Heisann i dag har jeg vært på jakt etter atkins vaffel mix,men ingen fangst...noen som vet hvor de selges i bergen? har vært på ica maxi(åsane) meny(åsane) meny på nestun...ble tipset om at de skulle ha på meny av en veninne...vist noen vet så blir jeg evig takknemlig:D
Jeg visste ikke at det fantes atkins vaffelmix engang jeg - og jeg pleier være relativt oppdatert på disse produktene. Sikker på at du ikke mener bakemix, som du kan lage vaffelrøre av?
Lurer på om jeg nå får dette inn på forumet ?... (har ikke gjort det før:confused: ).
Jeg har kjøpt disse miksene på mega. Har også hørt det fra andre i andre byer. De ligger å venter i skapet til jeg er over introduksjonsfasen (noen kaller det "induktion" - hva er egentlig det korrekte uttrykket ?:confused:...for det er jo på komfyren, liksom, tenker jeg:veitikke: :høh: :forstoikk )
Jeg fikk tak i Atkins vaffel-, muffins-, og pannekakemiks på helsekostbutikk (Life). Har prøvd pannekakene, og de var slett ikke verst, -smakte litt som "lapper"....
ja i kveld har jeg spist atkins vaffel mix...og den var..KJEEEEMPEGOD..endelig skikkelig konsistens og 0 bi smak..jippi...anbefales på det varmeste!!! :D :D:D
det er 10,1 karb i 1 vaffel så det er jo litt men man skal nå kose seg også,jeg hadde ikke tenkt å spise sånt før jeg er ferdig men fant ut at 27 kg vekk må belønnes hehe..ellers så skal vi jo leve på denne livstilen forever(ivertfall jeg) og da må jeg ha noe godt å spise av og til...dette var bare nydelig,hadde heistad jordbær syltetøy og rømme på..yummi..:D
Har disse i skapet og skal vente litt tror jeg. Men er det noen som har en ide på hvor mange karber det er i en vanlig vaffelplate sånn for sammenligning?
Er disse vaflene veldig fete? Noen som vet hvordan de evt funker på Lindberg? Vet at de fleste Atkins produktene, som f.eks sjokoladene og barene, er for fete for lindbergere.....
De er vel ikke for fete for Lindberg vel ? Kjenner flere "Lindbergere" - inkl. flere kursledere, som spiser sjokoladene og barene.....
En digresjon:
Det har flere ganger fra Lindbergs side bli påstått at "Dr. Robert Atkins oppfordrer til økt inntak av fett av alle typer". Dette er ikke riktig, - og om Lindberg hadde hatt tid til å oppdatere seg på Atkins og ikke lese gamle bøker fra 1992 (den utgaven den norske oversettelsen bygger på), hadde han også sett at Atkins advarer mot de samme fett typer han selv advarer mot. Og det er jo helt klart at han som selger barer og sjokolader selv ikke kan anbefale en konkurrents varer på sine sider.
Nei, produktene til Atkins er ikke for fete for Lindberg-kosthold. Men det er ikke dermed sagt at jeg anbefaler Atkins produktene. Personlig kjøper jeg de vanligvis ikke. Overprisede produkter som ikke smaker særlig bra spør du meg...
Takk, snille Nille! :)
Jeg er i en sånn fase der jeg er redd jeg driver og blander Lindberg og Atkins, og er redd for å drite meg ut. Men vet jo at Atkins vedlikehold er likt Lindberg, så får prøve å sette meg skikkelig inn i det.
Da jeg gikk på kurset, våren 2004, kom akkurat disse barene i butikken. Kurslederen mente det var endel mer fett i de enn lindberg-barene... Jeg ser jo selvfølgelig litt av det som ligger bak av markedskrefter (de vil selge sine egne produkter fremfor konkurrentens :rolleyes: ) men samtidig har jeg sett på de noen ganger og sett at det er jo noe i det hun sa... Men cluet er vel å holde fett og karber unne hverandre, og spiser man veldig lite karber/lav GI den dagen kan man sikkert prøve en vaffel/pannekakemix. :ja:
Det står at man skal tilsette 350gr smør i vaffelmixen, - det er absolutt ikke nødvendig! Dermed reduseres fettmengden (og kcal) betraktelig, og vaflene går nok derfor greit på Lindeberg.
Jeg spedde heller på med 4-5 egg og litt fibra-blanding ( veldig lite kh!! ), samt kardemomme. Og de ble helt nydelige! :D
Jeg likte godt pannekakene, men så at det jo er endel hvetemel i dem. SUNNE er de absolutt ikke, så jeg ville begrenset det til et minimum.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.