stinasol sa
for 18år siden:
Hei,vet det er noen her inne som ikke syns så mye om alt snakket om snop kaker osv men det er også mange som vil ha et alternativ når de skal kose seg..da vil jeg gjerne komme med et tips : sukkerfritt.com der finner du snop,kjeks,sjokkolade osv som kun er søtet med maltitol(altså minnimal innvirkning på blodsukkeret) jeg fant nettop denne siden og har bestemt meg for å handle inn ting derfra og kose meg med i julen istedenfor "vanlig godis..
stinasol sa
for 18år siden:
uups..fikk beskjed om at det var tipset fra før...sorry.. :d
Hyper sa
for 18år siden:
stinasol sa:
uups..fikk beskjed om at det var tipset fra før...sorry.. :d
Hmm..er du sikker på disse?..Hva er karbeinnholdet i de forskjellige produktene da?
Titti sa
for 18år siden:
Det som er litt vanskelig her er at sukkeralkoholer ikke er definert, og da er det vanskelig å regne ut eksakt hvor mye karber det er i en sjokkis.
Hyper sa
for 18år siden:
Titti32 sa:
Det som er litt vanskelig her er at sukkeralkoholer ikke er definert, og da er det vanskelig å regne ut eksakt hvor mye karber det er i en sjokkis.
ja, nettopp...eller i de andre tingene..karameller, drops osv....
Skal ikke sånt være opplyst om?...
Titti sa
for 18år siden:
Jo det burde det vært opplyst om og hvertfall på hjemmesiden deres da. Man kan sikkert sende dem en mail å høre....
tess81 sa
for 18år siden:
jeg har sendt mail til de, men ikke fått noen svar enda, skal si ifra om jeg får svar...
men maltinol er jo et sukkeralkohol........så jeg tror det går fint ann å spise, men det beste er jo å være på den trygge siden.
Men hvis det er flere som sender mail til de, så kanskje de gjør noe med merkinga av produktet....;)
stinasol sa
for 18år siden:
jeg har sendt mail til de men vist dere leser på siden deres under våre produkter så står det litt info om maltitol og karber der...
Trolljenta sa
for 18år siden:
Noen som har smakt den sjokoladen?
Lurer på om den er noe god :)
tess81 sa
for 18år siden:
Trolljenta sa:
Noen som har smakt den sjokoladen?
Lurer på om den er noe god :)
titti32 har smakt den, kan jo spørre ho;)
stinasol sa
for 18år siden:
har bestilt en del nå,skal gi beskjed når jeg har smakt illefall :D
Helene sa
for 18år siden:
Mange av produktene får man i butikken.. jeg har tilgang på både sjokoladepålegg (rema 1000) og sjokolader i butikkene her.
stinasol sa
for 18år siden:
ja på kinsarvik naturkost har de mye,men det var masse de ikke hadde også...:)
Titti sa
for 18år siden:
Dere kan godt kalle meg for Titti ;) (måtte slenge på et tall fordi Titti var oppbrukt ;))
Jeg har smakt den med mandler, synes den var veldig god :sikle:
Titti sa
for 18år siden:
Jeg kjøpte på Narvesen, har sett de før på Rema, men det var den gang jeg telte kcal, så da var den ikke aktuell :p
Hyper sa
for 18år siden:
Titti32 sa:
Jeg kjøpte på Narvesen, har sett de før på Rema, men det var den gang jeg telte kcal, så da var den ikke aktuell :p
Jeg har unngått dette, fordi jeg kun så antall karber jeg....Og ikke hva som er sukkeralkoholer osv.....
Når det ikke står opplyst, så har jeg holdt meg unna disse produktene...
(Det gjelder alt som ikke har oppgitte karber)
Titti sa
for 18år siden:
Sikkert lurt :ja:
Men nå tenker jeg på noe å kose seg med i jula og da er sikkert dette bedre for oss en vanlig sjokkis :confused:
Hyper sa
for 18år siden:
Det vil jeg tro...men finnes jo andre merker som man kan se "alt" på....
Men de posene, med skumbananer og sånt, frister litt til jul ja....Hmm...
Titti sa
for 18år siden:
Skal ta meg en tur innom Helsekost og høre hva de pleier å ta inn til jul...vet de tar inn marsipanbrød uten sukker hvertfall.
Hyper sa
for 18år siden:
Titti32 sa:
Skal ta meg en tur innom Helsekost og høre hva de pleier å ta inn til jul...vet de tar inn marsipanbrød uten sukker hvertfall.
Nam..marsipan vil jeg og ha..
De hadde ikke fått inn cavalier sin på Kinsarvik i Åsane da jeg var der for en ukes tid siden iallefall..:/
Titti sa
for 18år siden:
Hyper sa:
Nam..marsipan vil jeg og ha..
De hadde ikke fått inn cavalier sin på Kinsarvik i Åsane da jeg var der for en ukes tid siden iallefall..:/
Kanskje like greit at det ikke har kommet enda ;)
Titti sa
for 18år siden:
Nå ble jeg litt sugen på noe, hehe, får lage meg en smoothie ;)