ehhhhh, et lite spørsmål! Hvordan skal jeg formulere det! Har dere blitt veldig myke i avføringen etter dere startet på kuren???
Jeg har nesten diare hver gang når jeg gjør "bommelibom". Beklager spørsmålet, men det har vart nå i 4-5 dager! Tenkte kanskje det var kostholdet som gjør det!????:rolleyes:
Det er ganske vanlig at man blir litt "løsere" i begynnelen ja. Men det pleier å gi seg etterhvert. Det kommer av at du renser tarmene for mange uhumskheter når du spiser så "rent". I tillegg spiser du mer fett ann vanlig og der smører tarmene. Det tar noen dager før kroppen/magen omstiller seg. Kroppen renses - det har sin misjon - og går fort over !
Men pass på å få i deg nok fiber i kosten. Grønnsaker er en god fiberkilde. Og en fiber-rik til dagen hjelper også ! Drikk vannet ditt og sørg for å bevege deg regelmessig.
[color=Purple][/color]
MEN det er uvanlig med diare problemer på Ketolyse og de fleste lavkrbokurer - om man følger boka. Nettopp fordi man spiser masse fiberrrik mat, drikker vann og beveger på seg...
Om man opplever har diare problemer kan årsaken være at man spiser for mye ost og meieri produkter. Mange reagerer på disse og det kan være lurt å kutte litt ned om man spiser mye og se om det hjelper. Et godt råd er å spise psyllium husk (loppefrø). Dette virker som en "svamp" og suger opp overflødig væske tarmen. Hvis dette ikke hjelper kan en se på om man rett og slett får i seg for MYE fett. Hvis man tidligere har gått på lav fett diett kan det ta en tid før kroppen klarer å omstille seg og bli vant til fettet.
Om man har begynt med masse nye kosttilskudd - alle på en gang.... Da kan det godt være en av disse man reagerer på. Masse nytt for en stakkars kropp å forholde seg til på en gang ! Det man bør gjøre da er å kutte ut alle en uke. Hvis diareen gir seg, gjeninnfører man et og et tilskudd en uke imellom, - for å se hvordan kroppen/magen reagerer.
Når man har diare er det ekstra viktig å drikke nok vann - fordi man blir dehydrert. Har ikke hørt om at man får diare av å drikke mye vann, men det er viktig å ikke drikke alt på en gang. Minst 2.5 liter pr dag - spredd utover hele dagen. Det kan også lønne seg å kutte ut koffeinholdige drikker som kaffe, te eller Cola.
Kunstig søtstoff bør man også sjekke om man reagerer på....:o Og så bør man sjekke ut allergier......
Jeg har samme erfaring som Hyper, jeg er helt andre veien nå.....
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.