HP sa for siden:
Jeg kontaktet Atkins International igår...
Fikk svar i dag:
Gleder meg til Juni! :D
HP sa for siden:
Jeg kontaktet Atkins International igår...
Fikk svar i dag:
Gleder meg til Juni! :D
Iset sa for siden:
æææ så lenge til da, men gud så kjekt at det endelig kommer hit. har misunt amerikanerne lenge, pga det sinnsyke utvalget de har av Atkins der borte.
Skorpia sa for siden:
Det gleder jeg meg også til:D
Kommer det kun til Oslo i første omgang eller?
Godt å se at det er liv i deg også, du har ikke hørt et pip fra deg der på 11 dager. Begynnte å lure på om du var virkelig syk?
Klem fra Skorpia
HP sa for siden:
Når en amerikaner skriver "your area" så mener de nok hele norden! ;)
Maz sa for siden:
Det stemmer nok.
Husk at selv om de har sinsykt utvalg så er ikke alle produktene etter en norsk gane. Mye er altfor søtt. Men det blir uansett billigere enn å bestille fra USA.
fatso sa for siden:
Nå er vi snart i juni... Er det noen som har hørt noe mer om produktene kommer til Norge og hvor?:D
Albertine sa for siden:
NÅ er det juni, og jeg har ikke hørt eller sett noe til de fantastiske produktene!
ayliah sa for siden:
sukk..... har prøvd å finne ut noe selv om disse fantastiske produktene..men verken sett eller hørt noe.....!dumt.....!!:o
Iset sa for siden:
Jeg har sendt mail til Atkins.com og hørt om det idag, så kan jeg kopiere inn svaret her når jeg får det, hvis dere vil. :)
fatso sa for siden:
Ja!!! Jeg vil kjempe gjerne høre når du får svar! :)
Iset sa for siden:
Hmmmpfr har enda ikke fått svar. Skikkelig tregt!
Nille sa for siden:
Ja ???????????? Vi venter fremdeles vi !!;)
Iset sa for siden:
De har enda ikke svart, så jeg driter i det. USERIØST!!
Summer sa for siden:
Kansje du kan sende dem en vennlig påminnelse om mailen du sendte og påpeke at du ikke har fått svar..:)Iset sa for siden:
Kan godt det, men kan ikke flere skrive til dem? Så MÅ de svare, kan ikke ignorere dusinvis av mailer som handler om det samme hehe, og så ser de jo etterspørselen. :D
Summer sa for siden:
jeg melder meg på kampanjen jeg...:)
libr sa for siden:
har noe hørt noe ang Atkins produktene??????? kommer de/har de kommet??????
fatso sa for siden:
Jeg har skrevet til Atkins uten svar, men har hørt rykter om at et firma i Norge skal pre-lansere det i september, og med fullsatsning i februar. Jeg har mailet de og venter svar om det stemmer. Skal oppdatere dere så fort jeg vet!:rolleyes:
Iset sa for siden:
Syns det er rart at Atkins-firmaet ikke gidder å svare. Jeg sendte en ny mail for noen uker siden, har ikke fått svar nå heller. Useriøst kaller jeg det!
libr sa for siden:
jeg sendt oxo en mail i går... får e hva som hender....
VI VIL HA ATKINS TIL NORGE!!!!!!!!!!
libr sa for siden:
hei hei:D
jeg fikk svar i dag fra Atkins ang produkter som vi så gjerne vil ha hit;)
"Thank you for your inquiry regarding the sale of Atkins products in Norway
We understand the demand for Atkins products within Norway and intend to launch products there this year. We have evaluated several distributors within your region, and have recently chosen a qualified business partner to assist us with our brand"
Sincerely Jennifer Leibrock
Dette KAN jo se lovende ut:D
Iset sa for siden:
JAAAAAA!! Gleder meg ihjel!!!!
elian sa for siden:
Har produktene kommet til Norge enda? Noen som har fått tak i det??
