hønni sa for siden:
Jeg har nå fått mitt 3 barn og vil gjerne gå ned det jeg har lagt på meg i svangerskapet og det som var for mye fra før. Det er ca 35 kg som skal av. Jeg ammer, og lurer på om jeg kan følge en lavkarbodiett?
hønni sa for siden:
Jeg har nå fått mitt 3 barn og vil gjerne gå ned det jeg har lagt på meg i svangerskapet og det som var for mye fra før. Det er ca 35 kg som skal av. Jeg ammer, og lurer på om jeg kan følge en lavkarbodiett?
Summer sa for siden:
Det er ikke noe problem å følge en lavkarbodiett når du ammer, så lenge du ikke velger den strengeste varianten og går i ketose. :)
Nille sa for siden:
Ville anbefale Fedon Lindberg kosthold i første omgang. Hans nye bok "Fedons Metode" er kjempeflott ! Absolutt verdt å lese.
Om du kjenner til Atkins fra før er Atkins Vedlikehold veldig greitt. Men veldig likt Fedon. Så hvilke du velger av de er det samme... Om du har flere kilo å ta av når du er ferdig med ammingen - og du evt. ønsker en litt raskere fremgangsmåte, kan jeg anbefale enten "Slank med Ketolysekuren" eller Atkins. Men begge disse er ketogene dietter, dvs. du er i ketose.
Det finnes ingen forskning som viser hva ketose f.eks. gjør med melken eller hvilken virknig den har på barnet, - det anbefales derfor ikke en ketogen diett så lenge du ammer.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.