tess81 sa for siden:
fant denne linken, noen som vet noe om den??
www.matoghelse.no/carbo-grabbers.308112-48651.html
tess81 sa for siden:
fant denne linken, noen som vet noe om den??
www.matoghelse.no/carbo-grabbers.308112-48651.html
kristih sa for siden:
He he jeg aner ingenting om dette produktet men personlig synes jeg nå det er best å holde seg unna karbo på den "naturlige" måten og ikke ved hjelp av piller... Virker som noen vil tjene penger på lav-karbo ved å appelere til de som föler at de ikke kan leve uten bröd og sukker... Ganske lavmål egentlig..
tess81 sa for siden:
ja jeg er enig med du, men mamman min hadde tatt de inn på jobben sin også spurte ho meg om jeg viste noe om de, og da sa jeg at jeg kunne lufte det her:p
men jeg tenker at det sikkert er greit for de som vet bevist at de skal sjeie ut me fy mat, som sagt bare lufter temaet....
kristih sa for siden:
Sikkert en mulighet det der med å bruke de på en kontrolert utskeielse( Hvis de funker da), men vil ikke det gi en mulighet for at man skeier ut oftere og oftere og ender opp med et dårlig kosthold som man kaller lav-karbo??:eek: Hehe tanken er jo smart den. Er millioner av mennesker der ute som leter etter slankepiller som funker.. Men jeg kommer ikke til å gi dem mine penger.. :cool:
tess81 sa for siden:
neida deler din mening....men for de som ikke er så sterke som oss:D er det kanskje ett alternativ....
hadde håpet at noen viste noe om disse pillene, sånn at jeg hadde noe å fortelle til mamman min;)
Nille sa for siden:
Jeg er (ikke så uventet kanskje) i mot alle typer "slankepiller". Det er å lure folk for penger. Og om de hadde hjulpet og virket slik reklamen sier, så ville det jo vært enkelt, ikke sant. Da hadde det vel ikke vært overvektige mennesker rundt oss ? :snill:
[color=purple][/color]
Det er få slike piller som har "umiddelbar virkning", dvs. at en kan spise pillene av og til når en kan skeie ut. Det er ikke slik kroppen vår funker. Jeg har aldrihørt om noen (andre enn i reklamen) som har tatt av noe som helst med slike produkter.
[color=purple][/color]
Men om en vil kaste pengene ut vinduet........:rolleyes:
Borealis sa for siden:
Virkestoffet er amylase-hemmende, og amylase er det som bryter ned karbohydrater, slik at de kan taes opp. Teorien er at når man inntar dette (hvitbønne-ekstrakt) passerer noe av inntatte karb uopptatt igjennom kroppen, nesten som fiber.
Går på en søkemotor (Norsk helst?) og søk på hvitbønne, wellex, eller phaseolamin.F.ex:
www.althelse.com/default.asp?artid=1195
www.allekvinner.no/index.php?option=com_content&task=view&id=347&Itemid=49
Faktisk vært gjennomført studier ved sykehusuniversitetet i Tromsø (mener jeg det var) som bekrefter virkning. (Dette gjaldt visst et spesifikt produkt)
tess81 sa for siden:
hei, tusentakk for svar.....stemmer det med gjennomført studier ved sykehusuniversitetet i Tromsø (leste jeg)
bra artikler......vet at de fleste reklamer lover gull og grønne skoger?, (eller hvordan var det uttrykket) men man føler seg litt tryggere når det er blitt testet i Norge, iallfall jeg.
Personlig ville jeg ikke bruke piller men det var ikke det det var snakk om. Folk må ta sine egne valg for kroppen sin, det eneste vi kan gjøre er å informere de om mulighetene så er det opp til dem selv å avgjør hva de vil gjøre med det....;)
Nille sa for siden:
I disse studiene står det at man kan vente seg et "vekttap" på 0.5 kg pr måned. M.a.o så garanterer de ikke noe som helst. En normal persons vekt varierer opp og ned et par kilo i løpet av en måned. Skal man f.eks. bruke Wellex skal man følge en streng kostholdsplan og med en slik burde man ta av MINST 1 kg pr mnd.
I løpet av 12 mnd gikk de ed 8.1 kg i gjennomsnitt...... Ja ? Hva er så fantasisk med det. Jeg har lest bruksanvisningen på Wellex. Min mor brukte hundrevis av kroner på disse pillene og tok av 2 kg på 1/2 år. Men det var mer på grunn av dietten i bruksanvisningen enn på grunn av pillene. Hun gikk over til Lindberg og da tok hun av ca. 0.5 kg i uka !
Nå var det ikke Wellex det var snakk om her, men Carbo-grabb. Det er et litt annet produkt har jeg lest. Og selv om stoffet de inneholder virker hemmende på karbohydrater, hjelper det altså ikke å ta en pille og tro at en kan hive innpå for det !
Men jeg er helt enig i at folk må gjøre sine egne valg ! :)
znop sa for siden:
det går jo an å ta dem viss du skal i selskap ..eller på julaften når det finnes mat med mye karbo i
ser ingen problem med det
svigerinna mi gikk på dem i ett år å tok mye av
eg har nå tenkt å ta dem i jul tiden..når det trengs:)
Bigmamma sa for siden:
Fattern brukte dette over 1 år gikk ned ca. 25 kilo - synes ikke det er så verst da han fortsatte med sitt vanlige kosthold.
Om de funker for alle er vel en annen ting.
Nille sa for siden:
Vi bare presisere et par, tre punkter:
Borealis sa for siden:
Trur ihvertfall at HOVED-virkestoffet er det samme, hvitbønne-ekstrakt. Eller tar jeg feil?
Nille sa for siden:
Nei, du tar ikke feil. Det er riktig at de begge inneholder hagebønnesktrakt. Men i Wellex er det også og fruktooligosakkarider (FOS) og 15 mg vitamin C. Det gjør (ifølge næringsinnholdet) ikke de andre. Forskjellige medisiner/vitaminer har samme virkestoff, uten at det dermed er sagt at de virker på samme måten. (Se alle produktene der soya er virkestoffet). Det har med sammensetningen å gjøre, det er kjemi. I tillegg vil kroppene våre reagere forskjellig. Vi har hver vår unike kroppskjemi som gjør at det ikke finnes noe fasitsvar. Det eneste som er helt sikkert er at det ikke finnes noen vidunderpille eller "snarveier" til en slankere kropp. Og om man allerede spiser lavkarbo vil man ikke ha nytte av slike carbostoppere. Spiser man karbo, dvs. rundt 300 +/- som er såkalt "normalt kosthold", er det mulig at det kan ha en viss effekt på enkelte. Men med et lavkarbo kosthold på 15-160 vil det være bortkastet.
[color=purple][/color]
Det er Wellex som er dokumentert "klinisk utprøvd". Man kan være uenig eller enig i måten undersøkelsene/studiene er utført på. Her strides de lærde, som med så mye annet.
[color=purple][/color]
Men som sagt (igjen) hvis noen vil prøve, så for all del. Bare ikke bli skuffet og leie om det ikke funker ! :)
[color=purple][/color]
Nena sa for siden:
Jeg brukte Wellex en periode før jeg begynte med lavkarbo - det eneste jeg oppnådde var masse luft i magen :o og tom lommebok. Mulig at det funker for noen, men garantert ikke for alle nei!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.