< Tilbake til oversikten

Karbohydrater i paranøtter?

nita58 sa for siden:

Hei!;)

Har funnet ut at Paranøtter er kjempefint til å hjelpe på min sultfølelse til tider, og man trenger bare å ta 3-4 stk.

På pakken står det 5 karbs pr.100 gram, men her på matvaretabellen står det 3 karbs pr.100 gram.

Hva er riktig??:confused:

Nille sa for siden:

Matvaretabellen vet ikke hvordan de forskjellige produsentene behandler en vare. De har en snittverdi - satt på generelt grunnlag.

Bruk de som står på pakka du !

Men for moro skyld. Fitday sier 10 gram netto karber på en kopp med paranøtter, dvs. 32 kjerner. Jeg har ikke paranøtter i hus nå, så jeg får ikke kontrollveid. Men om du gidder, kan du ikke poste resultatet i tråden her ? Da har vi en tredje referanse å gå etter !

nita58 sa for siden:

Takk Nille!:)

Har veid 100 gram som er 29 paranøtter, og det er 5 karbs, ikke sant?

Nille sa for siden:

Da høres 5 riktig ut ja..... :ja:

LilleVille sa for siden:

Paranøtter er veldig fint å bruke i nutty cheese muffins og myas cookies også :)

nita58 sa for siden:

Det hørtes veldig "yammmie"ut!!!! Må prøve den en dag;)

Vekt 76 sa for siden:

Hvor kjøper dere de paranøttene m lite karber? Jeg har bare funnet "Den lille nøttefabrikken" sine, og de har jo 13 karber i seg, pr 100 gram.

Zincite sa for siden:

Ser ut som om de ikke har trukket fra fiberinnholdet på noen av tabellene sine. Her er et svar fra dem, selv om det ikke er så veldig velformulert :p

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.