< Tilbake til oversikten

Hvor mange egg i uka?

chili sa for siden:

Lurer på hvor mange egg man kan spise i uka... det blir nemlig fort veldig mange her i gården, spiser ofte kokte egg til frokost, 3 stk. Og gjør jeg det 4-5 ganger i uka, blir det frøktelig mange egg!!
Så: hvor mange egg pr uke er OK?

chili.

AnnaV sa for siden:

Den gamle myten om at man fikk kolesterolsjokk av egg er vel godt begravet i dag, så jeg vil ikke tro at tre egg om dagen kan være skadelig, heller ikke 15 i uken eller så. Jeg vil mene det er OK, med andre ord, det du inntar av egg nå :-)

nalana sa for siden:

Jeg spiser 4 egg pr dag, og min filosofi Optimal Ernaering sier minst 4 hver dag. Foeler meg veldig trygg paa at dette er helt greit, siden denne filosofien virker veldig logisk og fornuftig paa meg:D

chili sa for siden:

Takk, AnnaV og Nalana!
Da er det bare å knaske i vei...
:D

Summer sa for siden:

Jeg spiser vel 3-6 egg pr dag. :D

3 egg til frokost, og noen ganger blir det vafler med mye egg eller smoothie med egg senere på dagen, eller kveldsmat med omelett.

Det blir endel i uken det ... Men det gjør ikke noe hvis vi regner proteiner, vi spiser mye mer proteinmengder av andre kilder til sammen i uken. :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.