Aline sa for siden:
(Edit: for meg så funker det bedre på 170 grader i 9 minutter)
:sikle:
(Kopiert fra Myas journal :))
Aline sa for siden:
(Edit: for meg så funker det bedre på 170 grader i 9 minutter)
:sikle:
(Kopiert fra Myas journal :))
Mya sa for siden:
prøv prøv folkens, ble skikkelig gode, skrev hun ubeskjedent.... hvordan skl jeg klare å spare de til i morgen... sukk hører de roper på meg
Mya sa for siden:
Tror disse smaker godis med litt finhakket valnøtter også...
Huldr sa for siden:
Hvordan blir konsistensen da? Jeg har prøvd meg på noen cookiesgreier før, men da ble de enten for harde eller myke... ikke sprø.. :o
Lyst på noe godt... :rolleyes:
Mya sa for siden:
Ikke kjempesprø, lit myke inni, men helt supergode...og føltes ikke som noen dårlig erstatning
Huldr sa for siden:
Takk, da skal jeg prøve :)
Hyper sa for siden:
Jeg lagde disse nå:)
Kjempegode!!...
Litt myk inni,men den var fortsatt litt varm...Smaker en til etterpå...
tenkte på en ting...står jo at man skal sette de i topper på bakepapir..
Hva om man trykker de litt flate, som vanlige kjeks?...
Vil ikke det gjøre at HELE kjeksen blir sprø, og ikke bare utapå?..
Takk for super oppskrift!!
Denne blir en hit når jeg skal hjem i jula!!!!
Mya sa for siden:
Mya sa for siden:
fikk ikke opp bildet er det passordbeskyttet???
Trolljenta sa for siden:
Jeg regner med google har såpass god sikkerhet på gmail at du ikke kan linke til vedleggene på epost-kontoen din slik. Da ville man jo kunne få tak i alle slags dokumenter fra folk sine epost-kontoer med å bytte ut variabler i URL-en ;)
Prøv denne eller en annen "free image hosting" - tjeneste imageshack.us
Aline sa for siden:
Jeg fikk det heller ikke opp... :)
Hyper sa for siden:
Uffda....Er ikke veldig god på dette her.
Skal prøve å få lagt ut ny link:)....
Hyper sa for siden:
Funker denne da?
Aline sa for siden:
Nå står de i ovnen :sikle: Gleder meg !!
Aline sa for siden:
Er du helt sikker på 220 grader?? Jeg har utløst brannalarmen 2 ganger nå :o Og de er litt svidd :o:o ;)
Kanskje jeg bare har en litt ivrig ovn? :D
Hyper sa for siden:
Jeg bare fulgte den oppskriften som stod jeg...men da jeg lagde ny omgang i dag, fant jeg ut at 10 min er litt lenge muligens...
Og i dag prøvde jeg å "flate" de ut, så de skulle se mer ut som kjeks..
Resultat..: Ganske svart under, og veeldig tørre...
Så mitt råd, er å steke de mindre enn 10 min...muligens på lavere varme...
Og la de stå i topper på papiret, så de er litt myke inni når de er ferdig..
MYE bedre...;)
Aline sa for siden:
jeg flatet de visst litt ut også, og ja! Svarte under :p :D:D
Skal forsøke på nytt idag :) Gleder meg!
Aline sa for siden:
denne gangen stekte jeg de på 170 grader i ca 9 minutter og problemet mitt er at sjokoladen svir seg...
men med enda lavere temperatur og lengre steketid, så kanskje det går bedre? Eller med mindre sjokobiter, kanskje mine var litt store...
Hyper sa for siden:
noe av sjokoladen vil renne ut og svi seg uansett tror jeg...
Tror man skal ta de ut, før de er gylne jeg, og ganske bløte..
Jeg forvarmet ovenen til 220 grader..
Kanskje vi skal prøve å sette de inn først, og så sette på varmen?...og bare følge med?....
De trenger jo forsåvidt ikke STEKES...bare bli litt gode i fisken liksom:)....?
Noen som kan hjelpe?
Aline sa for siden:
Jeg er klar for neste forsøk, jeg. Kjæresten hjalp meg veldig med å spise de opp igår :p :D
Tror jeg skal ta halve uten sjokolade.
Mya sa for siden:
hmm 220 på min ovn funket bra det de var litt brune i kantene da jeg tok de ut, ikke brent kan kanskje ha noe med størrelsen å gjøre også. mine er en god ss pr stk sånn ca..
Aline sa for siden:
Tror faktisk mine var større... Men det er bare sjokoladen som svir seg hos meg, så jeg tror jeg dropper den i neste runden :)
Aline sa for siden:
Denne gangen skummet de :eek: :D Skal snart smake :ja:
Siljevanilje sa for siden:
nå? aline? dommen?
