stinasol sa for siden:
er det noen av dere som har tatt buk plastikk? jeg har bestilt time for konsultasjon og vist noen kan fortelle meg litt mer så sier jeg tusen takk :o
stinasol sa for siden:
er det noen av dere som har tatt buk plastikk? jeg har bestilt time for konsultasjon og vist noen kan fortelle meg litt mer så sier jeg tusen takk :o
Aline sa for siden:
Melania har nettopp vært igjennom det.
Hyper sa for siden:
Hva er kriteriene for å få ta bukplastikk?..
stinasol sa for siden:
hmm de sa til meg på tlf at du ikke må være særlig overvektig iallefall..jeg har en flott henge "pung med hud nå etter 30 kg lost..får aldri fjernet dette vist jeg ikke går kirurgisk..huff gruer meg men kan skrive inn mer etter konsultasjonen på onsdag...
Hyper sa for siden:
Jeg har jo ikke tatt av så mye...men 12 kilo til nå...og kan tenke meg en 6-8 kilo til....Det blir jo litt...
Og tror magen min er "ødelagt"...Altså, at det ikke går an å stramme den opp...
Aline sa for siden:
Bare vent ;) Snart kommer Nille og skriver om pilates ;)
Litt slapp hud lar seg iallefall stramme opp med pilates.
Noe som minner meg på at jeg burde prøve pilates :rolleyes:
Nille sa for siden:
Finnes masse info om bukplastik på denne siden.
[color=purple][/color]
Ellers bør du uansett ta kontakt med fastlegen din for å høre om du kan få henvisning. Om du ikke får det, ta kontakt med en privat klinikk for å høre om du kvalifiserer til dekning av trygdekassen. Du må betale kr. 500 for den konsultasjonen, men de vet iallefall hva som er kriteriene og kan vurdere deg.
[color=purple][/color]
Lykke til !
drizella sa for siden:
Jeg har tatt bukplastikk, og det er ingenting å grue seg for. Veldig lite smerter, og resultatet ble bra. Helse Øst dekket operasjonen siden jeg hadde gått ned over 40 kg. Resultatet blir best hvis en er ganske nærme normalvekt.
Hyper sa for siden:
Stod vel ikke så mye på den siden, om hva kriteriene er?Eller så jeg bare feil...?Eller ikke godt nok..
vil uansett gå ned det jeg skal før jeg vurderer dette seriøst..
snoopygirl sa for siden:
hei på deg:0)
legene er ganske forkjellige når det gjelder krav til å få bukplastikk.men jeg er lovt å få buk/hofteplastikk når jeg er nede på 78 kg.jeg er 168 høy og grovbygd.
tvi-tvi :0))
Hyper sa for siden:
Hvordan ser magen din ut da?..
Jeg kjenner flere som har gjort dette, men de har betalt av egen lomme...
Vil det si, at om jeg har penger, får jeg dette gjort...uansett?
Mum 4 2 sa for siden:
Jepp!
Hyper sa for siden:
Hmm....
En jeg vet om, fjernet 4 kilo(!!!) fra magen ved bukplastikk..Men måtte betale alt selv..Trodde dette ville kvalifisere til å få det dekket?...
Nille sa for siden:
Noen sier "fettforkle" på 5 cm, andre sier 15. Man må ha fysiske plager med det før det. Det er forskjellige kriterier fra kommune til kommune. Det er derfor man må kontakte fastlege/sykehus for konsultasjon, siden man uansett må ha henvisning. De fleste krever også at man er så og si "ferdigslanket", og at man har en BMI på under 28
stinasol sa for siden:
ja jeg kommer nok ikke til å få det dekket noe sted..snakket en god stund med dem på tlf i går,sa hvor mye jeg veier og hvor høy jeg er..at jeg har en datter på 1 år og hvorfor jeg ble overvektig osv..hun sa at jeg var en god kanditat i forhold til høyde og vekt..da de ikke tok i mot meget overvektige til denne operasjonen..jeg skal jo ned på 65 og har 5 kg igjen..er ganske sikker på at 3-4 kg forsvinner med magen,har mye overflødig hud..kommer ikke til å ta operasjonen før tidligst i januar så kan jo godt hende jeg er på 65 til da men huden må vekk uansett :)
stinasol sa for siden:
i dag har jeg jo vært til konsultasjon..en hyggelig kirurg som kunne fortelle og informere skikkelig :) ang å få det dekket sa han det var en pitteliten sjans for men jeg orker ikke gå gjennom hele den prosessen,kommer nok til å operere i slutten av januar..det er 2 operasjoner og prisen blir 30-33000 fikk også vite at jeg har en muskel skade i magen/nedre buk som de skal fikse samtidig..må bare skaffe pengene nå da hehe..
