< Tilbake til oversikten

Proteinpulver?

cathrine sa for siden:

Jeg lurer på om dette proteinpulveret er "bra" nok?
Whey Tech, fra Proteinfabrikken.
[color=#ff0000][/color]
Pr 100 gram:
4 g fat
6 g carboh.
82 g protein
100 mg aminogen
[color=red][/color]
Jeg har tenkt å bytte ut den halve bananen i smootie`n min med litt proteinpulver, for jeg er avhengig at den blir litt "kremete", og håper det pulveret kan bidra til det da :p

cathrine sa for siden:

Ingen som vet....?

Aline sa for siden:

Jeg synes den ser grei ut :) Tror ikke det finnes proteinpulver med særlig mindre karber i :)

Får håpe den smaker greit også :)

cathrine sa for siden:

Jeg tenker mest på å bruke det som erstatning for banan...Må jo være bedre enn banan?

Aline sa for siden:

joda :ja:

:)

cathrine sa for siden:

Eller er det noe annet jeg kan bruke? Vil nemlig ha smootien min "kremete" og "milkshake-aktig"...:p

Aline sa for siden:

jeg bruker egg, olje, proteinpulver og frosne bær. litt kanel.
Ogmin er kremete :ja: Frosne bær og proteinpulveret er det som gjør dette, tror jeg :)

cathrine sa for siden:

Hvilket proteinpulver bruker du da? Og hvor får man kjøpt det?

Aline sa for siden:

skal vi se:
Proteinfabrikkens whey tech har jeg brukt. sist kjøpte jeg en sånn 3 kg bøtte og har fyllt over på en annen boks, men jeg tok en av de billigste :)

cathrine sa for siden:

I dag fant jeg ett proteinpulver på en helsekost butikk som bare hadde 0,2 gram karbo pr 100 gram!!! Det var ikke mye!
Men man vet jo ikke om det blir "fyldig" eller bare "skvipete" da...
:rolleyes:
Det burde vært "prøver" å få..., så slapp man å kjøpe "katta i sekken" :D .
[color=#8b0000][/color]

Aline sa for siden:

Enig! Prøver hadde vært fint :ja:

Men jeg tror at jo fler karber jo mer god smak :o Så man må finne ut hvor høyt man kan gå i karber, kanskje?

cathrine sa for siden:

Det er sikkert lurt, ja...
Hmm..hvor mange karber er det egentlig i en halv banan da?
Kanskje jeg skulle regne ut hvor mange karber det er i den smootien min, før jeg begynner å erstatte banen..?
Har blitt helt avhengig av den smootien hver kveld :D ..og aller best er det når mannen lager den til meg, og den blir servert kald i ett høyt glass..:stortsmil

Hyper sa for siden:

det er over 20 karber i 100 gram banan ...21 eller 22 tror jeg...Har ikke sett så nøye etter, for dette spiser jeg aldri....
Men en banan veier jo litt så...

cathrine sa for siden:

Har sjekka banan nå...må nok bytte den ut, ja...21 karber pr 100 gram.

Trolljenta sa for siden:

Du kan jo spørre i butikken om de har vareprøver.
Jeg har fått tilsendt to vareprøver før fra en nettbutikk..

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.