Titti sa for siden:
Jeg får stadig sms fra søsteren min som leser og leser ;)
I flg Atkins er det bare 5,5 g karbo per 100 gram marsipanbrød.
Dette må jo i såfall være et sukkerfritt marsipanbrød :confused:
Titti sa for siden:
Jeg får stadig sms fra søsteren min som leser og leser ;)
I flg Atkins er det bare 5,5 g karbo per 100 gram marsipanbrød.
Dette må jo i såfall være et sukkerfritt marsipanbrød :confused:
Nille sa for siden:
Jaaaada, det står i den norske karbotelleren, som dessverre er tilnærmet ubrukelig. Kokosboller har visst heller ikke karber i følge den. Men det er FEIL, FEIL, FEIL !!
Hvis noe høres ut som om det er for godt til å være sant, - ja da er det somregel det. Logisk sans trenger man en del av her ! ;)
Bruk matvaretabellen på forsiden her istedenfor
Har forresten sent mail til forlaget (Pantagruel) og påpekt at de har trykket bytt opplag av en Atkins versjon fra 1992. Atkins oppdaterte både i 1999 og 2002. MASSE endringer etter flere forskningsprosjekt og erfaring fra 70.000 pasienter. Påpekte også at karbotelleren er tilnærmed ubrukelig på grunn av mange feil.
Ha de svart tror du ?? Neeeeeida. Da måtte de jo gjort noe med det !:rolleyes:
Titti sa for siden:
Ja, det sier jo seg sjøl i grunn, men jeg måtte bare spørre ;)
Nok en gang, tusen takk for svar :)
Vet det finnes sukkerfritt marsipanbrød på helsekost, men det er sikkert ikke så lite karbe i det heller ;)
Ha ha, hvis det var lite karbo i marsipan burde jo alle gått ned mange kg i jula og påske f.eks. :p
Iset sa for siden:
Nille: typisk, jeg blir så irritert!
Cavalier har sukkerfri marsipan (0 netto karbs tror jeg, siden det jo er sukkeralkoholer, men det er kanskje feil siden det jo er nøtter i den?). Utrooolig godt!! Smaker som ekte marsipan, bare mye bedre. Saftig!
tess81 sa for siden:
Også kan man lage sitt eget marsipanbrød:D
er ikke så vanskelig, bare erstatte sukkeret me søtningsstoff;)
Nille sa for siden:
Har smakt Cavalier sin, - en er ikke ille, men det er ikke 0 karber altså :)
Dessverre er det maltitol i den.... så jeg må begrense meg.
Har laget sjøl, etter oppskrift her inne. Den ble kjempegod - og så kunne jg søte den slik det passet meg. Hadde Splenda i hurtigmikser så det ble som melis.....
Titti sa for siden:
Flott at det finnes alternativer....men det får bli til jul :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.