Trolljenta sa for siden:
Når det er snakk om 30 000 penger hadde jeg prøvd å få det dekket før jeg hadde betalt det av egen lomme..
nomma sa for siden:
jeg tror jeg har kommet til å søke om å få det dekket likevel.. det er mye penger da..
Jeg vet om flere som har fått det dekket her i trøndelag.. og noen jeg vet om har fått bukplastikk etter keisersnitt..
Hyper sa for siden:
Me too!!
Om det er en ørliten sjans...
Da hadde jeg tålt litt pes:)
Tenk da Stinasol, om du kanskje slippet å ut med 30 tusen selv?...
Good luck;)
Mum 4 2 sa for siden:
Jeg synes også du bør prøve å få det dekket. Mye penger med 30 tusen. Og med en muskelskade i magen, burde det vel gå lettere, eller??
stinasol sa for siden:
kansje jeg kan ta en tur til fast legen og høre iallefall..
Hyper sa for siden:
Kan jo ikke skade uansett;)
stinasol sa for siden:
nå har jeg bestilt time til onsdag.. :)
Hyper sa for siden:
Så bra!!
Krysser fingrene!
Mum 4 2 sa for siden:
Me too!
:klem:
stinasol sa for siden:
Heisann,tenkte bare å holde dere oppdatert på dette her..nå har jeg vært til legen å fått en henvisning til kirurgisk sykehus bergen..snakket nettop med dem og da måtte jeg sende henvisningen til de først og så tok de kontakt med meg..EXITING..
Mum 4 2 sa for siden:
Yes, det kan jeg godt forstå.
Er spent på den dagen da jeg selv er kommet så langt i løypa jeg. ;)
nomma sa for siden:
ja, hold oss oppdatert om hva som som skjer.. spennende.. krysser fingrene for deg
Nille sa for siden:
Betyr dette at du sannsynligvis kan få det dekket også ? I så fall er det jo helt topp !
[color=purple][/color]
stinasol sa for siden:
ja jeg har fått henvisning fra fast legen min men de sa ikke annet enn at jeg måtte sende den til dem først,så vet ikke om det er opp til de eller trygde etaten..skal sende i dag så skriver jeg inn igjen når jeg har fått noe tilbake melding :) takk for kryssede fingre ;)
Photobscura sa for siden:
oi, dette var jo skikkelig spennende? hvordan gjør de det nå forresten? hvordan blir arrene?
Nille sa for siden:
Som regel bikinisnitt - et litt bredt et. Det har iallefall et par jeg kjenner som har tatt. Skal spørre ei om jeg får poste før og etter bildet hennes her...
[color=purple][/color]
tror ikke jeg ville gjort det her selv, satser på trening i hvert fall så lenge:o. men jeg har sett folk som har trengt det. særlig en venn av faren min som slanka seg fra 180 til rett under hundre kilo. han viste fram magen sin, og den var ganske nærme knærne, og under var huden sprukken og hadde stygg eksem.
leste litt på nettet nå. fant noen saker som kanskje er interessante for de som vurderer. jeg regner med at du, stinasol allerede har googlet det som googles kan, men for alle andre som er nysgjerrige kan det kanskje være nyttig:
www.doktoronline.no/section/lifestyle/?action=showQA&url_topic=401&QAEntryId=2264061
www.froyen.no/html/buk.html
og her er en side med masse før og etter-bilder, og historiene til hver enkelt..! ganske brutalt, men imponerende:)
www.bukplastikk.com/for_etter.html
Mum 4 2 sa for siden:
Syntes ikke bildene var brutale jeg. Men fint å se hvordan resultatet blir. Takk for fine linker.
min eneste "erfaring" med platikkirurgi er vel extreme make over. den ene gangen jeg så på det. og da blir man spart for en del detaljer. de så fine ut itl sliutt da!:) men det krever mot, og forsåvidt brutal ærlighet å vise de bildene. det var kanske heller det jeg mente!
Tuttan sa for siden:
Jeg har tatt bukplastikk, og fikk det dekket via det offentlige på privat sykehus. Vet ikke så mye om kriteriene, men du er garantert innenfor riktig vekt. Jeg hadde en fryktelig hengemage etter to keisersnitt, hvorav det første var på kanten til å bli en real sykehustabbe.Etter disse to keisersnittene så det ut som jeg hadde en diger brokk nederst på magen.
