< Tilbake til oversikten

Ny og trenger hjelp

Nøtterø`-jenta sa for siden:

Heisann.
Ny i dette forumet, men jeg har fulgt med på sidene her siden i begynnelsen av august -06. Har funnet mange fine oppskrifter og tips som jeg har fulgt til punkt og prikke.
Men jeg går for lite ned!! Siden 8/8 og til i dag har jeg gått ned 6,5 kg. Motivasjonen er tynnslitt, for å si det mildt. Vet ikke hvorfor jeg ikke lykkes bedre med denne formen for kostomlegging. Kan noen gi meg noen tips?
Jeg har skrevet opp alt hva jeg har spist, og regnet ut karbo-mengde for hver dag. Og, bare for å ha sagt det, jeg lurer ikke meg selv. Er seriøst interessert i å endre kostholdet som igjen vil påvirke vekten min. Men, går det ikke fortere enn dette så må jeg finne på noe annet.

Føler meg i fin form ellers. Migrene/hodepine har det blitt mye mindre av, magen fungerer perfekt, maten jeg spiser er overraskende veldig god. Derfor blir jeg så skuffet over å miste så få kilo.

Jeg har også hatt en alt for stor økning i kolesterolet mitt. Er nå på 9,5, og med det dårlige nivået på 7,5. Da reagerte legen min.

Min kostomlegging har kun vært med mat, ingen tabletter av noen slag. Er det her feilen ligger?

Håper noen kan hjelpe meg ganske raskt.

Hilsen Nøtterø`-jenta

ellenmaria sa for siden:

Hei du!

Er langt fra den mest erfarne her, men er nok lurt å legge ut en typisk dagsmeny her, lettere å kommentere det når man vet hva du spiser. Du sier feks ikke noe om hvor karbene du spiser kommer fra? Størstedelen av karbene skal jo komme fra grønnsaker som brokkoli, blomkål osv, gode kilder til bla fiber.

Spiser du kunstig søtning? Mange som opplever stagnasjon i vektnedgangen hvis de inntar dette.

Så anbefaler deg å skrive ned en dagsmeny, så er det mange dyktige folk her inne som kan komme med kommentarer!

Lykke til videre!

Huldr sa for siden:

Velkommen hit :)

Hvor mye skal du ned da? Jeg synes ikke 6,5 kg på drøyt to måneder er lite jeg...

Det må da være motiverende å få alle de positive effektene du nevner, eller..?

Et tips forresten: Bruk målebånd. Målene kan krympe masse selv om ikke vekta går ned så mye. Kan hende du bygger muskler også vettu - de veier mer enn fett.

Lykke til - dette går så fint så! :)

Lemen sa for siden:

Er enig med Frøy jeg, synes det er et bra med et vekttap på 6,5 kilo på 2 måneder! Det gir et gjennomsnittlig vekttap på 0,68 kilo per uke, og det er helt optimalt, for da rekker huden å holde følge! :)

Gamla sa for siden:

Hei Nøtterø-jenta!:)
Helt enig med de andre her at dette er flott vektnedgang! :)
Spørsmålet mitt er likevel hvorfor du har valgt egenkomponert? Det er aldri nok å bare følge forumet! Du må velge en diett, lese hele boken og følge informasjonene i den. Det gjelder jo først og fremst sammensetningen av kostholdet, men også de tilskudd som anbefales. Minst like viktig er aktivitet! ;)
Lykke til videre!:)

Aline sa for siden:

Dette: Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo egenkomponert kan være en grunn. Uansett hvor mye du leser her inne, er det lett at det blir en blanding av forskjellige filosofier. Det er ikke gunstig.

Velg en filosofi, les boka!! Det hjelper.
Men når det er sagt, så har du gått ned passelig. ikke alle raser ned i vekti i starten.

Hvor mye skal du ned totalt?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.