< Tilbake til oversikten

Lavkarbo-restaurant i Oslo! Lille Kalori

Fridolina sa for siden:

Mitt i Bislett rundkøringen,mitt e mot Rimi har det åpnet en liten take out- resturang. (trur det finns noen bord og..)
Lille Kalori heter den..
Menyn:salater,sanwich (med fedon brød),shaker(med udos i ),desserter og hovedretter av med forsjelligt purèer istedet for poteter..Allt på menyn er lav-karbo og du kan se hvor mye kalorier,protein og karbs i var matrett..
Og det er billigt!!!!
[color=navy][/color]
Gleder mig til uka,når jag ska prøve stedet:D

Hyper sa for siden:

Åh!
Håper det kommer noe sånt til Bergen etterhvert også!!

Iset sa for siden:

Alltid i Oslo. :sutre:

tess81 sa for siden:

Ja det er urettferdig, håpe det kommer i Bergen snarest

Dante sa for siden:

Takk for tipset det stedet skal sjekkes til uka. Gjett om

Titti sa for siden:

Den har jeg hørt om, så bra :D

monkey sa for siden:

Fridolina, hoppas du berättar hur det var på Lille Kalori.. Men av namnet verkar det vara ett lavfettställe om de räknar kalorier? Är det lavkarbo på riktigt?

Mya sa for siden:

Hei jeg var på TGIF/fridays, der hadde de ihvertfall en rett merket med lowcarb, og den var god i USA har de mange kanskje det kommer flere på menyen her i Norge etterhvert også. Jeg har sendt dem mail, litt press er sikkert ikke så dumt.

Fridays er det jo Bergen og ihvertfall

Titti sa for siden:

De hadde low Carb på TGF i Oslo, men de har kuttet det ut :(
På tide og innføre det igjen ja!
Fridays kan jo være ypperlig lavkarbo.

Mya sa for siden:

hmm spiste det på lørdag i Oslo jeg da så noe har de enda, og har mailet de og de skulle ta opp å komme med mer, i neste møte men de var veldig positive

Fridolina sa for siden:

Det er muligtvis både og... Men man kan se på var rett, akkurat hvor mange karbo det er i retten... Ikke noe pasta,ris eller poteter og sanwichene er laget av fedon brød:)
[color=red][/color]
Har ikke prøvd det ennå.. Det blir til uka..men menyn ser veldigt spennende ut vartfall:D
[color=red][/color]

Titti sa for siden:

Ååååå, hvor da?? :hyper:

Mya sa for siden:

Jeg spiste på karl Johan den første i Oslo,
Var en Buffalo chicken salad med masse ost, og blåostdressing, temmelig sterk, men kjempegod

Titti sa for siden:

Hørtes godt ut :sikle: Var det den eneste lavkarbo-retten de hadde der?

Ellers har de jo egentlig mye deilig kjøtt man kan spise og så kan man be om ekstra gr.saker i stedet for potemos/chips o.l.

Mya sa for siden:

Det var den første jeg kom til med lowcarb stempelet, og den så god ut så jeg sjekket ikke så mye, men det er dette jeg har bedt om de har det masse i USA så å få inn flere her i Norge var de villige til virket det som,

Sjekket USA menyen der har de blant annet lowcarb jordbær ostekake. dåne....

Titti sa for siden:

Ja, jeg vet, har vært og siklet på hjemmesiden deres mange ganger :sikle: Før hadde de mange flere retter i Oslo hvertfall, men da hadde jeg jo ikke vett til å prøve :(

monkey sa for siden:

Jag och min man var på TGIF på Karl Johan i somras. Vi hade ingen lust på de 2 lowcarbmålen de hade (eller var det bara en..??) - det var en sallad i vilket fall. Vi bad istället om att få en köttbit men få byta ut potatisen med grönsaker och få extra kryddsmör. Hon såg lite förvånad ut, men vi fick tillslut maten - en seg köttbit, sönderkokta grönsaker och smält margarin... de hade inget osmält smör sa hon... Det var i vilket fall inte värt pengarna och vi kommer styra undan TGIF. Vi har varit på många andra restauranger efter det och det är sällan problem att få maten som vi vill ha den.

