Hei. Jeg begynte på ketolysekuren i går og trenger litt tips om hva jeg bør handle inn av basisvarer. Har kjøpt soyaprotein, bakemix og ketolysetablettene, men trenger litt input når det gjelder andre ting. Håper noen kan gi meg noen tips.
Har bakt magert soyabrød for å ha til frokost, men det blir jeg kvalm av... Er det noen andre brød jeg kan bake som er bedre?
Prøv å bake brød uten soyaprotein ! Mange versjoner i bake-tråden.
Ellers anbefaler jeg å kjøpe og lese boka også (om du ikke allerede har gjort det !).
Lurer på hvorfor du laget "magert" brød. Lavfett og lettprodukter er neinei på Ketolysekuren. Bruk smør, kremfløte, rømme og oljer etc. Kos deg med fettet. Fett skal fett fordrive ! Det er karbene som er fienden her, - raffinert hvitt mel, sukker, pasta, ris og poteter.
Nå kan du kose deg med kjøtt, fisk, skalldyr, kylling og masse grønnsaker, bør, nøtter og urter !
Handleliste:
meierismør
extra virgin olivenolje
rømme/creme fraishe
kremfløte
egg
bacon
kremost (philadelphia er nøytral og kan brukes til masse)
annen ost (ikke lett eller lavfett)
grønnsaker i alle farger og fasonger (eks. vårløk, selleri, paprika, blomkål, brokkoli, salater, spinat, cherrytomater, tomater, asparges, sukkererter.....) og alt mulig av salater
krydder som ikke er tilsatt sukker
friske urter
olivenListen er uendelig !
Sjekk oppskriftene her i forumet så får du masse ideer. Er du usikker på om det passer på ketolysekruen er det bare å spørre -så får du masse svar !
Bakte magert soyabrød siden oppskriften sto i Ketolyseboken - og den var lettvint. Skal prøve noe mer avansert etterhvert. Har vært inne og sett på oppskriftene, det er masse som ser godt ut. MEN jeg er ganske vanskelig/kresen i matveien :o - spiser verken svin eller skalldyr - men gleder meg til å prøve andre oppskrifter. Skal prøve meg på en ostekake til helgen.
Hei
Slår et lite slag for fet fisk, laks, (ikke ørret som har lite omega III) makrell ( evt i tomat- ikke spis all tomatsausen) sill ( obs sukker i de marinerte). Omega III hjelper godt til med fettforbrenningen.
jeg har også tenkt på det, har faktisk lest det også sist jeg gikk på kur, men husker det ikke nå. Det er jo mager kesam i tilegg.
Vet jeg har bakt med begge, ingen forskjell.
Jeg bruker å bake det grove brødet som er oppskrift på inne på Ketolyse sidene, det er faktisk godt. Bruker å spise det til frokost når jeg er på jobb.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.