< Tilbake til oversikten

Ostekarbonader, kjempegode!

Gerd sa for siden:

I dag laget jeg noen aldelesen herlige karbonader med SMAK!
( og bare 1,36 karb pr stk)

Gerds ostekarbis
[b][/b]
500g kjøttdeig
1dl kremfløte
25g ketolyse bakemix
1 god ts salt
pepper, revet muskat, god slump tørka basilikum
1 egg
100g ost i småbiter

Blandes godt til en seig masse. Ha i ostebitene til slutt.
Stekes på begge sider i godt med smør på god varme.
Serveres med blomkål/brokkoli surra i smør og en god salat.

NAM NAM :D

Pipp sa for siden:

disse var kjempegode..jeg byttet ut kremfløten med melk jeg da....litt mere tilpasset min filosofi..... :D

Mamseboms sa for siden:

Kan man bruke noe annet enn ketolyse bakemiks tro? :cool:

lokkebiff sa for siden:

Jeg bruker Atkins bakemix eller vege fuel, eller det jeg har i skapet. Resultatet blir like FANTASTISK!!!! naaaammmmmmm.....:sikle:

Iset sa for siden:

Disse høres fantastiske ut! Må snart få laget disse og ostelasagnen til Hyper.

Bell sa for siden:

MMM,ja. De høres veeldig gode ut :sikle: Alltid moro med nye oppskrifter.
-Og ostelasagnen er yammmmmmmi-yammmmmmi!!

Mamseboms sa for siden:

Stilig... da må de testes ut :) Tusen takk for svar :)

lokkebiff sa for siden:

Vær-så-god og lykke til!!:klem:

De er altså bare helt NYYYYDELIGE!!!!:ja:

jorang sa for siden:

Gerd - du glemte å si hvor mange karbonader det ble av denne oppskriften - eller er det jeg som har oversett det?

Gerd sa for siden:

Det husker jeg ikke gitt... Men jeg lagde de som store kjøttkaker, omtrent 2 toppa ss pr karbis... :) Skal lage de i morra, skal telle da...

Anne sa for siden:

Det spørs om det brukes som bindemiddel eller for smakens skyld kanskje?

Hvis det er som bindemiddel, kan det hende du ikke trenger å bruke noe, iom det er både egg, fløte og ost i. Kan hende det holder. Verdt å prøve...Har stekt vanlige karbonader uten annet bindemiddel enn egg og fløte, og det gikk veldig fint.

Noe annet hvis det er for smakens skyld selvsagt.

De høres kjempegode ut, Gerd. Har aldri brukt ost i karbonader, men det skal jeg prøve. Liker jo ostepølse:o

Gerd sa for siden:

Det er som bindemiddel ja, og kan sikkert utelates.

De er kjempegode... :D

Tuppen sa for siden:

de er nyyyydelige :D og ikke minst mettende!

Carisma sa for siden:

Blir vel som om man vrenger en cheeseburger, der har man jo osten utenpå karbisen... :p

mertan80 sa for siden:

disse var jaggu meg gode ja...lagde til til middag i dag..nam nam..samboer og ungene syntes det var kjempegodt:D

så takk for oppskriften:)

Gerd sa for siden:

Jeg lagde 6 stooore karbiser av 500 gram kjøttdeig i dag.

Utelot bakemixen, de ble nok litt løsere, så neste gang tar jeg bakemix i. :)

lokkebiff sa for siden:

Og jeg fikk 16 små kjøttboller av 500 gram.

Nena sa for siden:

Hadde disse til middag i dag - falt i smak hos alle! Så de blir nok et fast innslag framover - takk Gerd :klem:!

Anne sa for siden:

Takk, Gerd. Fint du testa. Fint å vite:)

Isalien sa for siden:

Klar til å steike disse! :)

Iset sa for siden:

Tror jeg skal prøve meg på disse i morgen, men jeg skal ha revet ost i istedetfor biter. Håper det blir like bra.

lokkebiff sa for siden:

Det gode med disse er jo nettopp osteBITENE, synes nå iallefall jeg da....
[size=4][/size]
NYYYYDELIG!!!! :sikle:

Iset sa for siden:

Hehe okei da har jeg heller biter i. :)

MorStine sa for siden:

Skal prøve disse i dag, men har ikke muskat. Prøver for det jeg da... Hørtes DIGG ut!

