Jeg bruker Fotoknudsen, har brukt dem i mange år og har alltid fått prima kvalitet. Jeg legger bildene inn i forskjellige mapper på nettsiden, bruker alltid den når jeg skal legge inn bilder på forum osv, og jeg handler mye der til jul, bla disse store månedskalenderne de har. Besteforeldre på begge sider får slike kalendere med bilder av vesla til jul, de er kjempeflotte. :D
Jeg og ønsker meg digitalt speilrefleks. Synd de er så dyre. Venninnen min har et, det ga hun nesten 10.000 kr for. Blir litt i meste laget for oss. Nå har vi et Canon Ixus 400 kamera, helt greit egentlig. Bare synd det tar sånn tid å "loade" før man kan ta nytt bilde, med speilrefleks-kameraene kan man jo ta raske bildeserier. Mye bedre.
Brukte tidligere eurofoto, men har nå gått over til elkjøp. Kr 0,50 pr bilde, og kr 40 ekstra om du vil ha de sendt hjem til deg. Hvis ikke kan du hente de i nærmeste elkjøp-butikk. Bra kvalitet begge steder synes jeg.
Jeg bruker også Fotoknudsen og er kjempefornøyd! Benytter meg også av tjenesten der en kan lagre masse biledmapper og gi andre tilgang til en eller flere mapper bare ved å sende dem en mail. :D
Det går myyye raskere enn å sende mange bilder som filvedlegg. ;)
Masse bra tips her da:)..Thanks....
Jeg har lagt ut masse bilder på eurofoto jeg og..
I hovedsak fordi jeg har hatt harddisk kræsj to ganger i løpet av ett år...
Og har mistet masse bilder..
Nå legger jeg de ut, så jeg har de der, om noe skulle skje..
(Og jeg skal selvfølgelig bli flink til å ta backup.........)
kvaliteten på papir bilder avhenger jo av øyet som ser.
jeg som har jobbet med det, vet hva jeg skal se etter. og da er hverken elkjøp eller fotoknudsen sine bilder gode nok. litt fagterm. farge metning, valører, farge gjengivelse. osv.
men mannen i gata trenger ike proffe bilder. han kan som oftes nøye seg med et 3 megapixel kamera og dets bilder.
så jeg vet at det er stor forskjell mellom folks behov.
:cool: men jeg er ufattelig kresen hvertfall, men det er meg :snill: :uskyldig:
Ja, jobber man innen fotobransjen ser man jo på ting med litt andre øyne. Jeg er også kresen, men for meg er Fotoknudsen stort sett bra nok, helt klare fine bilder til en rimelig penge. :D
Kalenderne er bare geniale! Nyydelige bilder, og alle er jo i fotopapir slik at man kan klippe ut bildene etterhvert og ha dem i rammer etc.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.