Aline sa for siden:
Gode :D Jeg kunne nok hatt mer søtstoff i ;)
Men etterpå skal jeg smelte 70% sjokkis i fløte og lage glasur til de :sikle: blir ikke det godt så vet ikke jeg :D
ok, :spent: da gleder jeg meg til nillingen min er ferdig for denn gang. har savnet cookies.
Nille sa for siden:
Hvorfor tror du du MÅ Nille i første omgang da ? :snill:
ja, akkurat.... for mye cookies og lavkarbo godterier ! Man erstatter et søtstoff (sukker) med et annet, - og så er man på kjøret ! Dessverre !
Nille: det har jeg skrevet i dagboka mi, for mye søt mat pga jeg har blitt syk.
trøstemat er en dum ting.
så for tenk så har jeg "gått" glipp av cookiesène for denne gang, men tenkte å lage de når jeg er ferdig.
Enid sa for siden:
Jeg skal besøke en venninne som har fått ny leilighet, og nå lager jeg cookies for å ta med til henne. Skikkelig spent på om de blir gode!
stinasol sa for siden:
hmmm disse må jeg og prøve ;)
jeef-micro sa for siden:
Men nøtter skal vel ikke stekes på 220 grader? er det ikke noe med at de helst skal stekes på lavere temp??
Aline sa for siden:
Lengre tid og lavere temp :-)
Jeg kan melde meg som forsøkskanin :-)
Noen som husker makstemp på nøtter?
jeef-micro sa for siden:
160 kanskje?
Lemen sa for siden:
Har best erfaring med å steke nøtte og mandel ting på lav varme ja, 160 (-180) grader høres veldig bra ut. :)
Husker også at jeg leste en gang at oljen i nøtter bli ødelagt på 120 grader, så jeg søkte og fant igjen denne tråden. :)
ELLINOR sa for siden:
hei disse hørtes gode ut.
Er det noen som har regnet på karbo innholdet i dem?
Nille sa for siden:
Om man skal riste nøtter alene - anbefales max 120 grader. Men lager man kaker eller lign med malte nøtter i - altså ikke som eneste ingrediens, tåles det godt varme opp mot 225 grader sier Karen Barnaby (kokk og forfatter av boken "The Low Carb Gourmet". Cookies bakes oftest og mest vellykket på 175 grader (der det er små enheter og små mengder). Og om man baker kaker i form (der er det ofte mindre nøtter og mer andre ingredienser) tåles det godt 225 grader fordi "massen" ikke blir så varm, den skal bare "stivne/bake" og kjernetempen blir aldri så høy.
disse var sinnsykt gode. fantastiske som julekaker. :D :sikle:
Hyper sa for siden:
Signerer!!!
Ninja sa for siden:
Funker det å bruke splenda??:)
Nille sa for siden:
Jada, Splenda og Natreen kan brukes om hverandre ! :D
Ninja sa for siden:
Woho:D Da løper jeg å baker!! Har bakt kake til besøk jeg får i morgen.. Trodde jeg bare måtte sitte å se på, men nå får jeg noe å kose meg også:D
jeef-micro sa for siden:
hvor mye splenda bruker man i forhold til natreen?
Nille sa for siden:
Samme mengde. De veier og måler det samme....
jeef-micro sa for siden:
Takk :) du er en knupp :)
Hyper sa for siden:
Jeg bruker ikke søtning i disse kjeksene i det hele tatt jeg..sjokoladen er søt nok..
Men det er jo smak og behag:)
jeef-micro sa for siden:
jeg skulle måle opp splenda i sted... jeg har lagd både myas cookies og sara bernhard... og 20 gr splenda er sykt mye...
jeg tok bare litt på slump jeg... og så hadde jeg i vaniljeekstrakt...
og kjeksene var faktisk temmelig gode
Nille sa for siden:
Hvor er det det står at du skal ha 20 gram søtstoff/splenda i cookisene ?
Fant ikke mengden noe sted jeg... :wacko:
jeef-micro sa for siden:
det står ikke noen steder... bare tullejeef som lagde myas cookies og sara bernhard samtidig, og i de skulle det være 20 gr splenda :lol:
Trixie sa for siden:
Dytter litt på denne og lurer på om noen har forsøkt å lage disse med Sukrin? :)
Hyper sa for siden:
Jeg lager disse uten søtning jeg..;)Sjokoladen er jo søt i seg selv...
Eplekjerne sa for siden:
Sånn må jeg lage!! Vil ikke ha de så søte, så tror jeg bare tar oppi sjokolade! :D
Eplekjerne sa for siden:
Har noen bilde av de ferdige kjeksene?
Iset sa for siden:
Det er bilde av kjeksene i innlegg nr. 13.