Fedonisten sa for siden:
Har nok ikke kommet enda - for som det står i ett tidligere innlegg så skal produktene lanseres i Norge i løpet av året. Tar sikkert litt tid.
Men NÅR det skjer - så tror jeg vi kan regne med at vi legger merke til det. Blir sikkert ANNONSERT MED STORE BOKSTAVER.
Tror jaffal jeg!!
Betta sa for siden:
Se denne fæle artikkelen fra Dagbladet. Celina Middelfart skal importere Atkins-produkter til Norge, det går ikke upåaktet hen i de etablerte ernæringskretser.
www.dagbladet.no/dinside/2004/09/21/408900.html
Betta
HP sa for siden:
[size=-1][/size]
:lol:
:D[size=-1][/size]
nalana sa for siden:
Jeg blir helt opprørt av slik uvitenhet:mad:
Men det positive er at det ser ut som om vi SNART kan få kjøpt Atkins-produkter i Norge.:D
Bare 15 forskjellige produkter vel å merke, det skal bli spennende å se hva som kommer.:confused:
Iset sa for siden:
Wenche Frølich er ei f**** som jeg ikke tar alvorlig i det hele tatt. Alt som kommer ut av kjeften hennes er pisspreik.
"Lite grønt". :sprut-ler: Jeg spiste ikke så mye grønnsaker på G.R engang, som det jeg gjør på Atkins!!
Jeg syns det er merkverdig mye hets mot Atkins i media for tiden, det er jo HVER DAG nå, og jeg får mer og mer problemer med å åpent fortelle at jeg spiser lavkarbo. Folk rundt meg tror jo jeg er død om en måned.
:rolleyes:
Det er på tide media kommer med noe konstruktivt om Atkins. Hvorfor er det bare drittsnakk egentlig? Hvorfor er det ingen som har SATT SEG INN i dietten før de uttaler seg??
Begod sa for siden:
ja,ja.:mad: Kansje Nille burde sende en Mail både til Dagbladet og kanal 24 som intervjuet en av disse ignorante ernæringsekspertene.
Det er ganske utrolig hvor lite kunnskap disse såkalte ekspertene har.
Tror det må være det eneste fagområdet som ikke ønsker ny kunnskap, men bare tviholder på gammeldagse oppfatninger.
Det er frustrerende at de ikke skjønner at en type kosthold ( mye karbo ) ikke er det beste for alle, men at vi alle er forskjellige og må ha et kosthold som er personlig tilpasset ( lavkarbo for de som tåler karbo dårlig).
Nille sa for siden:
Nå er jeg jo en av de som ikke lengter etter lavkarbo produkter fra Atkins i hyllene her. Det er fordi jeg mener de sender feil signal og at de ikke er så sunne som de vil ha det til. I seg selv er det ikke noe galt med de, men det er måten de brukes på som blir feil. De er ikke ment å ERSTATTE skikkelig mat. De skal brukes som supplement.Dessverre er dette noe Atkins ikke har poengtert godt nok og som iallefall brukerne i andre land ikke har skjønt. Erstatter man flere måltider med Atkins produktene vil man legge på seg. I USA har Atkins Nutritionals skjønt dette og har gått ut med en liten advarsel i media. De produktene vi får i Norge er sannsynligvis de som de har i England. Det er stort sett bar'ene, sjokoladene og noen få shaker + basispakken med næringstilskudd.
Når det er sagt - jeg er drittlei all hetsen i pressen. Jeg har sendt mailer og jeg har ringt, men ingen gidder å høre. Jeg er ikke professor, jeg er ikke kjendis. Jeg betyr ikke noe. Alle mine venner som har hatt suksess med Atkins og som lever på denne måten betyr ikke noe. Det som betyr noe er at riksynserne og kjendisene får uttale seg. Det er det som selger aviser.
Jeg gidder ikke bruke mer tid og energi på å forklare folk som ikke engang viser såpass respekt at de leser det man skriver eller hører på det man sier. Jeg hjelper og forklarer gjerne om noen stiller meg spørsmål, - men det får være andres jobb å forsvare Atkins i pressen.
