< Tilbake til oversikten

Eat...

cathrine sa for siden:

Noen som kan beskrive en typisk dag, sånn matmessig, når man følger dette konseptet?
Har lett på hjemmesidene deres men ble ikke så mye klokere..
Lurer på om jeg skal melde meg på et internett kurs, bare for å lære hvordan man skal tilpasse dette i hverdagen.
Noen med erfaring?

:-)

Goggen sa for siden:

Heisann!

Et EAT-kurs kan anbefales!
Det er et relativt liberalt kosthold med urkosten som bakgrunn. Oppskriftene er basert på lite karbohydrater, med stor variasjon.
Frokost kan være eggerøre med grønnsaker og saus. Salater osv. Kylling, kjøtt etc. I tillegg får du et meget stort antall oppskrifter på kurset. Og det beste av alt: Etter to uker er det meste tillatt! Til og med en potet om du vil. Og brød også. Oppskrifter på nydelige brød får du i kurspakken.

Som du ser under er jeg kursleder for EAT, og slik sett kanskje ikke den rette til å svare objektivt. Men EAT-konseptet er det beste jeg har sett så langt innen kosthold. Og det er vanlig mat du skal kjøpe, ikke massevis som har rare navn og må bestilles.

Kurset er bygd opp med faser slik vi kjenner fra flere dietter. Og to ukers "oppretting" først. Alle oppskrifter har oppgitt hvor mange karbohydrater som finnes i måltidet. Og etter hvert økes karbotallet. I tillegg er det lagt inn en "spisedag"!

Lykke til!

cathrine sa for siden:

Da høres dette ut som noe for meg...
Men det lønner seg vel å begynne når man ikke skal noe, siden det er 14 dager med ganske strengt kosthold til å begynne med? Skal i "40 års bryllupsdag"-lag om 14 dager..Ikke så lett å styre hva man får til middag da!
Og hvordan er det med et slikt kosthold og operasjon? Vet du det? Spiller det noen rolle?
[color=#0000ff][/color]
Takk for informativt svar forøvrig!

Goggen sa for siden:

Det å stadig utsette noe fordi man skal et eller annet er igrunnen ikke særlig lurt :) Men det kan jo være greit med en oppstartsdato. Jeg gjorde det selv, og satte en dato 3 uker frem i tid. Så gjorde jeg unna den helga jeg skulle noe, og startet på riktig dato.

Operasjoner har Dr.Torkil svart på før. Og det sies at det er lurt å spise vanlig mat med noe karbohydrater før innleggelse. Dette fordi man får glukose/sukker intravenøst på sykehuset. Og for at det ikke skal komme som et sjokk for kroppen kan det være lurt å fylle "sukkerlagrene" i kroppen.(glukoselagrene) Hvis du søker vil jeg tro du finner svarene inne i forumet et sted.

De første 2 ukene er strenge ja. Men verdt det!

Det å spise middag ute blant vanlig folk kan være en prøvelse. Men fortvil ikke! Spis rikelig av "sikre" matvarer som grønnsaker, salater etc. Spis kjøttet, og dropp poteter. Verre er det egentlig ikke. Det er verre å svare på spørsmålene om hvorfor du spiser så "rart". En nødløgn om at du er allergisk mot mel og sukker holder som regel. :)

Lykke til!

cathrine sa for siden:

Takk for godt svar..

:)

janmesi sa for siden:

Jeg har vært på EAT kurs med Kenn Hallstensen, og kan anbefale det på det varmeste! De fleste casene i "Bedre uten brød" er personer som har gått på EAT kurs.

God helg!

Jan

Titti sa for siden:

Mener å ha lest et sted at EAT også bygger på blodtypedietten, stemmer det?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.