Tenker f.eks på egg, og rent kjøtt.. Vanlig gulost står det også 0 på pakningen, men det kan jo som kjent være 0,9..
Prøver å tenke at jeg skal telle 1 når det står 0, men hvordan skal jeg gjøre det i praksis? 1 pr 100 g egg "inmat", eller 1 pr egg? Er faktisk 100 g skinke og 100 g ost 2 g karber, eller kan man regne seg litt mer slingringsmonn på sånne varer? Hva med meierismør? Kyllingvinger? Ribbe?
Jeg er ingen proff på dette, men jeg har talt hele forrige uke veldig nøye. Da har jeg talt 1 egg=1 karb, 50 gr.ost=2 karbs.(leste det på Atkins) Rent kjøtt og fisk har jeg ikke talt karber, man skal jo få i seg nok gr.saker også og da går det jo fort når man kun har 15 karbs å boltre seg på om dagen.(Ketolysekuren)
Når jeg har brukt 1-2 ss med fløte eller seterrømme har jeg talt 1 karb.Vet ikke om dette er riktig, men har funket for meg:)
For å få tøyd karbene mest mulig så ville jeg ikke talt 1 karb med mindre det var snakk om 100 gr av varen :)
Men kanskje en halv karb? Har ikke helt kontrollen over hva matvarer veier :o
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.