Dette gjorde jeg: Gikk til fastlegen og klaget min nød. Han sendte søknaden til et offentlig sykehus og fikk avslag der. Så ba jeg han om å få tilsendt en ny søknad som jeg selv sendte til et privat sykehus. Der fikk jeg operasjon dekket av det offentlige. Betalte kun for konsultasjonene. Men ikke søk hos et privat sykehus før etter årsskiftet. Som jeg har skjønt det har de ofte en viss "kvote" med operasjoner som de kan utføre på "statens regning". Den kvoten er full på nyåret, og ofte tom ved årets slutt.
Vet ikke om det er mulig, men får du avslag ett sted, så prøv et annet. Ikke gi opp. Det er mye penger å spare!!
Lykke til :helsesjek
stinasol sa for siden:
tusen takk for gode råd :klem: jeg er skikkelig spent nå...stinasol sa for siden:
Hei,i mitt tilfelle så er det nødvendig å få det gjort,har også en indre skade i buken etter svangerskap som de skal fikse samtidig (under operasjonen) skal prøve alt jeg kan å få det dekket,men vist ikke så skal jeg betale av egen lomme uansett..stinasol sa for siden:
i dag har jeg vært til konsultasjon og jeg får ikke dekket noe,kirurgen sa at reglene for å få dekket en sånn operasjon er helt på trynet,man må ha et fett forkle på mindst 10 cm osv osv kort sagt så får du dekket det vist du la vær å slanke deg så mye som jeg har gjort...hmpf:mad: så dette må jeg betale selv ..27.000,- må vente litt jeg da og spare penger..skal ha det gjort uansett og kirurgen sa at jeg var en topp kandidat til å få et perfekt resultat,så det e rjo bra iallefall:)
Mum 4 2 sa for siden:
Er det mulig??
Akk ja. Ikke like lett å skjønne reglene til tider, og leit for din del at du må dekke det selv.
:klem:
Trolljenta sa for siden:
Kan vi få se et bilde av magen din eller? :p
Jeg kjente jeg ble litt nysgjerrig på hvordan den ser ut.. hehe
Hyper sa for siden:
uffda..Jaja..det var jo verdt et forsøk iallefall...
Før/etter bilder hadde vært gøy ja...En i min familie har gjennomgått bukplastikk, og ble kjempefin etterpå!!!....
Vi har (Hadde) ganske lik mage, så lurer på om jeg kan "fikse" min uten et sånt inngrep..Ho fikk nemlig beskjed om at den ikke gikk an å stramme opp uten kirurgi...:(
Snikende Saccosekk sa for siden:
Morsomt å se på bukplastikk.com og lese info der, men det var jo bare kvinner der. Jeg er ikke den som ikke liker å se kvinnekropper :), men det hadde vært interessant å sett / hørt om menn som har fått bukplastikk etter kraftig vektreduksjon. Er det noen av de her inne?
Magen min har allerede begynt å henge litt ned på sidene (etter 15 kg ned) så jeg lurer veldig på hvordan jeg blir etter 45 til.
jeg har bare ett ord til deg, baby! YOGA! (eventuellt to til: isometrisk trening) det er ikke særlig tidkrevende, og veldig behaglig, samt at du får myke ledd og god pust, og blir veldig avslappet og balansert i kroppen.
jeg vil anbefale det på det varmeste!
det har redda ryggen min i hvert fall, og ser også til å redde slapp mage nå som jeg går ned i størrelse, og kropp i generalitet! og så ung som du er er det en ting som jobber for deg, og det er elastikk! så don't worrry!
det skal ligge en link her på forumet til illustrasjoner av de isometriske øvelsene til lavkarbo-diettisten og legen som skrev boka jeg først begynte å lese i. charles clark. disse funker i prinsippet likt som yoga, men er begrenset. de er i hvert fall med på å tone og stramme opp kroppen:) (bl. a den berømte puppestrammer'n:D)
legger en link til de øvelsene som noen scanna inn på forumet en gang i tida, når jeg bare finner dem!
