< Tilbake til oversikten

Gallestein av lavkarbo?

Pluto sa for siden:

Hei
Er det noen som har erfaring med eller vet noe om en er mer utsatt for gallestein når en lever på lavkarbo-mat med mye fett og protein. Er bekymret fordi jeg har kjent ubehag/vondt rett under ribbeina på høyre side kort tid etter måltider. :(

Charmtassen sa for siden:

Nei, faktisk tvert i mot! I "gamle dager" hadde jeg galleanfall mange ganger og har også vært lagt inn på sykehus med akutt galleblæreinfeksjon forårsaket av en gallestein som satt fast i gallegangen. Veeeeldig smertefulle greier ... Æsj!
Nå spiser jeg fett i massevis og har aldri hatt det så bra.

MEN: Like etter at jeg startet med lavkarbo-kosthold så hadde jeg den "murringen" under ribbeina etter noen måltider, men den ble helt borte etter kort tid. Vet ikke hvor lenge du har holdt på, men hvis det ikke er så lenge - så prøv å holde ut litt til - regner med at det ordner seg snart!:)

Nå ser jeg at du meldte deg inn her i juli, og da kan det stemme ganske bra med den tida jeg fikk den murringa jeg snakker om (fra jeg startet og til jeg kjente det, mener jeg). Kroppen må tilvenne seg kostholdet, og dette er forhåpentligvis en liten protest fra galleblæra, da. Lykke til videre!

Pluto sa for siden:

Hei og takk til Charmtassen

Greit å vite at andre har hatt samme plagene. Det er ikke skikkelige smerteanfall slik som de med gallestein har - men mer murring som du beskiver. Forstetter med godt mot - har tross alt tatt av ca 7 kg til nå.

PS! Flott sheltie du har bilde av (har selv en gammel beardis på 13 år)

Takk og takk! Skryt tas i mot med glede:) Ta godt vare på beardis'en din! 13 år er en bra alder!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.