< Tilbake til oversikten

Hvilken Bacon er best?

donjuanwannabe sa for siden:

Lurer på hvilken Bacon-pakke dere bruker? Hvilket merke? Takk!

Goggen sa for siden:

Alt som er på tilbud!
Og gjerne lettsaltet sideflesk :)

kristih sa for siden:

Bare husk å lese på pakka. Det finnes noen merker med druesukker i!!!!:eek:

Trolljenta sa for siden:

Trodde det var druesukker eller sukker i alle jeg..

Huldr sa for siden:

Det er det ikke - heldigvis! :)

Jeg pleier å kjøpe First Price bacon med svor. Billig og grei, det eneste er det med svoren da, som jeg må klippe vekk ...

themonk sa for siden:

Det billigste beste ferdigskivede baconet er Slakter'n bacon. Ellers pleier jeg å kjøpe en eller annen hel bacon som jeg ikke husker merket på. Det er noe ukjente greier. Koster 80 kr kiloen og smaker helt supert! Kjøper det på Blodpris.

Huldr sa for siden:

Enig :ja: Kjøpte det helt til de erstattet det med First Price på nærbutikken min. Langt å gå til "Blodpris" herfra ... :p

HP sa for siden:

Jeg liker Troya Gårdsbacon best. Passe tykke skiver, passe salt og ikke avskrekkende dyrt (Forresten fri for glucose også). Slakter'n var favoritt før, men nå syns jeg at den er så ramsalt at jeg helt mister apetitten.

stinasol sa for siden:

jeg vil ha så salt som mulig nesten og har prøvd det meste,min klare favoritt er jæger bacon fra fevang pålegg(kjøper den hos ica) den er passe tykke skiver,salt og uten svor :)

Nille sa for siden:

Kjøper som regel bacon hos Slakter Idsø i Stavanger. Det er uten tilsetningsstoffer - fritt for nitritt og sukker og er passe salt, passe fett, passe alt. Pakke hender det at jeg bruker når det skal kuttes opp og blandes med noe annet. Da bruker jeg den som er billigst der og da.

themonk sa for siden:

Ååh.... :p Din heldiggris! Jeg skal til Stavanger om et par uker, og da skal jeg i alle fall hamstre pølser. :D

Anne sa for siden:

Hvis jeg ikke har svenskebacon, så kjøper jeg kun Finsbråten bacon i skiver :)

Vixen sa for siden:

Hei.
Jeg synes Skogsbacon er godt jeg. Vet ikke helt hvilken produsent det er, men de fleste butikker har den tror jeg. Den er ikke den billigste, men jeg spiser ikke bacon på metervis heller.
Forresten, var ute og spiste på en russisk restaurant i Stavanger forleden og ble glad for å finne en kald kjøttallerken med salat på menyen. Fikk hakeslepp da jeg ble servert en dunge kål, tre skiver oksetunge (påleggsvarianten), to skiver skinke og to meter rått bacon!!!!! Dandert med to cherrytomater.!!! Jeg liker bacon altså, men..... Blir ikke mere russisk på en stund gitt.

themonk sa for siden:

Fevang "Fristende Godt" bacon er det det heter. Billigst og best. Ikke tilsatt noe glukose. Ikke så veldig salt heller, selv om det varierer en del fra pakke til pakke. Anbefales!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.