nita58 sa for siden:
Om jeg spiser en liten skål med "Funlight gele" hver dag med 2 ts seterrømme vil det hindre vekttap p.g.a søtningsstoffet??
nita58 sa for siden:
Om jeg spiser en liten skål med "Funlight gele" hver dag med 2 ts seterrømme vil det hindre vekttap p.g.a søtningsstoffet??
Nille sa for siden:
Ja - det kan det - om du er av dem som reagerer på Aspartame. Men det må du prøve deg frem til selv. Noen tåler mye, andre tåler ikke noe ! :D
stinasol sa for siden:
det kan hende at det hemmer vekt tapet og det kan hende du tåler det greit,du må nesten bare følge med på vekten,vist du stopper opp eller øker så prøv å la gelen være...:)
Goggen sa for siden:
Sannsynligvis ikke, men alle er forskjellig, og er du uheldig kan du være en av dem.
Kunstige søtningsmidler bør uansett unngås.
Iset sa for siden:
Nå er det jo kommet knallgode safter søtet med Splenda. Jeg kjøper heller dem enn Fun jeg nå. Feks. den nye med bringebær og drue. Helt nydelig!!
Hyper sa for siden:
Oi!
Hvilke er disse da?...Jeg var så "uheldig" å begynne å drikke shot'er blanda med fun saft for et par helger siden...
Og nå klarer jeg ikke lukta...hehe..
Eneste jeg kan drikke av fun er Ice tea...
Hva heter disse som er søtet med Splenda?:)
Og i hvilke butikker kan jeg finne de?
Iset sa for siden:
Jeg husker ikke hva de heter, men jeg kjøpte dem på Obs. Fant en med drue og bringebær og en med appelsin. Du finner dem i safthylla, bare sjekk innholdet. :)
nita58 sa for siden:
hmmmmm, det var det jeg tenkte!:rolleyes: Kan man også reagere på Soyamel? Synes jeg ble veldig opplåst i magen, da jeg lagde et "brød" med 2 dl oppi!
Aline sa for siden:
Jepp, noen reagerer på soya :ja:
prilla sa for siden:
Er splenda bedre enn aspartam? Er ikke splenda også et kunstig søtstoff?
Må bare spørre for jeg tenkte jeg skulle kjøpe en pakke splenda i dag, men sto over for jeg tenkte det kunne stoppe vektnedgangen....
Hadde jo vært veldig greit om splenda er ok å bruke da. Trenger litt søtt som variasjon jeg :rolleyes:
Nille sa for siden:
Splenda er også et kunstig søtstoff. Alle kunstige søtstoff er usunne. Men deg gjelder å velge det minst av to onder. Så langt har splenda-bruk ikke vist noen form for hemmning av vekttap, utstabilitet i blodsukker og påfølgende søtsug/sult - slik Aspartame har.
Atkins frarådte bruk av aspartame etter mange års erfaring og anbefaler Splenda. Lindberg har uttalt at om Splenda hadde fantes den gangen han startet ville han anbefalt det isteden for fruktose.....
Jeg anbefaler også Splenda, - men vil anbefale måtehold.... det er tross alt kunstig ....
nita58 sa for siden:
Noen som vet hva denne saften uten sukker, men tilsatt Splenda heter??
Står det Splenda eller Sukralose på innholdsfortegnelsen?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.