tenker du på for å holde motivasjonen oppe?
For min del er hovedmotivasjonen å bli gravid. Hvis jeg får lyst på noe "ulovlig", tenker jeg at jeg gjør dette for babyen vår;)
Ellers drømmer jeg om å kunne gå inn i hvilken butikk jeg vil, og de vil alltid ha min str. der:D Herregud, det må være deilig..
Kommer til å shoppe hele tiden:p
hei hei! jeg skrev et innlegg i dagboka mi, som jeg fikk masse bra tilbakemeldinger på, og som jeg også selv går tilbake til for å muntre opp meg selv. det er en lang og omfattende liste, men jeg tror det omfatter det meste av de positive tingene jeg opplever og forventer ved det å komme i form:
ellers øsnker jeg deg lykke til med bebi og ellers alt annet fint og vakkert og gledelig!
Her var det mye, og kjempemasse jeg kjenner meg igjen i... Er så deilig å være igang, og se disse tingene komme nærmere og nærmere! (Og noen er jo allerede nådd!)
Veier du deg ikke, måler du bare?
Også de puppeøvelsene, de vil jeg gjerne lære meg;)
Bør man være med eller uten BH? Og er det bare å trykke hendene sammen rett foran puppene? Syns jeg merker det mest i armene..
Funker det altså? Trodde ikke det var noe å få gjort dem puppene, jeg;)
Oh yes - det funker ! Jeg har brukt denne øvelsen i mange år og har flotte pupper !! (sjølskryt skal du høre på, for den kommer fra hjertet ! :p ). Du kan godt gjøre den med BH ja. Nå har jeg begynte å gjøre nesten samme øvelsen med en treningsring også (del av et treningsprogram) - får ekstra motstand begge veier da :D
Jeg har ammet (for 27-28 år siden) er 50 år gammel og har som sagt IKKE hengepupper - har brukt denne øvelsen i alle år. Så den virker nok forebyggende også.
[color=purple][/color]
I tillegg har jeg alltid brukt skikkelig BH'er. Selv om jeg har middels størrelse. (75C nå). Det hjelper lite med BH om du går med tunge bryster nede på magen og BH stroppen bak oppi nakken.... om noen skjønner hva jeg mener. BH-stroppen skal gå i en rett linje under puppene og over ryggen :ja: Ikke i bue opp eller ned. En skikkelig god støttende BH er alfa og omega - iallefall om en har store pupper. Og spesielt viktig er det under/etter amming. Huden strekker seg lett !
det ser ut til at du har skjønt tegninga med hvordan øvelsen utføres. om ikke, så er det som sådan. klem hendene sammen på den måten som gir deg mest styrke, best synes jeg å legge dem på skrå over hveramdre, sånn at tomlene møter hverandre, som en motsatt håndhils på deg selv. plasser hendene rett foran puppene, sånn ca ti femten cm avstand, og tell: ettusenogen, etttusenogto... etc... jeg prøver å gjøre øvelsen minst åtte-ti ganger om dagen. men det er en øvelse som er fort gjort, og som kan gjøres hvor som helst. vet ikke om det er noe kriterie for hvor ofte,. men minst en gang om dagen i hvert fall.
i boka til charles clark står det beskrevet en ti minutters tid med såkalte isometriske øvelser hvor denne er med. om det er ønske for det, så kan jeg scanne de inn, og legge de ut på forumet. det er veldig tilsvarende yoga, for de som har kjennskap til det.
som du helt riktig nevner, så kommer du til å kjenne det i armene, det styrker helt klart dem også. og du kommer garantert til å kjenne det i armhulene, men det er ogås der vevet fra brystene strammer seg opp.
for egen del, så er det først i de siste par årene at puppene min har begynt å ta hensyn til tyngdekraften... og de er synlig strammere nå! jeg mener, virkelig flotte, ti og med kjæresten min som sikkert ser dem oftere enn meg ser forskjell:D
apropos det nille sa om bh-er. da jeg fikk utbetalt lån i september slengte jeg alle de billige slaske bh-ene mine, og investerte i årntlige bh-er i 300-600 kroners klassen:eek:. jeg var tilogmed på en "undertøisboutique" på st hans haugen, og fikk målt og styra med noen blåhåra søte damer som ikke var redd for å klemme og tafse for å finne den rette størrelsen. jeg har aldri hatt så bra bh'er i hele mitt liv! men! så ble plutselig alle for store....
