chili sa
for 18år siden:
...Når jeg går inn på en tråd, har jeg alltid kommet til der det første uleste nnlegget er ... men nå i kveld så ender jeg på innlegg nr 1 !
Hvorfor det, da?
Er det noe med forumet nå, eller har jeg trykket på noe jeg ikke skulle...? :confused:
Aline sa
for 18år siden:
Jeg kommer dit jeg skal ,men trykker du på overskriften eller på den pilen ved siden av?
Nille sa
for 18år siden:
Du har kanskje vært innom kontrollpanelet ditt ?
Om du går inn der på "Endre valg" - fjerde nedenfra, så finner du:
Trådvisningsmåte.
Så må du velge Linjær, nyeste først. Da får du opp siste innlegg i tråden først. Det burde egentlig være standard syns jeg.
Huldr sa
for 18år siden:
Jeg liker i grunnen best å ha det siste innlegget nederst, jeg ... :o Trykker bare på pila (som Aline snakker om) når jeg vil lese nye innlegg.
chili sa
for 18år siden:
Nope, ikke vært borti kontrollpanelet..
Men i dag ser det ut som det er som vanlig...
jojo sa
for 17år siden:
chili sa:
Nope, ikke vært borti kontrollpanelet..
Men i dag ser det ut som det er som vanlig...
Jeg er ny her. Kan noen hjelpe meg med hvor jeg skal gå for å starte en ny tråd?
Summer sa
for 17år siden:
forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=4
Også velger du knappen oppe til venstre som det står New thread på. :)
(Velkommen forresten. :))
jojo sa
for 17år siden:
Takk!:) Jeg har fått det til takket være din hjep.
Summer sa
for 17år siden:
Høres bra ut. :) Du får prøve deg litt frem her inne, så lærer du nok hvordan alt fungerer. Det er ganske logisk og brukervennlig og enkelt når en først bare får satt seg inn i det.
jojo sa
for 17år siden:
Lise sa:
Høres bra ut. :) Du får prøve deg litt frem her inne, så lærer du nok hvordan alt fungerer. Det er ganske logisk og brukervennlig og enkelt når en først bare får satt seg inn i det.
Men jeg kan jo ikke alltid finne tråden din også klikke på den linken for å starte innlegg. Hvor går du for å starte tråder?
Lemen sa
for 17år siden:
Når du har logget inn på forumet, så kommer du inn i dette bildet:
forum.lavkarbo.no/index.php
Herifra så kan du gå inn i de ulike underforumene (for ulike tema), på hvert underforum har du en sånn "new tread" knapp. :)
(Oversiktssiden kommer du også til om du trykker på linken "lavkarbo.no :: Karbojunkie" rett ved siden av den åpne mappen under bærene øverst til venstre. :))
jojo sa
for 17år siden:
Lemen sa:
Når du har logget inn på forumet, så kommer du inn i dette bildet:
forum.lavkarbo.no/index.php
Herifra så kan du gå inn i de ulike underforumene (for ulike tema), på hvert underforum har du en sånn "new tread" knapp. :)
(Oversiktssiden kommer du også til om du trykker på linken "lavkarbo.no :: Karbojunkie" rett ved siden av den åpne mappen under bærene øverst til venstre. :))
Takk for veiledning. Jeg må bare prøve meg litt frem her inne. Nå er jeg spent på om jeg greier å finne svar på tråden som jeg startet.
Summer sa
for 17år siden:
Helt oppe på den blå linjen finnes det en lenke som heter uleste innlegg. Når du trykker på den kommer det opp nye innlegg, og da ser du om du har fått svar (hvis innlegget ditt dukker opp på den listen).
Lemen sa
for 17år siden:
jojo sa:
Takk for veiledning. Jeg må bare prøve meg litt frem her inne. Nå er jeg spent på om jeg greier å finne svar på tråden som jeg startet.
Da trykker du bare på kontrollpanel knappen, som er rett under bærene den også! Der får du opp alle trådene du har lagt igjen svar i! :)
Der finner du også en oversikt over ryktepoeng som du gir, og får! :)
jojo sa
for 17år siden:
Nå begynner jeg å forstå litt mer!
