< Tilbake til oversikten

Julekaker!

Hyper sa for siden:

Tenkte jeg skulle bake litt til jul en dag, men vi har ekstremt liten fryser, så jeg lurer på om noen vet holdbarheten på diverse kaker, om de blir lagt i bokser?.....

Myas cookies f.eks?...

Noen som har erfaringer?

LilleVille sa for siden:

Jeg har bare bakt Myas cookies en gang, og da la jeg de jeg ikke spiste opp i en plastpose til dagen etter. De var fortsatt spisbare, men ikke sprø lenger, faktisk ganske seige..

Vet ikke om det samme skjer i boks, men jeg ville nok heller frosset dem ned tror jeg.

Men.. de er jo veldig raske å lage da, hva med å hakke ferdig en god del nøtter og mandler, og så bare røre raskt sammen en "deig" og lage kaker samme dag de skal spises? Det er jo da de er best! :)

Hyper sa for siden:

Det er sant..
tingen er den, at jeg skal hjem til jul...og kan ikke bake den samme dagen som de skal spises....
Vanligvis reiser jeg hjem lillejulaften, på kvelden/natta....

Anne sa for siden:

Jeg vil anta de holder seg best i en gammeldags blikk-kakeboks, hvis du ikke skal fryse dem. Lag en porsjon og test på forhånd....
Tørre kaker holder i kakeboks fra jul til....påske:p Vel, nesten da.....

Kom tilbake og fortell hva du gjør da og om hvordan resultatet blir etter en uke..to uker...tre...

Hyper sa for siden:

jupp..må bare få ny blender først, så jeg kan lage mel av nøttene;)..

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.