Min tid er for verdifull til å kastes bort. Jeg har en jobb å passe, jeg har en familie - og jeg har dere. Det får klare seg.
:)
Fedonisten sa for siden:
Vet du Nille - jeg er så enig med deg! Trodde aldri jeg skulle si det i forhold til denne saken, men jeg har gjort meg et par erfaringer, som gjør at jeg skjønner litt mer tror jeg. Skjønner litt mer om hvordan jeg fungerer...
Jeg har jo bestilt varer fra Atkins/USA tidligere, og bestilte da barene og annet "godteri" som er "helt lovlig og veldig OK" og alt det der.... Problemet mitt - eller det jeg har oppdaget og skjønt, er at ved å spise disse "godisene" så gjør jeg ikke noe som helst med spisemønsteret mitt. Annet enn å opprettholde det... Og det er jo DER feilen ligger....
[color=navy][/color]
Så "erstatningsprodukter" er nok ikke noe for meg. Da må de i tilfelle smake akkurat så passe vondt at jeg bare bruker dem i nødstilfelle - som de nok er ment for også.
[color=navy][/color]
Tror jeg.
Begod sa for siden:
Ikke har jeg brukt Atkinsprodukter og jeg kommer neppe til å gjøre det . men å påstå at de gir økt dødlighet, som eksperten i Kanal 24 gjorde er å gå alt for langt.
Men jeg bruker proteinpulver og barer i store mengder. Tipper jeg bruker ca. 30 kg proteinpulver i året.
Merkelig at tilsvarende produkter skal bli så farlige fordi det står Atkins på dem.
mam sa for siden:
Jeg vet faktisk ikke hva slags butikker Celina har, jeg. Får inntrykk av at det er parfymerier. Hva heter de?
elian sa for siden:
Det var da fælt så sint du var i dag da, Iset!!!!!!!! :eek:
Vi må nok bare lære oss å leve med at "ekspertene" motarbeider lavkarbokosthold! De gir seg aldri...
Kristian sa for siden:
Hørte debatt på radioen der Roald strand var meget for Atkins diett og den kvinnelige motdebatanten var skeptisk til dietten med argument for at det var for få langtidsundersøkelser og at enhver sykdom burde få sin diett tilpasset. Hun mente altså at om dietten var positivt mot diabetes så trengte den ikke å passe til andre sykdomsbilder.
mofe sa for siden:
"Midelfart & Co får derfor anledning til å kjøre produktene i løpet av kort tid."
Jippi!! :)
Fedonisten sa for siden:
PUUUUUUUUST!
MED MAGEN......... PUUUUUUUST IGJEN.........
[color=navy][/color]
[color=navy][/color]
Ingen grunn til å hisse seg opp over såkalte "eksperter" som ikke kan "noen ting" men bare kommer med "reptile gulp". Bruk heller tiden til å puste dypt med magen, for det er da i hvert fall nyttig. :) (nemlig enig med Nille her også jeg - vi får ikke gjort noe med alle de som er ute etter denne kostholdsfilosofien. Uansett hva vi sier og mener - så kommer dette til å storme i media i maaaange måneder og år til.)
[color=navy][/color]
Puuuuuuuuuuust......
magdalena sa for siden:
Jeg er nå spent på hva som blir sagt på Tabloid,jeg..:mad:
Nille sa for siden:
..... og jeg satt her og surra og glemte helt Tabloid..... hvordan var det ??
mofe sa for siden:
Jeg syns hele debatten var litt dum egentlig, hvor den ene siden nesten sa "du kan dø av dette!!!" og den andre siden sa "nei, du kan bli verdens sunneste i hele verden omtrent altså!"... Lite nyansert, litt barnslig syns jeg.. Men det er jo flott at det blir diskujon av det, så lenge folk ikke tror at de kommer til å dø av det!
Men jeg må nå si meg enig i at det kan da umulig være sunt å følge induksjon over laaaang tid.. Jeg har fulgt induksjon på sjette dagen nå, og er litt shaky og øm i kroppen.. men jeg har gått ned tre kilo, og det er kanskje litt vel mye... (?) (Drikker forøvrig masse vann og tar dobbel dose med vitaminer..)