Hva er egentlig ryktepoeng? Høres skummelt ut!
Lemen sa
for 17år siden:
jojo sa:
Nå begynner jeg å forstå litt mer!
Hva er egentlig ryktepoeng? Høres skummelt ut!
Du kan gi positive og negatve tilbakemeldinger til en medlem ved å trykke på vektskåla som står til høyre rett over et innlegg.
Du kan lese mer om dette, og andre ting i FAQ' en som du finner rett ved siden av kontrollpanelknappen. ;)
chili sa
for 17år siden:
Kjeeempeskummelt!
Neida; du får nok grønne små firkanter... :D
Negative tilbakemeldinger = rød firk.
... Blir veldig skjeldent brukt her på lavkarbo . no.
lokkebiff sa
for 17år siden:
men hva er en blå firkant da?
Lemen sa
for 17år siden:
lokkebiff sa:
men hva er en blå firkant da?
Noen har gitt deg positiv tilbakemelding uten at de har "opptjent seg rett" til å gi poeng i tillegg. :)
lokkebiff sa
for 17år siden:
Lemen sa:
Noen har gitt deg positiv tilbakemelding uten at de har "opptjent seg rett" til å gi poeng i tillegg. :)
den skjønte jeg ikke...:confused:
Lemen sa
for 17år siden:
lokkebiff sa:
den skjønte jeg ikke...:confused:
Alle kan gi positive og negative tilbakemeldinger, men en må ha et visst antall innlegg for at den tilbakemeldingen en gir også skal gi poeng til brukeren. Poengene blir samlet sammen, og gir deg grønne prikker som du ser i toppen av innelggene helt til høyre.
Sånn som jeg husker det må du ha 100 innlegg for å gi 1 poeng, og 500 innlegg for å gi 2 poeng. I tillegg så tror jeg at hvor mye poeng du har fått også påvirker hvor mye du kan gi. :)
Ble dette noe mer forståelig?
lokkebiff sa
for 17år siden:
Lemen sa:
Alle kan gi positive og negative tilbakemeldinger, men en må ha et visst antall innlegg for at den tilbakemeldingen en gir også skal gi poeng til brukeren. Poengene blir samlet sammen, og gir deg grønne prikker som du ser i toppen av innelggene helt til høyre.
Sånn som jeg husker det må du ha 100 innlegg for å gi 1 poeng, og 500 innlegg for å gi 2 poeng. I tillegg så tror jeg at hvor mye poeng du har fått også påvirker hvor mye du kan gi. :)
Ble dette noe mer forståelig?
Jo, det gjorde det!! takk!!:)
Lemen sa
for 17år siden:
Mulig det forresten er 25 innelgg for å gi ett poeng. Vet jeg har sett en link med reglene til ryktesystemet en gang, men nå finner jeg den ikke. :)
Summer sa
for 17år siden:
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=1090
Huldr sa
for 17år siden:
Men Lise, det fungerer vel ikke akkurat slik lenger ...? Man må ikke spre rykte til 10 brukere ihvertfall ...
Summer sa
for 17år siden:
Å, den trenger en oppdatering da.
Det skal snart komme en liten vårrengjøring her. :)
Huldr sa
for 17år siden:
Vårrengjøring er fine saker! :ja:
svinge støvkluten
Summer sa
for 17år siden:
Du kan få lov til å svinge den litt hos meg også hvis du har lyst. :D
Huldr sa
for 17år siden:
Lise sa:
Du kan få lov til å svinge den litt hos meg også hvis du har lyst. :D
:D Vi får se hvor langt jeg kommer her først ... (og ikke minst om jeg klarer å komme i gang snart ... :rodme: )
chili sa
for 17år siden:
Et annet tips til ferske medlemmer:
Det kan lønne seg å gå helt ut til "forsida" av forumet, velkommen til lavkarbo.no står det der...
(der med reklamer fra Gooooogle...)
:)