jeg har gått ned det jeg skal spist sunt og trent hele veien. det har gått veldig bra siden det har vært en lifsendring ikke en slankekur.
har gått ned 58 kg og er nede på en normal bmi.
men det jeg lurer på som jeg synes er vanskelig er forde jeg spiser mindre kcl en det jeg forbuker og nå skal vekten stabiliseres så da skal jeg spise mere av det samme men det er vanskelig å finne den balansen synes jeg.
det er jo ett luksus problem med alikevel ett problem.
jeg er jo vant til å spise det jeg gjør nå spiser 5.6 ganger om dagen og er ikke sulten jeg kan jo ikke bare stappe i meg masse når jeg ikke er sulten
men spiser jeg slik som nå går jeg bare mere ned og det er jo ikke bra heller.
Jeg hadde normal BMI selv før jeg startet slankingen, så for mitt vedkomne så er bmi bare tull. Jeg syns livvidde og fett prosent er mye bedre pekepinner på om man rett hvordan ståa er.Forøvrig så er også speilet et bedre måle instument enn BMi hvis man ikke har noen form for spiseforstyrrelser.
Vet du hvilken fettprosent du har ?
Nå vet ikke jeg om du spiser lavkarbobasert eller teller kalorier, men hvis du virkelig ønsker å gå opp i vekt så kan du bestille deg en gainer som stort sett er masse karbs som er lett å få i seg ( shake).
jeg spiser helt vanlig mat egentlig holder meg unna ris. poteter og hvitt mel selfølgelig sukker og fett. ikke noe lav carbo diett, bare min egen diett
men spiser masse på lørdager for om jeg skal klare og leve slik så må jeg ha en kosedag. og det har funket det
noe fett må man jo ha så om jeg steker noe så er det i olje.
jeg vet ikke hva min fettprosent er hvordan måler man slik? må jeg da ha en slik vekt som viser det?
tusen takk for at dere synes jeg har vært flink det varmer.
min lege har vært så veldig på det med normal bmi så det er sikkert derfor jeg referere til det..
jeg veier nå 57 og er 163 høy og det er jeg fornøyd med. har jo i utgangspungtet en spinkel ben byggning.( ikke at det har noe å si på vekte i og for seg)
men nå kommer den vanskelige biten føler jeg nemlig å stabilisere
Du behøver ikke å spise mer mat så lenge du allerede er mett.
Mange tror man skal slutte med fett og gå over til lightprodukter når man skal stabilisere, men det er helt feil. Du trenger noe fett i kosten din. Til og med Grete R sier det. Men konsentrer deg om hva slags type fett du spiser. Kaldpressede oljer og Omega 3 fettsyrer (fet fisk og sånn) er sunt på alle type dietter. Ikke vær redd for rømme, creme fraiche eller kremfløte. En liten dæsj i maten gjør seg og er ikke farlig.
[color=purple][/color]
Spis maten du liker, så lenge du holder deg unna sukker, hvitt raffinert mel - bruker fullkornspasta om du vil ha pasta eller spiser ris/potet bare av og til (og bare litt) - og legger til litt frukt og urter, nøtter og bær - OG passer på at alle måltider inneholder både proteiner, fett og karbohydrater, behøver du ikke bekymre deg over om du spiser NOK.
[color=purple][/color]
De fleste vil fortsette å ta av littegrann inn i en stabiliseringsperiode, men spiser du slik vil kroppen finne sitt eget vektnivå og vekttapet stanser opp - eller går opp en kilo eller to. Ikke vits i å gjøre det vanskeligere enn det det er og regne på fettprosenter, karber og kalorier. Da blir det stress og det er ikke meningen.
Hva med å lese Fedon Lindbergs bok? Høres jo ut på meg som du ligger ganske tett opp mot hans filosofi, så hvorfor ikke lese hans bok, og følge hans filosofi? Han sier jo også det samame som Nille her da...
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.