Nettopp laget sjokoladepuddig som står til kjøling. Glede meg:D
Laget med Heistad sin sjokoladepudding og "Naturli soyadrikk" med 0,1g karbo pr 100gram. Det står at ved å bruke 4 dl lettmelk i oppskriften blir det 6,5 g karbo pr 100g ferdig sjokoladepudding så ved å bruke soyamelken bli det vel nesten ingen karbo! Eller...?:rolleyes:
Ha ein fin søndag alle sammen!
Det vet jeg ikke, jeg bruker overhodet ikke soyaprodukter fordi jeg er på grensen til lavt stoffskifte og trenger/tåler ikke matvarer som hemmer det ytterligere !
[color=#800080][/color]
Men det finnes sikkert mange her inne som bruker begge deler.....
[color=#800080][/color]
Noen ..........?
[color=purple][/color]
Hei! Helt glemt denne tråden. Den blei ikkje som vanlig sjokoladepudding nei, men en god erstatning. Smakte nesten litt tynt eller vannaktigt faktisk. Men i nøden... :). Bruker forresten soyamelk i kaffe og enkelte ganger i smoothie. Kjøper den på Rema. Ha ein fin kveld alle sammen!
Ja det er utrolig greit å ha stående. Den heter "Naturli". Soyadrik, økologisk kolesterolfri, sukkerfri, 100% vegetabilsk.
Innhold pr 100 ml
Energi 147 kj/35 kcal
Protein 3,7 g
Kulhydrater 0,1 g
Fedt 2,2 g
Fibre 0,6 g
Natrium 0,01 g
Ingredienser: Vand og økologiske soyabønner.
Kartongen er hvit med blått og grønt på. Har også sett andre med mye karbo i. Denne kjøper jeg som sagt på Rema og i min lokalbutikk står den ved vitaminene.
Fant den på en butikk og kjøpte den. Smakte ikke sånn supert. Men går fint i kaffe og til ting. Er ikke noe jeg ville drukket som tørstedrikk.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.