Musti sa for siden:
Når er det reprise på Tabloid ????
Har vært forbanna på P4, VG, Dagbladet .... i dag. P4 ødela mye av morgenen min,- enda jeg fikk 100 km grense til jobben i dag å alle greier.
Hvorfor sier alle farlig fett, farlig fett ??????? Får jeg hjertintfark så er det ikke Atkins skyld men de ovennevnte. ÆSJ :mad:
Vet snart ikke om jeg skal gidde å bry meg lenger.
Mens jeg gikk å lagde middag nå i stad, lurte jeg på om noen her inne har regnet ut hvor mye fett en voksen person med såkalt "normalt" kosthold får i seg på en "vanglig" dag?
Har du lyst har du lov Nille.:o
Hadde vært "døds-fett" (som unga her i huset sier) å funnet ut!
Heia Celina
Fedonisten sa for siden:
NOE godt kom det da ut av det programmet!!!
Jeg fikk en telefon fra en mamma som etter å ha sett programmet lurte på om jeg kunne hjelpe sønnen hennes å legge om kostholdet - for hun hadde hørt at jeg var så interessert i Fedon-opplegget.....
....la de små - og store - barn komme til meg....sier jeg bare..... :D
Kristian sa for siden:
Her er TV2 sin versjon av dietten. pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/article281688.eceMå jo innrømme at all debatten gjør dietten mer kjent og det er jo en fordel for oss.
Kristian sa for siden:
Gikk sønnen hennes på Atkins han da:D
Hvor gammel er sønnen da? Burde det ikke være matmor du lærte opp først.:rolleyes:
Iset sa for siden:
Hehe så skriver de tilogmed feil navn på TV2 sine sider. HANNE Frølich ja. :dåne:
Jeg tror jeg skal holde kjeft i diskusjoner som handler om Frølich, for jeg blir så barnslig. Jeg hater det kvinnemennesket. At hun er professor er for meg helt uforståelig, hun argumenterer jo som en 3-åring!!
Dere som leste nettdiskusjonen jeg la ut for flere måneder siden her inne, dannet dere vel det samme bildet av henne som jeg har i hodet mitt, og det er ikke et pent bilde.
Uff der ser dere. Jeg er ikke så fjortis og usaklig når det gjelder de fleste ting altså. Men det er noe med det mennesket som får det til å klikke for meg....
Jeg har alltid ønsket å studere ernæringsfysiologi, men desverre finnes det ikke ved høgskolen her i Stavanger. Men nå får vi snart universitetstatus, og da kommer det kanskje. Problemet er at det nok er Wenche selv som skal være lærer, og da kan jeg ikke studere der.... Det makter jeg ikke. :sur:
Summer sa for siden:
Hvorfor fremlegger de saken så ensidig i dagbladet?:confused:
Hvorfor fremlegger de feilfakta i dagbladet og nettavisen??:confused:
Finnes det ikke intelligente reflekterte nyanserte journalister som er oppegående nok til å se en sak fra to sider?:confused:
*tar gjerne i mot noen som kan se en sak fra flere enn to sider også, men da setter jeg vel krava litt høyt?
Nille sa for siden:
Kan vi ikke bare sende dem linken med Lavkarbo ressurser og hvordan gjøre induksjon ?? Det må da væreflaut for Frølich å uttale seg så bastant og SÅ til de grader feil og så klart vise at hun ikke har lest boka i det hele tatt !!
ÅÅÅååååååå jeg glemte det, kjendiser blir ikke flaue de, de blir bare feilsitert. Er det noen som har dama på video, der hun sier at man skal spise bare fett og proteiner i 14 dager ???? Flaut og patetisk.
Akk ja, jeg får legge meg nå..... jeg har vårt i ketose i et år og selv om legen og blodprøvene sier jeg er verdens friskeste menneske så dør jeg vel snart..... for det har de sagt på TV !!
