< Tilbake til oversikten

Skal i bryllup, noen gode råd?

nita58 sa for siden:

Hei!

Vi skal i bryllup neste helg, en fredag til søndag variant! Jeg gleder meg selvsagt masse, men hva med MATEN???? Noe skal jeg nok greie å styre selv, men bryllupsmiddagen etc blir det vel verre med!

Skal jeg bare kose meg på denne ene dagen med måte eller hva synes du at jeg burde gjøre???:confused: Litt vanskelig å telle karbs med maten som blir servert, jeg spiser selvsagt ikke ris, poteter etc som er lett å se. Men jeg skal vel ikke storme ut på kjøkkenet får å spørre hvor mye karbs det er i sausen!!!!???:rolleyes:

guro sa for siden:

Jeg synes du gjør så godt du kan, legger ris og poteter til side. Og ellers nyter middagen og festen, drikker masse vann og koser deg. Prøv å slappe av og ikke lage problem ut av det. Dagen etter teller du som vanlig.

Aline sa for siden:

Enig :ja: :)

LilleVille sa for siden:

Enig med de over her. Litt saus er det ikke mye karber i, så lenge du ikke tar en halvliter.. spis mest kjøtt og grønnsaker, og hopp over desserten (evt ta 1 skje og si "uff jeg er så mett jeg, men det var kjempegodt altså" hvis du føler deg overvåket)
Det er ingen andre som tenker over at du ikke spiser kaker enn deg selv, folk har nok annet å være opptatt av på en sånn dag.. Du får heller ta med deg en bar eller sukkerfri sjokolade i veska hvis du synes det blir for trist...

Jeg har vært både i 60-års dag og på helgeseminar etter at jeg begynte på ketolysekuren, det går mye greiere enn man tror. Og som sagt, ingen andre enn deg selv bryr seg! Og skulle de gjøre det så bare blås i dem, si du er allergisk eller noe sånt ;)

nita58 sa for siden:

Kan jeg nippe til champagne etc? Vin kan jeg jo drikke litt av, hva annet kan jeg nippe til?

Kaker og andre søtsaker skal jeg prøve å se laaaaangt etter;)

Melania sa for siden:

Underskriver det Guro sier, prøv å slappe av :ja:
Hva med å tilby å ha med en kake, feks lavkarbo ostkake ;)

Ellers så er jeg av den oppfattning at et lite kakestykke etter maten (når blodsukkeret allikevel har steget) ikke er så ille når dette skjer en sjelden gang - og man skjerper seg dagen etter. Men her er det individuelle forskjeller, og du må gjøre det som passer best for deg.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.