Gerd sa for siden:

Tilsett et fedd hvitløk i deigen... DET ble godt det :sikle:

Iset sa for siden:

Bare ett fedd? Jeg pleier å ha 5-6 fedd i. :fnis:

Gerd sa for siden:

5-6 fedd til 500g kjøttdeig??? Blir ikke det mye hvitløkssmak da? Jeg syns 1 fedd hever smaken uten at det blir for mye hvitløkssmak... :)

Brimstone sa for siden:

Jeg lagde disse med muggost... å himlande du :hungry:

Brukte ikke bakemix da jeg ikke har det, men knuste sprøstekt baconsvor (med kjevle... gubben ga meg skråblikk og holdt seg i bakgrunnen, hvorfor det mon tru :p)

Baconsvoren blir nesten som brødsmuler og funka fint som bindemiddel. Eneste problemet med disse er at gubben, som ikke lever lavkarbo, gnafsa i seg de jeg hadde tenkt å ha til lunsj dagen etter. Han maser stadig at jeg må lage flere :p

Iset sa for siden:

Jo mer jo bedre. :D 5 fedd er passe for min mann, 6 fedd er passe for meg. 1 fedd smaker absolutt ingenting, synes jeg. Jeg må minst ha 3, men det er også litt lite. Jeg hadde 10 fedd i en lasagne en gang, det ble for mye for min mann men jeg elsket det. Men så bruker jeg jo 5-6 fedd hvitløk hver eneste dag, omtrent. :hvitløkselsker:

lokkebiff sa for siden:

:lol: :lol: :lol:

Kanutten sa for siden:

Vil JBK gjøre samme nytta som bakemixen??? Det blir jo ofte brukt som bindemiddel i andre ferdigkjøpte varer har jeg sett.

Gerd sa for siden:

Har ikke prøvd det, men det går sikkert det :ja:

Gi tilbakemelding viss du prøver da :D

Kanutten sa for siden:

Lagde burgerne med JBK, det gikk kjempefint! De hang godt sammen.

Jeg hadde oppi: 1 ss chilipasta, 1 ss hvirløkspasta, 1 ss ingefærpasta og 50 gr mozarella.

Nyyydlig!! :sikle:

Tuuusen takk for oppskrifta!

Selma sa for siden:

Hvor mye JBK hadde du oppi da? Tenkte jeg skulle prøve disse, men har ikke bakemiks.

Kanutten sa for siden:

1 ss av det også :lol:

lillestine sa for siden:

Hei!
Spiller det noen rolle om du bruker bittelitt potetmel/ vanlig mel da? Det blir jo mange karbonader og lite karbohydrater pr karbonade?? Spør fordi jeg fikk en nydelig oppskrift for litt siden, og ikke har lyst å ofre den :-)

MorStine sa for siden:

Jeg tredobler oppskriften her. Men oppdaget at jeg bare har 45 gr bakemix igjen, det skal bare fungere som bindemiddel så det går vel bra? eller hva tror dere. Har både JBKM og Himaize, bør jeg bruke noe av det eller bare gå for det lille jeg har med bakemix?

Står og skal i gang med maten nå, håper noen kloke lavkarboer ser dette og svarer meg fort;)

Gerd sa for siden:

Jeg ville tatt i litt JBK. Har laga de en gang uten bakemix, og da ramla de fra hverandre :)

MorStine sa for siden:

Lagde med bare det lille av bakemix og det gikk kjempefint, de ble bare helt perfekte, også så gode:sikle:

Takk for oppskrift Gerd!

Madamim sa for siden:

Ypperlig oppskrift, jeg har hamstret kjøttdeig på tilbud og må klekke ut noe å bruke dem til :) Kanskje en kan ha både bacon og ost i? Eller jalapenos ost i kanskje...

Gerd sa for siden:

Sånne karbonader kan man bruke det meste i tror jeg :D
Da blir det forskjellig smak :)

timich sa for siden:

Åh, disse så gode ut - må prøves i morgen!! Hva har dere som tilbehør?

Smultsmurfen sa for siden:

Supergode!!!!:D
Jeg hadde ikke oppi ost, men hadde cheddarost på toppen :) Lagde hamburger med oopsie-lapper i topp og bunn! Nam-nam!!! :sikle:

Aphrodithe sa for siden:

Denne skal prøves!!! Høres veldig godt ut!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.