< Tilbake til oversikten

Stevia fra Medurt

skipskip sa for siden:

Mitt første møte med stevia var SteviaDryss fra Medurt Pharma (du finner link på stevia.no). Bismaken passer greit inn i enkelte ting, men ikke så bra inn i andre.
Folk har jo før nevnt stevia fra K.A.L. uten bismak, men så leser jeg i denne tråden at stevia har bismak.
Noen som har prøvd begge disse, og kan sammenligne?
Og hvor kjøper dere stevia?

Huldr sa for siden:

All stevia har nok litt bismak, men det er litt forskjell fra produkt til produkt. Jeg hadde akkurat tenkt å bestille stevia nå fra samme sted du har kjøpt (og det var derfor jeg fant dette innlegget :p ). Har sendt mail til dem og fått vite at "ren stevia" er det som er mest likt det jeg brukte før fra KAL.

Huldr sa for siden:

Jeg har nå fått Stevia (Steviadryss) fra Medurt. Synes den er veldig bitter, mye mer enn jeg husker den fra KAL var. Måtte spise noe annet for å døyve smaken, den var meget sterk.

Jeg har prøvd å bake med den også, da var jeg veldig forsiktig med mengden, så det ble lite søtt, men en tydelig bitter smak likevel.

Kommer nok ikke til å få brukt denne til veldig mye ... :nei:

Mitt råd er altså: Ikke kjøp ;)

Manina sa for siden:

Takk, da kan jeg jo spare meg det! :)
Har lurt litt på hvordan det smaker, men det hørtes jo ikke så veldig godt ut, nei.

Summer sa for siden:

Selger de ikke KAL sitt lengre?

Huldr sa for siden:

Det var jo litt spennende, smakssatt stevia ...

Jeg har egentlig likt stevia greit før, men synes denne jeg kjøpte nå var bitrere ...

Vet ikke, den de har på Medurt er iallefall en annen ... Kan jo hende KAL fås kjøpt i en annen nettbutikk? :)

Huldr sa for siden:

Fant KAL her (googlet, fant flere linker, men kikket bare på disse):

www.suzannes.com/kapustexpo3o.html

www.amazon.com/KAL-Stevia-Extract-Powder-powder/dp/B00014J2UO

Den siste er dyrere, men la den inn fordi den har "anmeldelser" fra kunder (klikk på linken som sier Customer Reviews), nesten alle sier at den fra KAL er best. Noen sier også at andre merker er mindre søte, det syntes jeg om den fra Medurt også. Fikk ikke noe søtsmak ut av den slik jeg har brukt den, iallefall. Men KAL skulle det veldig lite til for å gi en god søtsmak. Og ettersmaken er veldig svak slik jeg husker den. Bittelitt lakrissmak, bare.

Jeg fraråder ikke å kjøpe Stevia generelt, altså :).

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.