Ser det er masse gode oppskrifter her inne, noen som har en god en som jeg kan servere venninna mi på søndag? Hun og sønnen kommer en tur på søndag formiddag og da er det jo kos å servere noe...
Men hva :confused:
Lurte på å lage osteiskake, men må jo også ha noe mat....
Jeg ville laget en masse småretter, et koldbord eller noe. Eggerøre, røkelaks, reker, majones, kokte egg, eggesalat, kaldt kjøtt/fisk, kanskje litt ketolysepizza i små biter etc? Bare fantasien setter en stopper. Fromasj til dessert, det er jo snadder!
Hva med Spaghetti Bolognese? (f. eks denne) Det kan gjøres ganske så lavkarbo. Du hopper bare over pastaen selv, og spiser salat til. Små barn liker ofte slike gryter! :ja:
Søsteren min serverte en sånn bolognese (ikke akkurat den oppskriften da) i barneselskap for ikke så lenge siden, og den slo an blant alle ungene. (og de voksne) Ellers så synes jeg at Chili con carne også er veldig godt, og enkelt å forberede.
Ah, stemmer det ja ;) Men se hva Nille sier i tråden, samboeren hennes likte ikke spinat ... ;) Men jeg skjønner du vil prøve på deg selv først :ja:
Broccoligrateng er jo også godt ... jeg lagde det før jeg leste Atkins's oppskrift jeg da, han kaller det "crustless quiche". Med broccoli, bacon og ost, og vanlig egg/fløteblanding, i en ildfast form. Samme prinsipp som spinatgratengen, egentlig. Jeg serverte det faktisk til min 90 år gamle farfar, som rynket skeptisk på nesen, men som innrømmet at det var veldig godt ... :)
Mmm crustless quicke høres godt ut, jeg satt og lette etter en slik oppskrift på forumet her tidligere i kveld faktisk. Kombinasjonen med brokkoli, bacon og ost er jo himmelsk! Har du noe annet oppi? :sikle:
Jeg har ikke laget pai før, eller iallefall ikke på mange år. Hvor mye fløte/egg er det oppi? Jeg kan jo google, altså ...
Det skal du slippe :) Du som har delt så mange gode oppskrifter som jeg har hatt nytte av må da få noe tilbake :klem:
Ehh ... :o Det er lenge siden jeg har lagd det også ... Men fire egg og et par dl fløte, kanskje? Eller creme fraiche. Og så salt, pepper og kanskje muskatnøtt oppi. Blandes, ha revet ost oppi og hell over lettkokt broccoli og stekt bacon. Ost på toppen, stek i en halvtime eller så ved ca 200 grader (veeeldig omtrentlig, husker ikke helt).
Tror ikke jeg hadde noe annet oppi, men man kan jo ha i blomkål :). I det siste har jeg spist masse ferdiglagd blomkål/broccoligrateng. Skjønner ikke helt hvorfor jeg ikke bare har lagd selv, egentlig - det er jo så myyye bedre!
Tuusen takk, denne skal jeg lage i morgen eller søndag, i tillegg til den bacon-spinatgratengen. :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.