Aline sa for siden:
Post 11 i denne: forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=7924
:) Skviiis the pupps :D
der ja! takker!!
stinasol sa for siden:
ja det var skikkelig kjipt men må tenke positivt,tar bare litt lengre tid før jeg får den vekk:o og desverre nei dere får ikke se bilde av magen min,den er det ingen som får se grøss :(
du har i hvert fall gitt det et forsøk! og det kunne jo hendt at du hadde fått dekket det, men uansett så har du sikkert inspirert mange andre, og ikke minst gitt nyttig informasjon for de som tenker på å gjøre det samme inngrepet:)
jeg ønsker deg masse lykke til!!! du blir sikkert dødsfin:D
Tuttan sa for siden:
Hva med å prøve et annet sted/annen lege. Det er ikke uvanlig at forskjellige leger vurderer samme tilfelle forskjellig.... Desverre/heldigvis alt ettersom... Ikke gi opp ;)
stinasol sa for siden:
Heisann,her var det kun bergen kirurgiske sykehus som tok disse operasjonene i samråd med helse vest,i tillegg var det ikke en vurdering fra kirurgen sin side men faste regler på hvordan du må se ut/ha plager for å få dette dekket..kirurgen sa at vist det hadde vært opp til han så hadde jeg fått det dekket men jeg fikk lese skrivet fra helse vest der kravene for å få dekket bukplastikk stod...:( pasienten måtte blandt annet ha et fettforkle på mindst 10 cm(overheng) og ha utslett når man kommer til konsultasjon...men jeg skal få spart pengene til å få det gjort :rolleyes:Snikende Saccosekk sa for siden:
Hold motet oppe, kanskje du er en bedre kandidat når du har mistet et par kilo til? Med litt flaks så blir det en varm svett sommer som gjør at du får et par utslett under fettforkleet også slik at du virkelig kan si at du trenger å få det dekket :-)
(Ikke det at eksem/sopp under magen er noe å trakte etter da.. :-/)
Som noen andre har sagt så kan det være at du har hell hos en annen lege, og uansett er det ikke legen som skal vurdere det men trygdekontoret. Få de til å sende inn en søknad i det minste.
stinasol sa for siden:
Hei vet ikke om du leste det siste innlegget mitt,men saken er at jeg er FOR Tynn for å få dette dekket,jeg har ikke nok mage/hud til at trygde etaten dekker min operasjon...:( aldri har jeg hatt eksem heller og nå er jo magen mye mindre enn det den var sist sommer så er nok ikke så heldig at jeg oppnår eksem hehe men jeg sparer jeg ;) tusen takk for oppmuntring :klem:Snikende Saccosekk sa for siden:
Vel ingenting er jo bedre hvis magen din trekker seg sammen av seg selv! (Eller misforsto jeg deg nå?)
Må jo uansett være en bra boost å få høre at du er for tynn :D
stinasol sa for siden:
han kirurgen mente det var sånne som meg som burde fått det dekket men jeg er egentlig enig i at trygde etaten bare vil dekke vist det er til plage eller av helse messige årsaker,for min del er det jo en skjønnhet operasjon...for at jeg skal få det bra med meg selv...og jeg har jo lagt på meg så mye i utgangspunktet fordi jeg ikke tok vare på kroppen min...:oStrikken sa for siden:
Dette er igrunn spennende lesing. jeg har også en super lekker mage jge absolutt ikke ser noe håp for at skal bli fin av seg selv med kun trening og bra kosthold..
må snakke med legen min på onsdag jeg trur jeg...
stinasol sa for siden:
jepp,ta å hør/søk så går du ikke glipp av noe iallefall...jeg kommer nok til å ta buk plastikk før sommeren så skal passe på å holde dere oppdatert iallefall ;)stinasol sa for siden:
Da er operasjonen bestilt..23 april skjer det...huff gruer og gleder meg på samme tid... :o
Hildani sa for siden:
Hei. jeg tok buk plastikk i august 2006 og angrer ikke et sekund. Har aldri hatt så flat mage som nå, enda jeg har lagt på meg 6 kg pga. røykeslutt. Har bestemt meg for å leve på Atkins diet resten av livet( Har slanket meg 43 kg på vanlig diet før) men lysten på sjokolade har bestandig vært sterk. Nå har jeg brukt denne dietten i 5 dager og har ikke vært sulten i det hele tatt. 2.3 kg borte på disse dagene. Fantastisk, spør du meg:)
Lykke til med valget ditt om bukplastikk. Hadde foresten veldig lite smerter etterpå og gikk tur 2 dager etter operasjonen
MonicaA sa for siden:
Jeg skal under kniven 26. mars og få utført full bukplastikk... Synest at lavkarbo funker spesielt godt for å få bort magefettet, og har gått fra å være epleformet til å få mer pærefasong :rolleyes: Jeg får operasjonen dekket, og har hørt at kirurgene er veldig forskjellige i hvordan de vurderer dette.. Lykke til i alle fall Stinasol!
