< Tilbake til oversikten

Glukose/sukker tilsatt kjøtt?

ziron sa for siden:

Ser på pakningene at for eksempel Kylling salatkjøtt fra prior står det at det er tilsatt sukker, men fortsatt 0g karbohydrater?

Flere tilfeller ser jeg glukose, maltodextrin eller sukker er tilsatt kjøttvarer, hva kommer dette av og hvor får man kjøpt uten?

Når det gjelder salatkylling fra "den stolte hane" som finnes i bunnpris og rimi butikker så står det innhold: glykose, og 1,5g karbohydrat per 100g, så er uansett små mengder de har tilsatt da.

Fridolina sa for siden:

Dette har med å gjøre att producentene ikke trenger skrive antall karbs så lenge det er under 1 gr per 100 gr.. Dette betyr att 0 oftest ikke er 0,uten muligens 0.99 gr..:(
[color=magenta][/color]

Bigmamma sa for siden:

Hmm, og hvordan skal vi forholde oss til kjøtt da, er det ok å spise dette selv om produktet inneholder "sukker";) selv på induksjon?

Huldr sa for siden:

Man bør unngå sukker i kjøttprodukter også. Det finnes produsenter som ikke tilsetter sukker, man må lete litt fra produkt til produkt.

Nille sa for siden:

Det er så små mengder i det salatkjøtt at det ikke gjør noen skade eller fører til blodsukkerstigning/insulinubalanse. Det sukkret som finnes (under 1 gram pr 100 gram kjøtt) er nok i krydderet på de hersens skinnbitene som følger med. Spis det med god samvittighet. Vi må ikke bli helt hysteriske her. Det er forskjell på å barbere seg og å skjære halsen over !

Men ellers når det gjelder kjøttdeig/kjøttvarer - så er det en årsak til at jeg handler kjøttvarer i en slakterbutikk (Idsøe i Stavanger) og ikke på supern ! Idsøe sine varer er prima og kjent over hele landet.

Fedona sa for siden:

Finsbråten har produkter uten sukker. F.eks bacon, skinke m.m. Ellers tror jeg de fleste andre produsenter har sukker i det meste... For smakens skyld ant... Jeg kjøper stort sett bare Finsbråten!

Fedona :)

Huldr sa for siden:

Mener du at man ikke skal telle det med i karbtellingen på induksjon? Det var det jeg svarte ut fra skjønner du ... :o

Jeg personlig prøver å unngå kjøttvarer med sukker i mest fordi jeg synes det er en uting at det snikes inn overalt. Hadde jeg hatt råd hadde nok jeg også kjøpt kjøtt på litt bedre steder enn super'n :ja:

Men jeg spiser skinnet på kyllingen når jeg spiser grillkylling. Det er jo så godt! I motsetning til de slintrene av skinn i salatkylling ... :cool:

Nille sa for siden:

Joa, du har helt rett Frøy, det skal telle med. Og står det sukker på innholds, selv om det står 0 karber, ville jeg ja telt 1 karb pr 100 gram. Og så ville jeg spist skinnet på grillkyllingen jeg og. Slintrene i salat pakka får katten !:D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.