< Tilbake til oversikten

nyyydelig sukkerfri sjokolade:-) og net carbs

Antoinette sa for siden:

Oppdaget i går et stort utvalg av sukkerfrie sjokolader, kjeks etc på smart club. Falt selvfølgelig for fristelsen, og valge falt på Cavalier sin belgiske sjokolade md vaniljefyll...mmmmmm...Men er ikke så skolert i akkurat dette med NET CARBS. Det er 12 biter i pakka og en av disse inneholder da total carbs: 4,5 g-polyols 4,2 g= 0,3 g net carbs. (????????) er det net carbs man skal regne med da? Kan det være sånn at etter jeg nå har slukt hele pakka "bare" har fått i meg 3,6 g carbs? håpefull
Ha en strålende kveld alle sammen.-)

Nille sa for siden:

Ja, det ser rett ut om der er riktig at det står 4.5 gram karber og 4.2 polyoler (som jo er sukkeralkoholer).

Bigmamma sa for siden:

Hmm, har titta på denne sjøl og det står da vitterlig net karb o,3 og 0,8 osv. på den enkelte pakkene og det er jo samme metode som Atkins produktene blir profilert med.
Disse produktene finner en forøvrig også helsekostbutikker for dem som ikke vet det, men kan jo være billigere på Smart Club da.:)
Gleder meg til å sette tenna i dette nærmere jul.:blomster:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.