< Tilbake til oversikten

Sukkerfritt.com

Aline sa for siden:

det er vel like lavkarbo som cavalier o l?

dessverre står det ikke hvor mange av karbene som er sukkeralkoholer. Har smakt de en gang, og var ikke overbegeistret for smaken...

LilleVille sa for siden:

All sjokolade er vel i grunn like "ille"... Det jeg har funnet ut er at jo mørkere jo bedre gjelder også på sukkerfri sjokolade. Melkesjokolade har melkepulver i seg, og det inneholder melkesukker..

Men når det gjelder SMAK, har jeg funnet min absolutte favoritt. Den heter Valor, og er spansk. Har desverre foreløpig bare funnet den i Sverige, så det blir litt hamstring når man er der ja.. Den finnes i mange varianter, mørk, ekstra mørk, med melk eller med nøtter. Den mørke er den beste (bortsett fra melkesjokoladen da, men den har mer karber så den styrer jeg unna) Fin og mektig, to ruter til en kopp kaffe... mmmmmm

Titti sa for siden:

Ja, det var det jeg lurte på, sto ikke definert hva som var sukkeralkholer....

Ja ja, samme det, spist er spist (bare en liten en da, dagen derpå ;)), var vel kanskje ikke det værste når man først skulle skeie ut. Spiste den med mandler, synes forresten den var rågod!

Mya sa for siden:

enig, de kan da vel ikke være værre en cavalier... Jeg syntes faktisk de var veldig gode jeg da...

stinasol sa for siden:

jeg smakte noen kjeks fra cavalier i går..tilogmed typen syns de var kjempe gode(og han rynker på nesen av alt som er sukkerfritt/lav kallori) :) i tillegg gikk jeg ned 600g selv om jeg spiste den :)

Titti sa for siden:

Å så bra :spent: Gleder meg til å prøve disse produktene når det nærmer seg jul.

Iset sa for siden:

Det står at alt sukkeret er erstattet med maltitol, som jo er et sukkeralkohol. Disse er vel ganske like Cavalier, egentlig. De fleste kan nok spise noe av disse sjokoladene, men husk at mange reagerer også på sukkeralkoholer, slik at de får problemer med å gå ned i vekt om de spiser slike.

Titti sa for siden:

Kan disse igjen sammenlignes med Atkins sine barer, eller er de mer karbovennlig:confused:

Lemen sa for siden:

På den jeg kjøpte i dag (:o) så sto det 3 net karber, så det er omtrent like mye karber som i Atkins sjokoladene. Det som er problemet for min del med Cavalier er at jeg blir veldig (!) dårlig i magen av maltitolen de inneholder. (Men i dag var jeg innom helsekosten, og så fikk jeg plutselig veldig lyst på sjokolade... :o Men jeg kan ikke spise en hel en, kun noen få biter for å unnge å sitte på do i hele kveld/ natt...;))

;)

Titti sa for siden:

Er det maltitol i sånn sukkerfritt smågodt også tro? Det har jeg spist et par ganger før og fått sinnsyke magesmerter og diare :p

Lemen sa for siden:

:ja: :ja:

;)

Iset sa for siden:

Maltitol er magedødaren ja. Den største av dem alle. AU

stinasol sa for siden:

hmm..lurer på ,er det fler enn meg som kan spise maltitol uten å få vondt i magen?

Titti sa for siden:

Ok, godt jeg ikke reagerte sånn på den sjokkisen jeg spiste på søndag da. Men jeg tok et par biter nå og et par biter da.

Det smågodtet skal jeg aldri mer spise :( Fy søren så vondt jeg fikk.

shady sa for siden:

Ja, jeg kan! :) Men derimot blir jeg dårlig av Xylitol....

tess81 sa for siden:

jeg blir heller ikke dårlig;)

Fridolina sa for siden:

Ikke noe problem!!:D Men jag spiser ikke så mye av sådant då..
[color=red][/color]
Får mere problem av fiberrik og egg..luftsmerter..:p

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.