< Tilbake til oversikten

Hvordan telle karber i "karbfri" mat

LilleVille sa for siden:

Tenker f.eks på egg, og rent kjøtt.. Vanlig gulost står det også 0 på pakningen, men det kan jo som kjent være 0,9..

Prøver å tenke at jeg skal telle 1 når det står 0, men hvordan skal jeg gjøre det i praksis? 1 pr 100 g egg "inmat", eller 1 pr egg? Er faktisk 100 g skinke og 100 g ost 2 g karber, eller kan man regne seg litt mer slingringsmonn på sånne varer? Hva med meierismør? Kyllingvinger? Ribbe?

nita58 sa for siden:

Jeg er ingen proff på dette, men jeg har talt hele forrige uke veldig nøye. Da har jeg talt 1 egg=1 karb, 50 gr.ost=2 karbs.(leste det på Atkins) Rent kjøtt og fisk har jeg ikke talt karber, man skal jo få i seg nok gr.saker også og da går det jo fort når man kun har 15 karbs å boltre seg på om dagen.(Ketolysekuren)

Når jeg har brukt 1-2 ss med fløte eller seterrømme har jeg talt 1 karb.Vet ikke om dette er riktig, men har funket for meg:)

Aline sa for siden:

For å få tøyd karbene mest mulig så ville jeg ikke talt 1 karb med mindre det var snakk om 100 gr av varen :)

Men kanskje en halv karb? Har ikke helt kontrollen over hva matvarer veier :o

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.