Vel. er da på tide å begynne på en dagbok. For meg er det greit å føre ned hva jeg spiser og gjør, greit å kunne gå tilbake å se hva som gikk bra og mindre bra. Startet opp for 4 dager siden, og det har gått veldig bra.
Skal ta meg et par uker på mitt eget opplegg først tror jeg. Har sett meg ut ketolyse dietten.
Veide 85 kilo på mandag og startdag. Målet må være 65-70 kilo.
Første delmål blir 80, så 75, osv.
På torsdag var vekten utrolige 82 kilo(klarte ikke dy meg til å gå på vekten)
Målet mitt er først og fremst å føle meg bedre kroppslig.
Sliter med oppblåsthet, treg avføring, dårlig rygg, slapp og en del magesmerter. Vet at dette kan komme seg betraktelig.
Kostholdet mitt til nå har bestått av mye pizza, pølser, melkeprodukt, og masse brødmat(ganske mye hvitt brød), godterier, brus og chips.
NÅ ER DET SLUTT!!!!!
Skal innvistere i egen helse.
Mitt største problem er at jeg er ekstremt kresen! Liker ikke å smake på ny mat, er liksom noe som stopper meg der. Har vært slik hele livet, mye mat som byr meg imot.
Skal prøve å ta meg sammen på det området, men det blir hardt.
I dag har jeg spist:
Frokost: 1/2 omelett av 3 egg, fløteskvett, purre, paprika og kalkun skinke, steik i meieri smør.
Lunsj: resten av omeletten.
Mellommåltid: 10 biter bacon crisp og 10 mandler.
Middag: Steikt sitron-laks i olje, med purre, paprika og agurk til.
Ca 2,5 liter vann.
Ingen trim, litt husarbeid.
I dag har jeg fått kjøpt meg elektronisk vekt, jippi.....
Ellers en god dag.
Men ble litt utskeielser siden vi reiste til Bergeb så tidlig.
Ble en wienerpølse på veien inn og en grillpølse på vei tilbake(frokost og lunsj) uten brød selvfølgelig.
Middagen i dag blir forskjøvet siden det er lørdag. Så jeg tar noen mandler og et par fiber-rik m/ meierismør og leverpostei,salat og paprika på.
Til kvelds blir det hjemmelagete karbonader m/purre og paprika i + litt fløte og egg. Serveres sammen med salat,agurk,paprika. Lager nok en sky saus å ha til.
Senere blir det et par carbo-øl og ett glass sprit eller to, skal en tur til naboen.
Glemte å skrive at jeg har drukket hittil 1,5 l vann, og skal ha i meg 1,5 liter til i dag. Forresten målte jeg meg på den nye vekten og den viste 80,6..............SÅ KJEKT 4,4 kilo på 6 dager. Mye er nok vann, men det passer meg utmerket siden jeg nå begynner å føle meg mer vel uten å være så oppblåst.
Tusen takk alle sammen! Er så fornøyd,dette er kjekt. I dag har jeg ikke fått i meg mye, har hatt forferdelige mavesmerter og diare. Formen er mildt sagt dårlig. Energien er helt borte, det verker i musklene når jeg går tur. Vet dette bare er forbigående, så det er bare å stå på. Er vel kroppen som skriker etter søtt.....men NEI...det blir det ikke noe av.
Endelig er jeg ikke så oppblåst lengre, og det er en herlig følelse. Nå ser jeg fram til at humøret og energien skal bli bedre.
Hei.
Jeg er helt ny her og vil ikke kritisere maten din, men jeg tror du spiser for lite.. Du er kansje vandt med å spise lite og føler du blir fort mett med så mye fett.. Sånn er jeg hvertfall.
Prøv å stapp i deg mer grønnsaker :p
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.