< Tilbake til oversikten

P-piller ?

stinasol sa for siden:

har jo hørt at noen kan legge på seg av p-piller men er det noen som vet hvorfor? hva er grunnen/som skjer i kroppen? :confused:

Nille sa for siden:

Jeg aner ikke nøyaktig hva som skjer i kroppen når man legger på seg eller har vanskelig for å ta av med p-piller, men det jeg vet er at det har med hormoner, hormoner og atter hormoner å gjøre. Hormonbalansen i kroppen påvirkes og da kommer kiloene på.

stinasol sa for siden:

oki,tusen takk for svar :) skal la vær å ta de en mnd nå tenkte jeg og se hva som skjer..:)

Photobscura sa for siden:

dette er en ting jeg vet litt om!
at man legger på seg av p-piller er en god gammel myte. det er gjort nøyaktige kliniske studier på dette, og det var ingenting som tydet på at bruk av p-piller og vektøkning har noen sammenheng. dagens p-piller har et lavere hormonnivå enn tidligere, og det eneste som i grunn skjer er den vanlige tre-måneders-regelen hva kroppslig tilpassing angår.
så don't worry, stinasol! det er ingen vektmessige grunner for at du skal behøve å gå av pillen! jeg hadde nemlig supernoia for dette da jeg skulle begynne på p-piller nå sist for et par år siden, og konsulterte med lege og s.u.s.s og leste det jeg kunne om temaet av nyere dato. ingenting tilsa vektøkning. noen kan få kviser av p-piller, men det er også heller sjelden i moderne tid.
håper dette var oppløftende nyheter!:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.