Photobscura sa for siden:

hva er tgif???

bare synd at fridays er et så innmari pain-in-the-ass-sted... har vært der et par ganger både på dagen og kvelden (gruuuuuuu! harry-sjekke-trynefaktorsted. !!!!) og kelnerne typ kaster ballonger på deg og er dritarrogante og überhippe.
kanskje jeg har vært ueheldig. men de fleste jeg kjener fryser på ryggen om man nevner fridays.
nå har ikke jeg spist der, om og om de har lavkarbo-ostekake, så kan det hende jeg må legge inn prinsipp-årene mine en smule...

Titti sa for siden:

TGIF = FRIDAYS :D

Jeg for min del elsker Fridays :p Og alle vennnene og kollegaene mine også ;)

det er bra man liker forskjellige steder, ellers så havner vi alle på samme sted, og det hadde blitt litt crowded...:) så jeg mente ikke å disse noen fridays-vankere altså!
men jeg og venner har opplevd å bli oversett av servitørene der, altså skikkelig ditscha til fordel for bærtesnupper. dumt hvis de ikke gidder å servere deg med samme service fordi du ser litt rocka/rar ut. var det intrykket jeg fikk.
men som sagt: OOOOOSTEKAAAAKEEEE!!

Titti sa for siden:

He he, ingen fare, bare glad hvis jeg slipper å stå i kø jeg ;)

Men jeg skjønner hva du mener altså. Liker meg best på Aker B sin TGF.

Dante sa for siden:

Har hatt to iherdige forsøk på å finne Lille Kalori. Det viser seg at den ikke lenger ligger på Bislett men på Maridalsveien 17. Ble så skuffa.

Fridolina sa for siden:

Dette blev veldigt dumt!!
De må ha flyttet bare noen dag etter att jag skrev dette inlägget Dante!!! Pleier ikke å gå den veien anners,så jag har ikke sett att de har flyttet..Det som er dumt/rart er att på nettet står det fortsatt att det ligger på Theresesgate...sorryyy...:o

ada-emilie sa for siden:

Hei. Har dere sjekket ut maten der nå, eller?

raskall sa for siden:

Jeg var forøvrig på Chang Cheng her i Fredrikstad i dag. Genialt for oss lavkarbere. Mongolsk buffet er jo bare kjempelurt. Bare å droppe brød og ris. :)

Aggatuss sa for siden:

TGIF = Thank God it´s Friday

Takk! Jeg har lurt på dette hele siden november 2006 :lol:

Aggatuss sa for siden:

He, he :D

StineK sa for siden:

Noen som har testet Mongolian Barbeque i Bergen? Den ligger i Olav Kyrresgate. Har googlet den fram til neste Bergenstur. ;)

stormfull sa for siden:

:D

Oj, det må prøves. Skal ut å spise med en vennepar uken etter 17 mai. Egentlig tapas i planene - men kanskje jeg kan lure alle hit

ada-emilie sa for siden:

Stormfull: er redd den ikke finnes mer fordi jeg finner den ikke i telefonkatalogen. Den er ikke på Bislett. Den flyttet til Mariadalsvegen,men er den der ennå?

R0SA sa for siden:

Friday's har low carb salat enda, men den er drepende kjedelig.

Gracella sa for siden:

Har spist der for mange, mange år siden.... Kjempegod mat der da, i alle fall :)

leenam sa for siden:

Lavkarbomat er da ikke et problem på restauranter som serverer mer enn pizza og pasta, jeg ber bare om å ikke få potet/ris, og ofte foreslår de andre grønnsaker selv. Og på pizza-/pastasteder ber jeg enten om en salat med ost og skinke, kylling eller tunfisk eller omelett.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.