< Tilbake til oversikten

Lavkarbodiettfølgerer spiser mer kylling enn storfe og svin

#1

HP sa for siden:

Fra CarbWire (USA)

En studie foretatt på oppdrag av det Nasjonale Kylling Rådet og US Fjørfe og Egg Organisasjon viser at kyllingindustrien har hatt større nytte av lavkarbobølgen enn storfe-/svinekjøtt produsentene.

Blant dem som følger en høy protein, lavkarbo diett sa 62% at de spiste mer kylling; 31% sa de spiste mer storfekjøtt; og 28% sa de spiste mer svinekjøtt.


#2

Nille sa for siden:

Ja, jeg er nok en del av statistikken her....spiser enormt masse kylling !! Da en eller annen her fortalte at kjøtt som svin og okse bruker 3 dager i fordøyelsen, men kylling bare 1 ... ja da ble det plutselig mindre kjøtt gitt..... Men jeg spiser det altså, kanskje en gang eller to i uka !


#3

Skorpia sa for siden:

Nei jeg er nok mest okse jeg:-), av kyllingen spiser jeg kun brystfiletene da jeg synes resten er ekkelt. Og da er det etter innkjøp i store mengder fra Sverige.

Svinekjøtt spiser jeg når jeg har dårlig råd;) Det vil si koteletter til 20-30 kroner kiloen. Nei da det er ikke helt riktig,for det hender jeg spiser svin indrefilet:D Og pølser i krisetilfeller uten brød.


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.