Distrea sa for siden:
Dette så sinnsykt godt ut! Men det er vel ikke noe å lagre så lenge siden de er myke inni? Eller har noen fått de helt tørre og lagret over en uke eller to?
Eplekjerne sa for siden:
Ok - trodde det var deigen jeg. :o
Iset sa for siden:
Var det? Jeg så ikke godt nok etter, kanskje du har rett. :sjekke:
Eplekjerne sa for siden:
Kjempegode!! Men veldig kvalmende, holder med en. ;)
Distrea sa for siden:
hvordan kan de lagres tror du?
Eplekjerne sa for siden:
Mine ligger i kjøleskapet, tror ikke det skal være noen fare...
sirimor sa for siden:
Disse lagde jeg forrige helg, og de ble utrolig gode!!!
Smakte akkurat som gode og søte cookies skal smake.
Jeg brukte litt sukrin og noen knuste suketter som søtning.
Eplekjerne sa for siden:
Dette skal bli julekaker!
Distrea sa for siden:
disse har jeg lagd i dag, lukter nyyyydelig i forteltet her nå:D
Knallgode og det syns ungene også:)
kristine89 sa for siden:
Hvor mange kjeks blir dette?
Høres skikkelig nam ut, skal dessidert prøves ut :D
Distrea sa for siden:
kommer an på hvor store du lager dem, ca 15 stk... husker ikek helt hvor mange jeg fikk.
dem blir ikke sånn kjeks harde, men veeeeeeeldig gode :sikle:
Ista sa for siden:
Noen som har regnet ut karb innholdet på denne herligheten??Har veie mani så jeg putter nødigst noe i munnen jeg ikke vet hva inneholder ;)
quebec sa for siden:
ja, dissse høres jo knallgoe ut, men karbsinnholdet, noen somvet??
Distrea sa for siden:
jeg har ikke mandler her, så jeg veit ikke hvor mye 3 dl veier
men regn 7 karber pr 100 gr.
1 karb på egget.
Sjokkisen kommer det ann på hvilken du bruker... alt fra 2-24 karber
Smør 0:D
disse er knallgode :sikle:
Gracella sa for siden:
Jeg bruker sukrin og Anton Bergs sukkerfrie sjokolade.
Hvis jeg får 12 cookies av en posjon, så tror jeg at jeg regnet ca 1 g karb pr kjeks for å være på den sikre siden.
De er jo bare såååå gode og relativt mettende - enkle å ta med seg overalt!!! :D
Ista sa for siden:
arg...finner ikke den anton berg uten sukker i butikkene her..har vært i alle å sett!!!Har jeg kanskje oversett den nå da??hvor kjøper dere den dere da??
Distrea sa for siden:
her ligger den sammen med den venlige sjokkolanden. De er ikke så store, hvite innpakkninger også er det to som er ganske like, dene er uten og andre med sukker.les nøye.
Er det en butikk som har Antonberg ville jeg spurt om de kan ta inn. Lokalbuttikker pleier ikke være vanskelig der.
Ista sa for siden:
Må jaggu ta meg en tur til å se...Vil finne den forbaska sjokkisennå altså:D
Hvis jeg ikke finner den nå så skal jeg høre om dem kan ta den inn....
Kitt sa for siden:
Rema skal føre både den og den som heter Megabite fra Sukkerfritt.:spisesnak
nellie sa for siden:
etter å ha lest kommentarer, så får jeg ikke heeelt taket på hvordan man skal steke dem.. temperatur og tid?
~Rosa Skydått~ sa for siden:
Jeg lagde disse i går. Stekte de på 180 grader i 10 minutter.
Jeg la de i klumper jeg da, og trodde de kom til å smelte til fine rundinger, men det gjorde de ikke. De er jo bare svære klumper! Ikke vet jeg hvordan de smaker heller fordi smaksløkene mine ikke er i orden. Jeg hadde tenkt til å ta de med til en bursdag i dag, men nå ble jeg usikker... de smaker sikkert godt, men jah.... jeg vet ikke!
Har jeg gjort noe feil siden de forble klumpete?
sirimor sa for siden:
Nei, det tror jeg helt sikkert ikke at du har:)
Den første gangen jeg lagde dem, eksperimenterte jeg litt, og brukte sukrin som søtning. Da smeltet de utover og ble seendes ut som ekte cookies.
Men jeg likte ikke helt smaken det ga med bare sukrin.
Neste gang tok jeg bare halvparten mengde sukrin og la til resten av søtmengden (omregnet) med knuste suketter.
Da beholdt de sin opprinnelige form, men smakte myyye bedre,- etter min gane da.
nellie sa for siden:
Jeg lager dem as we speak, uten sukkererstat. For jeg synes at 70% sjokolade og splenda smaker for ***** sammen!! Grusomt. Men sjokoladen er jo så søt uansett, så trenger ikke sukker. Førstegang jeg lagde dem, så lagde jeg noen flate og noen i "topper" De i "toppene" var helt klart best:D
KJEMPEGODE
solsikke sa for siden:
Takker for kjempe god oppskrift.
