Iset sa for siden:
Jeg diskuterer dette med en på et annet forum. Hun har lavt stoffskifte og har fått beskjed om å unngå soya. Men gjelder dette rent soyaprotein også?
Iset sa for siden:
Jeg diskuterer dette med en på et annet forum. Hun har lavt stoffskifte og har fått beskjed om å unngå soya. Men gjelder dette rent soyaprotein også?
Huldr sa for siden:
Har hun fått beskjed av det av en vanlig lege?
Jeg har også lest det med soya, men trodde ikke det var allment kjent ... Jeg mener at det ikke skal gjelde soyaprotein, men jeg husker ikke hvor jeg har det fra og jeg er langt fra sikker.
Lurer i grunnen på dette selv jeg ... :o Har jo lavt stoffskifte jeg også. Og jeg har ikke turt å bruke proteinpulver noe særlig, siden jeg ikke tåler melk så godt. Proteinpulver består vel stort sett av soyaprotein, myseprotein eller melkeprotein ...
Nille sa for siden:
Ja, det gjelder alle soyaprodukter sier Mary Shomon (som har skrevet The Thyriod Diet boka). Soya (også renset som i soyapotein) virker hemmende på skjoldbruskkjertelens hormoner. På stoffskifteforum verden over er dette et kjent fenomen. Bruk myseprotein isteden er rådet.
Iset sa for siden:
Okei, tusen takk. :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.