< Tilbake til oversikten

Når ser andre at kiloene forsvinner?

Tante_petunia sa for siden:

Jeg synes at jeg har vært kjempeflink, jeg har gått ned 13 kilo, men det er vist ingen som ser det, eller er det bare jeg som har vært/er så tjukk at de ikke tørr spørre eller vises ikke 13 kilo minus så godt som jeg innbiller meg:confused: Jeg har holdt på siden siste uka på august, men nå begynner jeg og miste motivasjonen her, hva er vitsen hvis det ikke vises??? jeg ser det da godt selv eller er det bare innbilling:(

Borealis sa for siden:

De som ser deg i det daglige, har ikke så lett for å oppdage den gradvise endringa. Når du så møter noen som ikke har sett deg siden f.ex i sommer, da vil du nok få kommentarer...
Det er ihvertfall min erfaring.

Hyper sa for siden:

Jeg har nå tatt av 12 kilo..og det er nå jeg begynner å få kommentarer..
Men jeg har vært sykemeldt leenge fra jobb da, så tror folk har vært litt redd for å kommentere, siden de ikke har visst hvorfor jeg har vært borte så lenge....

Men kommentarer og tilbakemeldinger er jo kjempeviktig...for meg iallefall;)
Samboeren min derimot, ser ikke så godt at 12 kilo er vekke..
Han ser meg jo hver eneste dag!

Huldr sa for siden:

Da jeg hadde gått ned rundt 13 kilo, var det mange som kommenterte det. Mens noen - de fleste venninnene mine - ikke sa et ord ... Ikke fordi de var misunnelige, for de er slanke selv. Aner ikke hvorfor de ikke sa noe, jeg syntes det var kjemperart. Men folk er forskjellige ...

kristih sa for siden:

Kanskje folk er redd for å "innrömme" at de har lagt merke til din overvekt
At de holder tilbake komentarene av redsel for å såre deg??
Husker godt förste komentaren jeg fikk. Var på jobb og fortalte at jeg var på kur... Ja jeg ser det sa en av gutta. Du er litt tynnere i armene:eek: :eek: ARMENE liksom!! puh!! jeg var kjempesnurt.. Hadde jo gått ned masse syntes jeg.. men sånn er det.. Plutselig kommer det gode kommentarer skal du se...

Hyper sa for siden:

Jeg har noen venninner som er veldig flinke på å kommentere bra ting...
Også er det et par da vettu, som aldri sier noe....
Skjønner ikke helt hvorfor..
De som kjenner meg, vet jo at det å være overvektig har vært et stort problem for meg....Da burde jeg jo få litt skryt, når jeg gjør noe med det?:)..
Menmen...jeg ser det/MERKER det selv...
Og som det blir sagt her..
Kommentarene kommer....

Og det viktigste-tross alt- er jo hvordan du føler deg....

PS:Jeg ble kalt sylfide i helga, på jobbfest!!!!!!!
WEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

(mange som sa de hadde lagt merke til at jeg hadde tatt av før, på jobb, men ikke sagt noe...Så det kommer:))

Tante_petunia sa for siden:

Heldiggris Hyper:) Skikkelig morro og bli kalt sylfide da:D
Jeg er enig i at det viktigste er hvordan man føler seg, og jeg er jo kjempefornøy, har gått ned flere klesstørrelser og mange kilo, MEN, ettersom det føles som om det ikke vises, så har jeg begynt og lure på om jeg måtte kjøpe ny vekt, i tilfelle den viser feil......
Jeg synes det er så rart at venner og kjente ikke tørr si noe.... de vet da at jeg ikke er sååå farlig:rolleyes:

Hyper sa for siden:

:d

Monen sa for siden:

Alle på jobben vet at jeg slanker meg, men det er kun en som har sagt noe(og hun sa det liksom ikke umotivert, kom inn på det først..så det virket mer som om hun følte hun MÅTTE si noe..)
Men mannen og flere i familien sier de kan se det. Og jeg kan se det selv også, nå som jeg nærmer meg 10 kg.
Har du noen bukser du ikke fikk på deg eller som var trange?
Det er kjempemotivasjon for meg hvertfall:)
Buksene som var litt trange henger nå og slenger, og de jeg ikke fikk på meg mangler mindre og mindre for å gå igjen ;)

Photobscura sa for siden:

ikke så mange som ser det på meg heller, men jeg maser gjerne litt, for jeg vet at mange av vennene mine er av den typen som ikke legger merke til det med mindre det er dramatisk, tror de ser på noe annet ved meg og venner forøvrig liksom.
men ei venninne som jeg ikke har sett på en stund, og som ikke bruker å kommentere sånne ting, ikke fordi hun ikke unner meg det, men fordi hun ser forbi det, sa faktisk sist jeg møtte henne at jeg hadde blitt så veldreid:D, hoho!!!
en annen ting, som er i mitt tilfelle: jeg tror det ikke synes så mye i starten, fordi i hvert fall jeg har sånn som jeg selv kaller for skjult fedme. i det største over magen og ryggen, og jeg tror ikke folk legger særlig merke til det fordi jeg alltid har vært flink itl å skjule det med riktig type klær og sånn. jeg er ikke så voldsomt rund i ansiket heller. men når jeg ser meg selv uten klær, DA ser jeg det!!
men det kan være mange grunner. men for meg er det tilfredsstillese nok det å måle meg hver uke og ha resultat, og å komme meg inn i klær jeg vil komme inn i,eventuellt også å måtte sy inn de som er blitt for store.
og for meg er det en rørende og viktig sannhet at familie, venner, kjæreste har vært og er og kommer til å være glad i meg, tjukkings eller ei! da vet jeg at jeg gjør dette for EGEN VINNING:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.