Jeg laget diss på søndag, da jeg skulle i besøk til svigers. Og for å si det sånn er det ALLTID hauger og vis med kaker. Men jeg tok med meg hjemmelaget is(har nett kjøpt meg ismaskin-ANBEFALES) og disse kjeksene mine, og koset meg MASSE!!!!!
Smakte ikke på noe av alt det andre, og savnet det heller ikkje.
STOLT;););););)
fjanni sa for siden:
har noen regnet karber?! gud, disse hørtes gode ut.
Lykkelig sa for siden:
Var det ikke noen som skrev 1 karb pr kake?
Høres ut som en god lørdagskos da.
appelsiner sa for siden:
jeg er helt ny her, og har kanskje ikke forstått det helt.. men når man går på ketolyse kuren, skal man ikke da unngå nåtter pga kh?
sitter krysser fingrene for at jeg tar feil, for dette hørtes godt ut;o)
Anitra sa for siden:
Nå må dere slutte med alle disse flotte oppskriftene!!:fnis:
mamma87 sa for siden:
disse fikk jeg lyst til å lage til pappas bursdag på lørdag,kjedelig å sitte å se på andre koser seg med kaker og slik:P
sirimor sa for siden:
Dette er en av de oppskriftene jeg har vært mest fornøyd med resultatetessig. Ja, pluss Gerds ostekake da, den fikk jeg også til;)
Iset sa for siden:
Det er ikke forbud mot nøtter nei, men du må jo telle karbene og med hele nøtter kommer man fort opp i det antallet karber man skal ha. Nå er disse nøttene malte og karb-innholdet per cookie var visstnok kun 1 gram?
Jeg må prøve disse i helgen.
nattfrue sa for siden:
Trenger ikke unngå dem, men pass på hvilke typer du spiser. Nøtter inneholder sunt fett som er bra for deg, men karboinnholdet varierer. Paranøtter har færrest karbohydrater - 3 gram per 100 gram. Mandler og hasselnøtter er heller ikke så verst. Peanøtter og cashewnøtter er vel litt verre, tror jeg. Og spis rå, usaltede nøtter, da :)
Chalenty sa for siden:
Dæm va bare helt farig go :D Lagde dæm nu nettopp og æ klare nesten ikke å la dæm være i fred ;p
Addict sa for siden:
hvor mange karber er det i disse da? :D
Addict sa for siden:
SORRY så ikke at det var 4 sider å lese av, nvm!!
Addict sa for siden:
ha-ha-ha HVA har jeg gjort galt? alt smøret ligger jo og koker rundt cookiesene og dem skummer hahaha :P
Hillelille sa for siden:
Går det an å bruke bittelitt splenda istede for natreen, mon tro?
snutanuta sa for siden:
Oh...lykkenam nam disse var utrolig gode!
Hillelille sa for siden:
Dypp dem i litt smeltet sjokolade dersom man tåler de ekstra karbene det må bli. Smaker som vanlig kjeks med sjokotrekk da.
solsikke sa for siden:
Har igjen prøvde å lage disse kjeksa og brukte denne gangen de rista og saltede mandlene i lag med vanlige mandler(halvt om halvt)....blei kjempegode:)
Kan absolutt anbefales.
Tenkte eg bare ville dele min erfaring med dere;)
muskatt sa for siden:
Lagde disse idag - kjempesuksess! Stekte på 160 grader i 12-13 min, da ble ikke sjokoladen brent (så at noen hadde fått dette problemet.)
Carisma sa for siden:
Hadde for lite nøtter, men da var jeg allerede godt i gang... :rolleyes: Så jeg improviserte med kokkosmasse. Funket fint :ja:
Mohini sa for siden:
Hvor store blir deres cookies??
Jeg fikk bare 6 stykker, mine må være enormt svære da. :confused:
Kitt sa for siden:
Dersom du sjekker #13 på side 1 i tråden ser du hvor mange "topper" TS fikk!:)
TrineG sa for siden:
Tror jeg skal lage disse i dag:)
Ble disse i dag gitt. Skulle hatt litt is til nå så hadde det blitt perfekt. De står til avkjøling. Gleder meg til å smake
marjusen sa for siden:
kanskje det er en ide å lage disse cookiesene uten sjokolade først. Steke dem på 170 grader i ca 10 min. La dem avkjøle seg på rist.
Så dypper du bunnen i smelta sukkerfri sjokolade og avkjøler dem på nytt
nellie sa for siden:
Ellers så går det helt fint å lage dem med sjokolade fra starten:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.