MonicaA sa for siden:
Forresten, kavene er ulike i de forskjellige delene av landet. Om magen din er så fæl som du mener, er jeg sikker på at du hadde fått det dekket om du gikk utenom helse-vest, de skal visst ha de srengeste kravene...
nomma sa for siden:
så bra Stinasol.. ønsker deg lykke til blir spennede å se resultatet for du legger vel ut bilder ja..;)
Et lite tips til dere som ikke har nådd målet ennå.. :
Min fastlege er nøye med at jeg veier hvergang jeg er der.. fordi det vil dokumentere vektnedgangen slik at jeg lettere kan få bukplasikk når jeg har nådd målet mitt..
stinasol sa for siden:
hei magen min er ikke så fæl egentlig det kan jeg ikke påstå men den er fæl nok til at jeg vil ha krøllete hud osv vekk ;) reglene fikk jeg lese når jeg var der og det var ikke kirurgen som bestemte disse..det var trygdekontoret...stinasol sa for siden:
hmmm bilder blir det nok ikke :rolleyes:stinasol sa for siden:
tusen takk for lykkeønskninger...oppdaterer her etterhvert jeg
kansje jeg kan ta bilder etter operasjonen men før vil jeg ikke
tror jeg...får se...kansje litt gøy å se forskjellen og
MonicaA sa for siden:
Ok.. Men det er regionene som setter kravene, og jeg vet at det er mange som har fått nei hos sykehus i helse vest regionen og ja hos feks helse midt-klinikker. Urettferdig, men slik er det faktisk. Heldigvis har vi fritt sykehusvalg. Helse vest har URIMELIGE krav, der nesten ingen kvalifiserer til å få det dekket. Om du har sett innpå bukplastikk.com, så ser du jo raskt om magen din er penere enn alle som er der, for de fleste før/etter-damene har fått det dekket... Gleder meg stort til å få fikset min jeg også, og hadde nok gladelig betalt av egen lomme, dersom jeg ikke hadde fått det dekket..
stinasol sa for siden:
ja de kravene var helt syke spør du meg og kirurgen mente og de var helt urimelige...nå er jeg heldig som ikke har problemet med pengene så skal bli spennende..har lest masse på bukplastikk siden ja :)
donjuanwannabe sa for siden:
Er bukplastikk noe man søker på mens man går ned i vekt eller gjør man det når man er ferdig (eller nesten ferdig) slanket?
MonicaA sa for siden:
Hei!
Det er nok best å være ferdigslanket. De fleste kirurgene krever en bmi under 28 for å operere, andre har grensen på 25.
linkn sa for siden:
Hei!! Har du bestemt deg for å betale selv???
Jeg vil annbefale deg og ta en tur på Colosseumklinikken i Oslo. Jeg er ganske sikker på at de vil dekke det for deg, hvis magen er stygg.
Jeg er overvektig og hadde BMI på rundt 30-31 da jeg fikk operasjon i okt.06
Jeg påsto og sa det klødde veldig om sommeren og når det var varmt. Jeg hadde ikke utslett da jeg var der.
Nå fikk jeg kun dekket liten bukplastikk da, for å få dekket stor, så burde jeg gå ned 10 kg ca.sa legen der, så det fikk jeg ikke dekket nå. men når jeg hadde slanket meg ned de kiloene så kunne jeg få stor bukplastikk.
Han var veldig grei han jeg var hos da. Jeg var et annet sted først og der fikk jeg det ikke dekket i det hele tatt.
På colosseum krever de vel egentlig at du er plaget med utslett og heng på 4-5.cm.... Det er ikke 10 cm. iallefall, for det hadde ikke jeg.og det kan være psykiske plager også. F.eks. du ikke tørr kle deg naken sammen med kjæreste,gå i bikini om sommeren osv.
Jeg ville kostet på meg en tur til oslo for å få konsultasjon eller tror kanskje det holder å sende bilder også når du bor såpass langt unna.
Du kan tross alt spare 30.000 på det. :-) Lykke til.
stinasol sa for siden:
Er det meg du spør? svarer jeg uansett :)
jeg skal betale selv ja..nå er operasjonen
bare et par uker unna og jeg gidder ikke
stresse mer med å prøve å få det dekket.
jeg tok hardt i når jeg var til konsultasjon
og sa at jeg hadde utslett med kløe
osv...men i de papirene jeg fikk lese(fra
trygde etaten) stod det at man måtte ha
heng på 10 cm(jeg har kansje 2 cm) og utslett når
man kom til konsultasjon...pengene er ikke noe
problem(da jeg er rik :D )neida...:rolleyes:
monki sa for siden:
du er jammen heldig :)
stinasol sa for siden:
ja,det har du helt rett i :cool:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.