chili sa for siden:
...hvordan smaker det?
Har det noen ettersmak?
Jeg har prøvd meg på både Splenda, Natreen ol. og jeg klarer bare ikke bismaken...
Jeg må nemlig ha littegrann søtt i kaffen / teen...:o
Så: noen som har prøvd Stevia?
chili sa for siden:
...hvordan smaker det?
Har det noen ettersmak?
Jeg har prøvd meg på både Splenda, Natreen ol. og jeg klarer bare ikke bismaken...
Jeg må nemlig ha littegrann søtt i kaffen / teen...:o
Så: noen som har prøvd Stevia?
chili sa for siden:
...har det noe bismak..?
Alyssa sa for siden:
Ja dessverre, Stevia har bismak. Jeg merker den veldig godt, selvom jeg bare bruker 1 dråpe i kaffen, syns jeg det smaker vondt, så den har jeg gitt opp.
chili sa for siden:
Søren klype, det var dumt...
Jeg får prøve meg på kaffe uten...
Eller fortsette med litt fruktose... bare så kjedelig å ikke gå ned...
themonk sa for siden:
Hæ? Jeg syns Stevia kun har bismak hvis man bruker for mye av det. Også i enkelte tilfeller skinner smaken lettere igjennom. Men i små mengder er det i alle fall myyye bedre enn Natreen!
Alyssa sa for siden:
Smak er egentlig noe som ikke kan diskuteres he he. Den er jo så forskjellig fra person til person. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har løpt og kjøpt noe som noen har sagt at er aldeles nyydelig, og så syns jeg sjøl det smaker pyton.
Når det gjelder stevia så tviler jeg ikke på at noen/kanskje mange syns den er helt ålreit, men selv merker jeg altså en bismak som ødelegger hele smaken på det jeg bruker den i, uansett om jeg bare bruker en dråpe. Jeg merker jo hver lille antydning til bismak også jeg da, det skal jeg innrømme. Det er jo ikke alle som gjør det ;)
Borealis sa for siden:
Prøve sukrin, da? Et sukkeralkohol, men med VELDIG lite kcal pr/gram, samt svært lav GI.....synes det smaker godt.
Er jo ganske dyrt, men om man kun bruker det av og til, går det jo an å unne seg!:smile:
stinasol sa for siden:
en veninne kjøpte stevia og ble skikkelig skuffet,hun syns den har en fæl bi smak...
Huldr sa for siden:
Hvilke type stevia var det du kjøpte, Alyssa?
Veggpryd sa for siden:
Jeg kjøpte stevia for en ca. måned siden. Må nok ha tatt litt for mye på rømmegrøten min, for jeg måtte hive grøten. Det smakte lakrisaktig - ikke godt. Den jeg kjøpte var strø-stevia. Har ikke tenkt å smake igjen på en stund. Veldig irriterende egentlig - for den var svin-dyr.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.