< Tilbake til oversikten

Sjokolade

Bigmamma sa for siden:

Cavaler sjokolade merkes jo med lite karbo - kan dette inntas i små mengde under induksjon Atkins?
Skal jo for så vidt unngå produker med sukker/søtestoffer er derfor usikker får litt uklare meldinger fra andre i vennekretsen som også går på Atkins.
Og hva med soya melk - kan denne brukes i moderate mengder ?
Sikker litt teite spørsmål - men kan være greit å vite:o

Nille sa for siden:

Ville ikke ha vennet meg til Cavalier sjokolade allerede på induksjonen nei. Litt av vitsen med induksjon er å venne kroppen av med søtsug, - og om man spiser kunstig søtet sjokolade, drikker lettbrus etc. så holder man søtsuget levende.
[color=purple][/color]
Klarer du deg med et minimum at søtstoff i de første 14 dagene er det det beste. Klarer du det ikke, er det bedre om du spiser en liten bit med sjokolade (en rute eller to) enn å sprekke på chips og cola og Freias Melkesjokolade !
[color=purple][/color]
Det ER karber i Cavalier også. Den jeg fant med lavest netto karbo innhold (etter at sukkeralkoholer var trukket fra) var 5 karber pr 100 gram. Vær også obs på virkningen av maltitol.... Det kan koste deg et lengre opphold på poerselenstrona med kraftige lydeffekter....
[color=purple][/color]
Men induksjonen er jo veldig kort da, prøv deg frem etter de første 14 dagene du !
[color=purple][/color]
Soyamelk er OK, men vær obs på at soya hemmer skjoldbruskkjertelens hormoner og kan virke hemmende på stoffskifte og vekttap.

Bigmamma sa for siden:

Takk Nille
Nei - sjokolade o.l. får bare vente frem til Jul, blir bare litt forvirra når ihuga lavkarbo folks sier at det kan spises også i induksjon, men dem sier jo at jeg kan spise marsipan også så nå kommer jeg bare til å kutte ut å høre på dem og heller lese/poste her.
Ellers så går det så det suser - har gått ned 5 kilo på noen uker og er kjempefornøyd med det.
Boka sier jo at en kan være i induksjon 2 uker til 6 mnd dersom en har mange kilo å ta av så jeg har tenkt å holde ut litt lenger enn 2 uker så får jeg se hvordan det funker fremover, men 6 mnd. det blir for drøyt.:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.