mofe sa for siden:
Man kan dø av å drikke for mye vann
Kristian sa for siden:
Her er det altså en som ikke fulgte kuren sin og dermed ble syk og dermed så er slike kurer farlige:rolleyes: .
Vi anbefaler 2-3 liter vann og tilskudd av saltene, magnesium, kalsium og kalium.;)
Iset sa for siden:
4-5 liter høres også ekstremt mye ut. Jeg drikker ca. 2 liter og føler meg vel med det. Tror verken vi skal drikke for mye eller for lite. Vi får jo væske via maten også.
Nille sa for siden:
:rolleyes: Vær oppmerksom på at denne mannen ikke uttaler seg om folk på ketogene dietter ! Han uttaler seg på generelt grunnlag.
Ketogene dietter som bl.a. Atkins Induksjon/Vedvarende og Ketolyse er sterkt vanndrivende i seg selv. Om man følger slike ketogene dietter har kroppen behov for mer vann enn normalt. Og 4-5 liter vann pr dag er slett ikke farlig/skadelig i en slik sammenheng.
På Atkins anbefales det å drikke minst 2,5 - 3 liter vann pr dag. Mange drikker mye mer enn det - rundt 4 liter - uten problem. Torkil anbefaler også å bytte ut en del av vannet med drikke farris og annet natulrig mineralvann som inneholder salter.
Jeg drikker ikke riktig SÅ mye vann lenger, men da jeg var i ketose gjorde jeg det. Og mine lever/nyre etc prøver har det aldri vært noe galt med.
Vi må sette slike artikler/uttalelser i korrekt sammenheng før vi trekker feilaktige konklusjoner her !
Og hvor mange dødsfall er det registert på +/- 4-6 liter vann ??
De "vannrelaterte" dødsfall som er registrert handler om vannmengder på rundt 10 liter i løpet av relativt kort tid.
Dette er "storm i et vannglass" igjen - bokstavlig talt !
Iset sa for siden:
Nille to the rescue - igjen. :D
mofe sa for siden:
Jeg synes nå fremdeles det er totalt unødvendig, mulig helsefarlig og ikke minst unaturlig å drikke mere enn 5 liter vann om dagen. Og særlig om man IKKE følger en ketogen diett.
Nille sa for siden:
'Men hvor mange er det som drikker så mye vann da Mofe ?
Kun de som tar slike "kurer" det er snakk om i artikkelen. Det er da ingen som har påstått at det er sunt og naturlig å drikke så mye, - er det ?
(men det er sunnere med 5 liter vann enn 10 halvlitere med øl, - som veldig mange inntar i løpet av en lørdagskveld - men det er en annen diskusjon)-
[color=purple][/color]