men uansett, det er bedre med to supre bh'er enn ti slaskete. og da svir det litt ekstra på kontoen!
skulle ikke tro at det er en dårlige forutsetning enn mine mellomstore pluss. kom igjen og klem og knip! jeg kan med hele meg anbefale det! moren min har små pupper, men hun har gjort dette siden hun var seksten, og har ammet tre barn. hun er seksti neste år, og hele familien er enig om at hun har de fineste puppene, selv om hun har tre døtre på henholdsvis 27, 34 og 35 år...! ikke engang pappa har så flotta små sprettpupper som a mor:p
Min motivation er helt enkelt å ikke vare overvektig lengre..
Att andre ser mig som normelvektig og att jag selv syns det..
[color=red][/color]
Mine venner sier att de ser mig som normalvektig nå men min mentala bild sier noe annet..Lurer veldigt på når jag selv (og andra som ikke kjenner mig )ska se mig som slank og ikke "hun den store jenta"..
[color=red][/color]
Annars så ska jag på bryllup i sommer,med folk som jag ikke sett på 1-2 år..Jag gleder mig til å ha en pen sommer kjole, og att alle ser på mig å tenker - Oj,så pen å slank hun er.. kanskje ska jag å fortelle att det er noen av mine X som kommer å vare der ..:p hihih
[color=red][/color]
Kanskje er dette overfladiskt, selvfølglig er det viktigeste att jag liker mig selv..men ja,jag bryr mig om va andre syns også...:o
jeg kjenner meg veldig igjen i dette! men jeg har jobbet hardt med å snu bildet. for meg har jeg alltid hatt det bildet av meg selv fra da jeg var tolv år og veide tett opp under hundre kilo, og var mye lavere enn jeg er nå. og i blant er jeg den jenta igjen...
men tankens kraft er større enn noen kan ane, og man må bare jobbe hardt med det. for selv når jeg har vært på mitt tjukkeste som voksen (les: i sommer :rolleyes:) så har jeg greid å fokusere på de tinga som er bra, de tinga som andre komplementerer, de som kjæresten min liker, og jeg har klart etter mye å se det gjennom deres øyer.
da jeg og kjæresten min ble sammen var kroppsbildet mer krøkkete, og jeg kunne ikke for alt i verden forstå at dette vakre vesenet av en mann ville være sammen med meg! men han har lært meg å se meg selv som han ser meg! :D
en annen ting jeg måttelegge merke til var at på ett punkt sluttet de gjengse kommentarene på kroppen min å komme, de som jeg var så vant til fra barne- og ungdomsskolen. jeg måtta virkelig gå inn for å legge merke til dette. at ingen anså meg egentlig som tjukk lenger, og ikke minst at folk rundt meg i likhet med meg selv hadde vokst opp.
Ikke nøvendigvis:) Det er klart, i 501 f.eks, som er en helt rett modell, så er det jo verre...
Men mange jentemodeller er jo laget for å få plass til litt hofter (hvis de ikke er laget for småjenter..)
Jeg lever hvertfall i håpet om at jeg skal bruke mindre størrelse enn mannen en dag ;)
Han er 36, og vil ned i 34, mens jeg er fornøyd hvis jeg kommer inn i 32, tror jeg :)
Jeg også gleder meg til å høre "WOW" forresten :D
Spesielt fra ei... ;)
jeg tror det gjelder de jentene som faktisk HAR hofter:rolleyes:..!
kjæresten min bruker 33, jeg vil inn i 32. bruker 36 nå, dersom jeg skulle finne på å trekke på meg ei bukse, noe jeg sjelden gjør....! med mine smale hofter (2cm bredere enn livet:eek:) tror jeg nok ikke det er et uoverkommelig mål! må bare få vekk den dustemagen!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.