< Tilbake til oversikten

Noen eks-sjokoholikere her?

Karro sa for siden:

Vil suget noengang forsvinne? Noen bra erstatninger å finne/lage? Har prøvd atkinsbar, men det er ikke bra nok..... Sukk...... Å leve uten frukt er en ting, men å leve uten sjokolade....

:nedfor:

Fnutte sa for siden:

Ååååå ... er det flere som meg der ute:klem:he he....

Er fullstendig sjokoholiker jeg. Det er grunnen til at jeg sprekker litt nå og da, men det synes jeg er greit. Bedre å ta en bit en gang i mellom enn å sprekke fullstendig.

Atkins barene er ikke som sjokolade nei. Da synes jeg det er bedre med Cavalier sin med nøtter.... bare et lite problem at den er lakserende:rolleyes:

Eilan sa for siden:

Det fysiske suget forsvinner :) tar et par uker det. Det psykiske tar kanskje litt lengre tid.

Ayasofia sa for siden:

Jeg måtte ha sjokolade hver dag før jeg begynte, og nå er lysten helt borte.
Den forsvant ganske fort på meg, gudsjelov....

Gerd sa for siden:

Jeg spiste sjokolade, mye sjokolade før. Det var et lite h****** da jeg kutta ut :ja: Men det gikk over, søtbehovet blir borte. Men det var tøft og jeg måtte bite tenna sammen hardt mang en gang... :cool:

Jeg må fremdeles være forsiktig med søtstoff, da det trigger søtbehovet mitt. Er nok noe jeg må leve med, tror jeg :ja:

Men jeg har det såååå mye bedre nå!!!

:D

Millsi sa for siden:

Huff,har det på samme viset! Har lært meg å heller nyyte noen få biter møørk sjokolade på lørdagene. Syns den IKKE var noe god før,men nå får jeg abre ikk enok av den!!

Lava sa for siden:

Sjokolade er godt :sikle:
men suget forsvinner, så er det bare viljen og gammel tanke som må stoppes...

Goggen sa for siden:

Sjoko-holiker har jeg ikke vært, men karbo-holiker derimot.. Mye brus/øl, potetgull, brød, chips osv osv.
Mulig jeg har vært litt heldig for kaker og desserter har jeg aldri spist mye av.

Men sukkertrangen ga seg fort. Og ikke erstattet jeg sukker med annet søtt. Det å erstatte sukker med kunstig søtstoff tror bare gjør vondt verre i lengden. Det er bedre å kutte tvert enn å langpine seg.

For meg tok det noen uker. Men brødhungeren tok lenger tid. Og brød savner jeg enda. Ikke for karboinnholdet, men baguetter, grovbrød med sursild etc. Det enkle med brød savner jeg. Og lukta av nybakt brød får jeg vann i munnen av.

Men noen higen etter brød har jeg ikke lenger.

bibi sa for siden:

Eks-sjokoholiker jeg også (eks...? Starta på Atkins-kur på tirsdag...) Fant en pakke med sjokolademuffins (Atkins) på butikken i dag - som jeg kan lage selv.... Skal prøve den i morgen.

moreheavygravy sa for siden:

Jeg elsket alt som hadde med sjokolade. Sjokoladepålegg, sjokoladekake, sjokoladeplater, sjokolademelk... you name it. Det løste seg derimot på en enkel (men brutal) måte, fikk laktoseintoleranse, og måtte slutte å spise det fullstendig. Erstatningssjokoladen smakte høgg. Men det er et tegn på at det går an å venne seg av, selv om det sikkert er ekstra motiverende å kutte sjokoladen når du faktisk blir fysisk dårlig av å spise den.

Dadda sa for siden:

Elsker sjokolade enda jeg :o så mye at jeg synes de små Atkins sjokoladene er knall gode. Helt hekta .....og på store Ifa :o

Brød, pasta, frukt osv er ikke så vanskelig for meg.

moreheavygravy sa for siden:

Hvordan smaker de små? Kun smakt barene, og de var utrolig kjedelige.

Dadda sa for siden:

De smaker dessverre veldig godt :o
Noen synes de smaker litt annerledes enn vanlig sjokolade, andre merker ikke forskjell. Type "ren" sjokolade-ikke som barene. Kjøper mine på Rimi. To varianter- den ene er litt som Crispo-den andre uten noe tilsatt. Siste er nok litt søtere enn den første? Inneholder 2gr karber netto pr 30 gr.
Koster ca 14 kr stykk.

bibi sa for siden:

Liker alle Atkins-sjokoladene jeg..... Men prøver å holde meg litt unna dem - siden

jeg er i startfasen på kuren min!! (14 dager på tirsdag som kommer)

:)

Dadda sa for siden:

Flink du er ! Nok smart å holde deg unna frem til da :)

bibi sa for siden:

takk for det.... men det er ikke like lett hver dag! Må jo innrømme at jeg har

spist noen da (inntil jeg leste her at det ikke var så lurt...) :)

Dadda sa for siden:

Kunne vært vanlig sjokolade - det ville gjort mer skade :)

Karbosara sa for siden:

Kunne spise en stor freie melkesjokolade på 5 minutter...

Nå er det ikke så farlig med sen sjokoladen lenger...og jeg blir stadig imponert over at jeg ikke higer etter den...

Robyn sa for siden:

Sjokolade er og blir min store last. :o

Heldigvis finnes det sukkerfri sjokolade så det går an å kose seg uten at det ødelegger absolutt alt.

Jeg syns Endulge sjokoladen til Atkins med Crisp er veldig god, og så syns jeg Cavalier sjokoladen er god. (Liker best melkesjokoladen, men den mørke er god den og - og inneholder mindre karber.)
Cloetta har også sukkerfri sjokolade, men den inneholder en del karber. Tenker at den blir nok grei en sjelden gang for kosens skyld når jeg har gått ned det jeg skal.

Kommer nok ikke til å holde meg unna sjokolade resten av livet, men det blir nok mest sukkerfritt heretter.
Og så lenge de er så gode er det helt greit. :D

Nille sa for siden:

En gang sjokoholiker, alltid sjokoholiker ! :o

Jeg hadde barnebarnet på besøk forrige helg. Hun fikk lørdagsgodt - bare litt og mest frukt og sunne ting. Men mamman & pappan hadde sendt med en liten pose med småsjokolader som hun delte med bestemor. Eller prøvde å dele. For bestemor klarte å lavære å spise noe helt til en "spesial" krysset hennes lepper. Da var løpet kjørt. Men heldigvis ikke bare på spesial da. 1 plate Lindt Excellence 85% på en uke. Ikke bra, ikke bra......:o

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.