Er ikke livet herlig dere ??
Betta sa for siden:
Endelig vet vi det: 1. januar 2005 er dagen for lansering av Atkinsproduktene i Norge!
Betta
Carbokiller sa for siden:
Enda en grunn til å feire nyttår med salutter og pang-pang!!!:D
Når det gjelder all negative fokuseringen på Atkins, så blir jeg så inni hampen forbanna. Hva slags jounalister er det vi har her i Norge? Hvorfor denne ensidigheten? Hvorfor kan de ikke faktisk intervjue noen av de som går på dette kostholdet, og som faktisk LEVER ennå??? Hvorfor kan de ikke sette seg inn i kostholdet før de kommer med uttalelser som er helt på gjordet? Dette er DÅRLIG journalistarbeid!! Skikkelig elendig!!!!!
Cinderella sa for siden:
Tjohooooo! 1 januar, jeg gleder meg!
Fantakstisk at de skal selges på 7/11 og Narvesen og sånn og ikke bare helsekost ; )
Men disse Fedob-bar- tingene som er i butikkene nå hvordan er de med hensyn til karbohydrater? Noen som har sjekket?
Er dette noe som kan brukes under introduksjon Atkins?
Blir jo så inspirert av disse debattene jeg da........
Nille sa for siden:
Fedon sine bar'er inneholder rundt 15-20 karber pr stk og skal absolutt ikke brukes under Atkins Induksjon hvor max karboinntak de første 14 dagene er 20 karber. Når man kommer lengre ut i vedlikehold er det sikkert greitt.
Jeg er i prinsippet imot at kunstig søtede produkter skal erstatte skikkelig mat. En gang i mellom OK, men noe spiser det hver eneste dag og da blir det helt feil. Det aller beste er uansett masse grønnsaker, fisk, fugl, kjøtt, egg, nøtter og frukt. (se tidligere innlegg jeg skrev i denne tråden ang bruk/misbruk av lavkarbo produkter).
Skulle gjerne visst hvilke produkter som kommer. Hvis det er de som produseres i England tor jeg nok vi blir litt skuffet..... det er ikke mye !! Vi får vente å se og håpe at det blit litt variasjon. Ikke bar bar'er og piller !!:o
Iset sa for siden:
Der er jeg helt enig med deg.
Men jeg kommer nok til å bruke endel av Advantage-barene om de kommer hit, for jeg har lite fantasi når det gjelder å ta med mat på jobb, + jeg har ikke tid til å sette meg ned å spise, så det blir til at jeg tar en bit av noe og fyker frem og tilbake og tar en bit til noen minutter etter. Da er det greit å ha en slik på lur, som mellommåltid feks. Jeg kommer nok til å ha en i veska, i tilfelle jeg blir sulten når jeg er ute og det ikke finnes noe lavkarbovennlig i nærheten. :)
Cinderella sa for siden:
Enig med deg Iset, de er jo geniale å ha i veska. Når man er hjemme er det jo ikke noe problem å lage ordentlig mat, og lunsj ( et måltid) kan man jo ha med seg. Men det er ofte man trenger noe mer når man skal trene rett etter jobb og det er litt lenge til middag fx. Det må jo være berde å spise en bar enn å ikke spise noe liksom.
Men det er trist at de alltid skal være så søte. Hva er poenget med at de alltid må smake sjokalade og sånn? Kan de ikke heller ha noen med littmere "mat-smak" og uten all kunstig søtnings-ting.
Er det noen som har andre forslag til noe man kan spise på "t-banen" under introduksjons fasen når frukt er utelukket?
:rolleyes:
Anne sa for siden:
Jeg spiste noen nøtter og babybel (ost). Kan ikke spise nøtter nå...Klør.Fedonisten sa for siden:
Ta med deg en pakke kokt skinke (pålegg) i veska. Det holder seg en dag selv om det ikke ligger i kjøleskap - eller du kan kjøpe en på veien. Koster omtrent det samme som en Atkins-bar kommer til å koste tenker jeg.
