< Tilbake til oversikten

maser videre om atkins mix jeg :)

stinasol sa for siden:

jeg leste tidligere her inne det var noen som hadde funnet atkins kake mix,var det disse pannekake/vaffel/muffin mixene eller fins det noe annet også? vist noen har funnet noe spesielt atkins produkt så skriv gjerne :o selv har jeg funnet forskjellige sjokkolader,bake mixer,vin gummi,musli og noen bær/frukt barer...

Nille sa for siden:

.... er det ikke bedre å klare seg uten slike mixer og kunstige greier da ?
Med all godisen bl.a. så bytter man bare en avhengighet (sukker) med en annen (kunstig søtstoff). Med kakemixer etc. er det kakelysten som vedlieholdes. Det er ikke rent mat i det hele tatt ! Kunstig, kunstig, kunstig !!

Av og til er det OK, men ikke daglig eller flere ganger i uka. Det er å lure seg selv. Det er ikke sunt eller bra for kroppen heller.

Snikende Saccosekk sa for siden:

Lettprodukter er det minste av to onder for mange (meg selv inkludert). Dessuten er det veldig interessant å ha lavkarbo-produkter når man først skal skeie ut i en bursdag eller hva det nå måtte være.

Lørdagskos for meg er atkins chocolate/orange-ting. Man trenger å kunne kose seg litt av og til hvis man ikke skal miste motet helt.

Apropos miste motet, i morgen skal jeg i en bursdag og det blir kaker og snop. Ikke på meg da, jeg har kjøpt med noen atkins-bars som jeg kan sutte på hvis suget blir for stort. :-)

stinasol sa for siden:

jeg må ivertfall ha noe godt innimellom,aldri snakk om flere ganger i uken osv..kunstig eller ekte,ja det er det mange delte meninger om hva som er best/bra for kroppen,akkurat nå er det slankingen jeg er optatt av :)

Nille sa for siden:

Selvfølgelig skal man ha noe godt innimellom. Ikke noe problem med det.
Det også masse forskjellige meninger om hva som er bra/best/ikke bra for kroppen når det gjelder kosthold, trening etc.

Men det er ikke mange delte meninger om hva som er best/bra for kroppen når det gjelder kunstig søtstoff. Brukt med nøysomhet er det ikke noen fare, det er alle enige om. Men alle er også enge om at i større mengder ER kunstig søtstoff absolutt ikke sunt/bra for kroppen.

"For mye av det gode kan også være galt"

Hva en velger å gjør er opp til hver enkelt - ingen andre kan/skal bestemme. Det er tross alt vi selv som må ta konsekvensen :)

monkey sa for siden:

Om du så gärna vill ha vaffelmixen - kan du inte beställa den på
www. atkins.com? Jag har en väninna som beställer ting därifrån och får det tillsänt från USA med UPS direkt till dörren. Hon beställer bars och bakemixer och annat och är mycket nöjd. Själv har jag en burk Bake mix ståendes i skafferiet oöppnad. Jag är lite enig med Nille här - det är lika bra att lära sig klara sig utan substitut annars byter man bara ut en ovana mot en annan....

stinasol sa for siden:

jeg har fått tak i jeg :) personlig har jeg ikke det problemet,er ikke avhengig av karbohydrater og er absolutt ikke redd for å bli avhengig av noe søtstoffer eller diverse...vist en ikke klarer å kontrolere seg selv er man dømt til å misslykkes uansett!!!

stinasol sa for siden:

det jeg mener er at mange er blitt overvektig uten å overspise,selv ble jeg langtid sykemeldt pgr av ryggen og kunne ikke trene lengre(eller såvidt bevege meg) mens jeg var sykemeldt ble jeg gravid og ble liggende med bekkenlåsning hele svangerskapet,og da blir man lett overvektig av å spise normalt også....

Titti sa for siden:

Har du forsøkt bakemiksen du kan bestille på Ketolyse? Jeg har en boks stående, men enda ikke brukt den. Ser ut som man kan bake litt av hvert med den.

Jeg synes også det er fint at det finnes alternativer når man skal kose seg. Noen vaner vil jeg ikke slipp på, som f.eks lørdagskos. Da er det bra at man kan lage lavkarbo pizza og kose seg med litt fleskesvor og en atkins sjokolade :D

stinasol sa for siden:

Heisann ja jeg har prøvd den bakemixen,men jeg klarer ikke bi smaken på den..har prøvd å bake diverse brød på forskjellige måter men nå har jeg gidd opp,liker det bare ikke :) heldigvis eeelsker jeg kjøtt da :D

Titti sa for siden:

Bra du liker kjøtt da :)

Jeg har bare bakt ketolysepizzaen og soyabrødet. Soyabrødet var greit, men jeg skjønner hva du mener med bismaken ;)

stinasol sa for siden:

ja jeg lage MASSE (hehe) pizza men bruker soya mel,da jeg liker smaken av dette.. godt med noe som ligner på " før lavkarbo" mat også :D

Titti sa for siden:

Jepp :D Synes pizzaen ble god med soyaprotein jeg, sambo også.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.