Ariel sa for siden:
Hei!
Når spiser dere siste måltid og hva er mest hensiktsmessig å spise på kvelden?
Ariel sa for siden:
Hei!
Når spiser dere siste måltid og hva er mest hensiktsmessig å spise på kvelden?
tess81 sa for siden:
Jeg prøver på å ikke spise etter 2000, men ikke alltid jeg klarer det!!
Men man skal ikke spise de 4 siste timer før man legger seg;)
chili sa for siden:
Jeg spiser kvelds, ca 1 time før jeg legger meg... (kl ca 21) hvis jeg er sulten når jeg legger meg får jeg ikke sove..
Nille sa for siden:
Anbefaler å lavære å spise tunge måltider senere 2 timer før man legger seg. At man ikke skal spise etter bestemte klokkeslett har kanskje noe for seg i en lavkaloriverden, men på lavkarbo funker forbrenningen/kroppen noe annerledes.
Jeg har vært med på en større undersøkelse (med lavkarbo dietter) hvor det i løpet av en 3 mnd periode ble testet om tiden på døgnet man spiste spilte noen rolle. Det gjorde det ikke. Hverken for vekttap, nattesøvn eller andre ting. Andre, mer vitenskaplige og "ekspertholdte" tester viser samme resultat.
I sørligere strøk er det vanlig å spise middag i 2200 tiden om kvelden.
Photobscura sa for siden:
jeg spiser som regel ganske seint på kvelden. rundt ti-elleve-tida. men det er fordi jeg prøver å spise hver tredje time, og middagen blir alltid i sånn halv-sju-tida, har skjønt at dette passer best tidsskjemaet og kroppen min. (og en anbefaling fra min slanke-søster:))
eneste problemet kan bli at hvis kveldsmaten blir noe heftig, i blant spiser litt middagsrester f.eks, og jeg legger meg rett etter, så sover jeg urolig og har mareritt. ellers har jeg ikke hatt noen problemer med det. på den måten kan man vel bare vente litt, eller gå seg en kjapp tur for å få forbrenningen i gang etter at man har spist kvelds. men dette er det eneste problemet jeg har merket.
ps: godt å høre at det ikke er noen sånn "ikke-spise-etter-åtte-om-kvelden"-regel, som vi hadde hjemme da jeg vokste opp. :)
Iset sa for siden:
Jeg har ikke noe bestemt klokkeslett. Spiser akkurat når jeg vil, tilogmed en time før sengetid. Går ned allikevel. Men på Grete Roede kunne jeg ikke gjøre det, da gikk jeg OPP i vekt.
jeef-micro sa for siden:
jeg gjør som nille jeg... spiser kveldsmat, men aldri tunge måltider. Gjør ikke noe om jeg spiser rett før jeg legger meg heller egentlig.... det er jo ganske mange timer uten mat viss man ikke skal spise på 12 timer, selv om man ikkespiser også
stinasol sa for siden:
spiser som regel aldri etter 21,legger meg altid 22.30-23.00
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.