Huldr sa for siden:
Klokka tolv i dag er det reprise på Tabloid, for de som måtte ha muligheten til å se det :)
Tror jeg skal se TV2 Hjelper Deg i dag også, jeg... :D
Fedonisten sa for siden:
Kopierer inn noe jeg har skrevet i journalen til Mam jeg - for det passer kanskje best inn i denne tråden. (ikke så lett å holde styr på alle trådene da....)Det viktigste og riktigste vi lavkarbo-tilhengere kan gjøre er å spise som vi gjør og ikke gjemme oss bort. La folk få se maten vår og blir nysgjerrigheten deres stor nok, så spør de nok... Stemmene våre blir for små og spinkle hvis vi skal prøve å overdøve alle "ernæringsviterne" som kjemper om spalteplass og tid i TV-ruta om dagen. Vi får heller ta en "stille-aksjon" som rett og slett går ut på å spise det vi skal når vi skal.
Fedonisten
Iset sa for siden:
Jeg tenkte kanskje sammensetningen i en slik bar er litt bedre enn bare kokt skinke, eller er det ikke det? Kan jeg spise bare kokt skinke til lunsj feks?
Marit sa for siden:
:klem:
Cinderella sa for siden:
Takk for skinke-tipset. Det er utrolig hvor vanskelig det kan være å komme på selv så enkle ting innimellom.
Har noen flere gode forslag er jeg veldig interessert:)
Nille sa for siden:
Babybel ost er en veldig god ide. Nøtter også, - men ikke hvis man går på Atkins. Da kommer nøtter ETTER induksjonen. Hvis man bruker bar'ene som snacks og mellom måltid syns jeg det er greitt innomellom. Men å ha med seg som lunch på jobben og erstatte skikkelig måltider ........ DEN er jeg ikke med på og ikke særlig begeistret for. Atkins måtte gå ut i amerikanske media og presisere nettopp det. ATKINS BAR ER IKKE MENT SOM ERSTATNING FOR MÅLTID, men som et supplement.
Les dette omigjen da:
forum.lavkarbo.no/diskusjon821.html
Cinderella sa for siden:
Babybel ost??? Det har jeg ikke hørt om før. Har de det i vanlige matbutikker?
Guri så gøy dette er nå, testet Atkins en gang tidligere men da holdt jeg ikke ut særlig lenge men sammen med dere skal det gå som en lek ; )
Tusen takk
Anne sa for siden:
Det er de små røde som ligger i et lite nett. Sett dem?Ja, tror de finnes overalt.
Cinderella sa for siden:
Åja de ja! Skal kjøpe på vei hjem gitt!
Takk igjen
MHM sa for siden:
Fedons barer inneholder ca. 10-11 gram karbohydrater, sunt fett og ca. 14 gram proteiner. Så det er bedre som mellommåltid enn bare skinke synes jeg da. Har selv falt for barene CarbRite som jeg har kjøpt fra proteinfabrikken.no. De er uten kunstig søtning (maltitol) og uten herdet fett, og inneholder 2,5 gram net carb og 21 gram protein. OG smaker godt. [color=navy][/color] Men jeg er HELT enig med deg Nille; en bar er et mellommåltid.Fedonisten sa for siden:
[quote=MHM]Så det er bedre som mellommåltid enn bare skinke synes jeg da. [/QUOTE]
MÅ bare si det - at jeg har aldri ment at det skulle være mellommåltid. Mer NØDLØSNING altså.
:klem:
Kristian sa for siden:
Jeg hakker opp grønnsaker for å ha med på jobb sammen med ost, tunfisk eller skinke for den del. Det som egner seg best er faktisk hodekål for det smaker godt og utrolig fort gjort å dele opp med en stor kniv. :)
Nille sa for siden:
:rodme: Jeg ber så meget om omforlatelse. Jeg var inne på Fedons side og leste innholdsfortegnelser så det spruta, - og la ikke merke til at innholdsfortegnelsen var for 100 gram og barene bare er 50 gram !! SORRY !!!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.