Har nå gått et par dager på eurodietten.. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Gruer meg til hvert måltid, og sitter med tårer i øynene før jeg skal svelge ned hver skje. Motivasjonen min har vært og er forsåvidt på topp! Vil jo gjerne fortsette, men synes det er litt feil når jeg er kvalm etter hvert måltid.. Noen som var i sammen posisjon, men at det gikk over etter hvert? Eller må jeg bare gi opp og begynne på noe annet?
Det er ikke uvanlig at man er litt kvalm i begynnelsen av en lavkarbokur. Kroppen skal venne seg til den nye kosten og da kan man oppleve både kvalme og hodepine.
Men må du gå på Eurodietten da, kan du ikke velge en annen lavkarbo-diett hvor du kan spise deilig normal mat enn den kunstige driten der da :confused:
Jeg prøvde meg på noka-dietten, jeg kom meg gjennom en dag og sprakk på kvelden, aldri mer.
Hei vil bare skyte inn at vist du ikke klarer euro dietten så er det jo flere andre lavkarbo dietter å satse på,atkins anbefales med STOOR A.. :) spiser bare nam hele tiden og har tatt av 8 kg på 1 1/2 mnd hurra ellers så var både meg og en veninne kvalm ,hodepine og diare de første dagene på dietten,men det går over!
Hold ut - det går over! Jeg har selv brukt Eurodiett og vet hvordan det hele kan virke i begynnelsen. Men det går over. Enkelte av produktene vil du kanskje aldri lære deg å 'like' - mens andre blir favoritter du kanskje kan tenke deg å beholde fast.
Jeg vil påstå at ingen velger å begynne med Eurodiett hvis andre ting fungerer. NOKA-dietten kan IKKE sammenlignes med Eurodiett.
Jeg syns du skal fortsette Kajamoor. Sørg for å spise nok grønnsaker til og tilsett krydder f.eks. i suppene, ekstra egg i omeletten, 1 ss kakao (mørk altså ;) ) i cappuccinoen og den varme sjokoladen. Jeg lager forresten de varme drikkene og suppene i kjele og bruker visp. Syns det er lettere å få ut klumper da. I de varme drikkene tilsetter jeg også ekstra med vann (lager med melk - og tilsetter ekstra vann) for hvis ikke syns jeg de blir for tjukke og kremete. Det syns ikke JEG er så godt.
Lykke til - snakk med legen din hvis dette ikke gir seg. Husker du å ta tilskuddene dine?
Ok, sorry, jeg har ikke peil jeg. Men det høres så ille ut å spise noen man ikke liker, men hvis det er eneste løsningen så....
Uansett lykke til :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.